Hyundai Accent MC

Generacja
Hyundai Accent MC

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe), wytwarzany przez wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

W 2005 roku pojawiła się trzecia generacja Hyundaia Accenta. Poza Koreą samochód sprzedawano pod różnymi nazwami, takimi jak: Accent Era, Brio, Avega i Verna. Był też dostępny pod innymi markami. W Chinach oferowano go jako Beijing-Hyundai Accent, a w Stanach Zjednoczonych jako Dodge Atitiude.

Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Rio, więc jego wymiary zewnętrze były podobne właśnie do produktu Kii.

Po kanciastym nadwoziu poprzednika nie pozostał nawet ślad. Auto zyskało nowe kształty, przywodzące na myśl Toyotę Corollę z lat 90. Najbardziej charakterystycznym elementem karoserii były ogromne tylne światła – w wersji hatchback inne niż w sedanie.

Hyundai Accent III generacji dostępny był, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, tylko w dwóch wersjach nadwoziowych. Mniejsza odmiana to 3-drzwiowy hatchback, większa - 4-drzwiowy sedan.
Hatchback charakteryzował się niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi, co znacznie ułatwiało manewrowanie i parkowanie na małych miejscach parkingowych. Niewiele większy był sedan, więc parkowanie nim też nie nastręczało szczególnych problemów. Za to ten drugi wóz dzięki dodatkowym centymetrom nadwozia miał znacznie większy bagażnik.

Jak to bywa prawie zawsze z hatchbackami, dostęp do tylnej kanapy jest znacznie utrudniony. Co prawda drzwi otwierają się szeroko, a przednie fotele można przesunąć i odchylić do przodu, ale opadająca linia dachu zmniejsza przestrzeń, przez którą muszą przedostać się pasażerowie do tyłu.
Problem w tylnej części jest również z miejscem nad głową, którego brakuje z powodu opadającego dachu. Ten sam kłopot dotyczy nóg, na które brak przestrzeni – szczególnie po maksymalnym odsunięciu foteli przednich do tyłu. Co prawda to samo jest w sedanie, ale ten przynajmniej pozostawia pasażerom więcej miejsca nad głowami i pozwala łatwiej zająć pozycję z tyłu dzięki dodatkowym drzwiom.

Jakość materiałów tapicerskich jest lepsza niż w poprzedniku, ale nie są one najwyższej klasy. Siedzenia są obszerne i wygodne, co zapewnia pasażerom przyjemną podróż. Dodatkowym atutem jest miękko zestrojone zawieszenie, które jednak nie pozwala na dynamiczną jazdę po zakrętach.

Do wad Accenta III zalicza się słabe wyciszenie wnętrza, co jest szczególnie odczuwalne w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. A jest to jednostka wyposażona w bezpośredni wtrysk common rail i turbosprężarkę. Silnik ma objętość skokową 1,5 l i moc maksymalną 110 KM.

Oprócz diesla w sprzedaży były jeszcze dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał objętość 1,4 l i moc 90 KM, a większy, 1,6-litrowy 112 KM mocy maksymalnej.

Wszystkie motory były dobrze oceniane przez klientów – choć uskarżali się oni, że szczególnie jednostki napędowe spalające benzynę nie należą do najekonomiczniejszych. Motory benzynowe dobrze współpracowały z instalacjami gazowymi.

Do słabszych stron Hyundaia Accenta III generacji należy skrzynia biegów, która niezbyt precyzyjnie wrzuca biegi i potrafi często haczyć. Problemem okazał się też niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.
Ponieważ Accent jest względnie nowym autem, a w Polsce nie sprzedało się bardzo dużo jego egzemplarzy, trudno powiedzieć coś na temat odporności jego karoserii na korozję.

W 2011 roku Accent III został zastąpiony kolejny modelem, który jest większy od Hyundaia i20, ale z kolei mniejszy od i30.

3.82
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Hyundai Accent MC

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Hyundai Accent MC: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Znamy cenę Hyundaia Kony N. Sportowy SUV tylko w bogatej wersji

... Rodzina modeli N Hyundaia się rozrasta. Najnowszym jej członkiem jest pierwszy SUV w tej grupie, czyli Kona N. Autokult.pl nieoficjalnie dotarł do cennika tego modelu. Będzie on tylko nieznacznie droższy od odpowiadającego mu i30 N. ... W ...

3 tygodnie temu

Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie

... Mówisz hybryda, myślisz Toyota. Japoński producent stał się niemal synonimem układów hybrydowych, ale i Hyundai może pochwalić się wydajną i oszczędną konstrukcją. Poza tym ma w zanadrzu argument, który dla wielu może być kluczowy – "normalną" ...

2 tygodnie temu

Test: Hyundai Kona FL - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć

... Hyundai Kona przeszedł ostatnio facelifting i wiecie co? Pod względem wyposażenia potrafi zawstydzić niejeden droższy samochód! ... Hyundai Kona po liftingu zyskał nową twarz, ale nie tylko. Pojawiło się w nim też nowe wyposażenie, które w ...

miesiąc temu

Hyundai Kona N nie tylko z manualem. Producent zapowiada alternatywę

... To było do przewidzenia. Hyundai Kona N, tak jak jego brat i30 N, będzie dostępny również z automatyczną przekładnią N DCT. To świetna wiadomość dla klientów, którzy niecierpliwie czekają na sportowego crossovera, lecz niekoniecznie lubią ...

2 miesiące temu

Hyundai Tucson - nie sposób przejść obojętnie

... Ta koreańska marka przeszła długą drogę od tanich, budżetowych samochodów po takie, które bez żadnych kompleksów walczą z europejskimi markami - często zresztą z nimi wygrywając. Zobaczcie, jak wygląda to teraz w najnowszym Hyundaiu Tucsonie. ...

3 miesiące temu

Spektakularny Hyundai Staria oficjalnie. Tak się robi minivany!

... Po licznych zapowiedziach, przeciekach i pierwszych fotografiach, Hyundai nareszcie pochwalił się oficjalną specyfikacją modelu Staria. To wyjątkowy minivan wyglądający jak przybysz z przyszłości, który pod nowoczesnym nadwoziem skrywa naprawdę ...

2 miesiące temu

Hyundai Kona po liftingu już w salonach. Znamy polskie ceny

... Stracił diesla, zyskał nowy wygląd i wyposażenie. A czy podrożał? Odświeżony Hyundai Kona właśnie doczekał się oficjalnego polskiego cennika. ... Kona to popularny crossover i jedno z najciekawszych aut w gamie Hyundaia. Lifting tylko poprawił ...

5 miesięcy temu

Hyundai rozbije bank? Kona N to barbarzyńca wśród crossoverów

... Kona N mogłaby spokojnie nazywać się KonaN. Mały crossover to niezły barbarzyńca, który do genialnej techniki znanej z i30 N dorzuca modne nadwozie i bardziej praktyczny charakter. Hyundai stworzył auto, które może być hitem. ... -konnego Forda ...

2 miesiące temu

Hyundai Kona N jeszcze w tym roku. Wiadomo, co trafi pod maskę

... Hyundai znów potwierdza to, co wiadomo od kilku dobrych miesięcy. Model Kona doczeka się ostrej wersji N, która będzie konkurentem m.in. dla Forda Pumy ST. Poznaliśmy już orientacyjną datę debiutu i dowiedzieliśmy się, jaki napęd trafi pod ...

5 miesięcy temu

Hyundai Ioniq 5 zapowiedziany. To początek elektrycznej serii

... Hyundai Ioniq 5 w produkcyjnym wydaniu doczekał się oficjalnej zapowiedzi, zgodnie z którą powinniśmy spodziewać się debiutu już w lutym 2021 roku. Będzie to pierwsze auto marki oparte na nowej platformie, która posłuży całej rodzinie ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie