Hyundai Accent MC

Generacja
Hyundai Accent MC

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe), wytwarzany przez wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

W 2005 roku pojawiła się trzecia generacja Hyundaia Accenta. Poza Koreą samochód sprzedawano pod różnymi nazwami, takimi jak: Accent Era, Brio, Avega i Verna. Był też dostępny pod innymi markami. W Chinach oferowano go jako Beijing-Hyundai Accent, a w Stanach Zjednoczonych jako Dodge Atitiude.

Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Rio, więc jego wymiary zewnętrze były podobne właśnie do produktu Kii.

Po kanciastym nadwoziu poprzednika nie pozostał nawet ślad. Auto zyskało nowe kształty, przywodzące na myśl Toyotę Corollę z lat 90. Najbardziej charakterystycznym elementem karoserii były ogromne tylne światła – w wersji hatchback inne niż w sedanie.

Hyundai Accent III generacji dostępny był, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, tylko w dwóch wersjach nadwoziowych. Mniejsza odmiana to 3-drzwiowy hatchback, większa - 4-drzwiowy sedan.
Hatchback charakteryzował się niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi, co znacznie ułatwiało manewrowanie i parkowanie na małych miejscach parkingowych. Niewiele większy był sedan, więc parkowanie nim też nie nastręczało szczególnych problemów. Za to ten drugi wóz dzięki dodatkowym centymetrom nadwozia miał znacznie większy bagażnik.

Jak to bywa prawie zawsze z hatchbackami, dostęp do tylnej kanapy jest znacznie utrudniony. Co prawda drzwi otwierają się szeroko, a przednie fotele można przesunąć i odchylić do przodu, ale opadająca linia dachu zmniejsza przestrzeń, przez którą muszą przedostać się pasażerowie do tyłu.
Problem w tylnej części jest również z miejscem nad głową, którego brakuje z powodu opadającego dachu. Ten sam kłopot dotyczy nóg, na które brak przestrzeni – szczególnie po maksymalnym odsunięciu foteli przednich do tyłu. Co prawda to samo jest w sedanie, ale ten przynajmniej pozostawia pasażerom więcej miejsca nad głowami i pozwala łatwiej zająć pozycję z tyłu dzięki dodatkowym drzwiom.

Jakość materiałów tapicerskich jest lepsza niż w poprzedniku, ale nie są one najwyższej klasy. Siedzenia są obszerne i wygodne, co zapewnia pasażerom przyjemną podróż. Dodatkowym atutem jest miękko zestrojone zawieszenie, które jednak nie pozwala na dynamiczną jazdę po zakrętach.

Do wad Accenta III zalicza się słabe wyciszenie wnętrza, co jest szczególnie odczuwalne w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. A jest to jednostka wyposażona w bezpośredni wtrysk common rail i turbosprężarkę. Silnik ma objętość skokową 1,5 l i moc maksymalną 110 KM.

Oprócz diesla w sprzedaży były jeszcze dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał objętość 1,4 l i moc 90 KM, a większy, 1,6-litrowy 112 KM mocy maksymalnej.

Wszystkie motory były dobrze oceniane przez klientów – choć uskarżali się oni, że szczególnie jednostki napędowe spalające benzynę nie należą do najekonomiczniejszych. Motory benzynowe dobrze współpracowały z instalacjami gazowymi.

Do słabszych stron Hyundaia Accenta III generacji należy skrzynia biegów, która niezbyt precyzyjnie wrzuca biegi i potrafi często haczyć. Problemem okazał się też niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.
Ponieważ Accent jest względnie nowym autem, a w Polsce nie sprzedało się bardzo dużo jego egzemplarzy, trudno powiedzieć coś na temat odporności jego karoserii na korozję.

W 2011 roku Accent III został zastąpiony kolejny modelem, który jest większy od Hyundaia i20, ale z kolei mniejszy od i30.

3.82
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Hyundai Accent MC

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Hyundai Accent MC: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie