Hyundai Accent MC

Generacja
Hyundai Accent MC

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe), wytwarzany przez wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

W 2005 roku pojawiła się trzecia generacja Hyundaia Accenta. Poza Koreą samochód sprzedawano pod różnymi nazwami, takimi jak: Accent Era, Brio, Avega i Verna. Był też dostępny pod innymi markami. W Chinach oferowano go jako Beijing-Hyundai Accent, a w Stanach Zjednoczonych jako Dodge Atitiude.

Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Rio, więc jego wymiary zewnętrze były podobne właśnie do produktu Kii.

Po kanciastym nadwoziu poprzednika nie pozostał nawet ślad. Auto zyskało nowe kształty, przywodzące na myśl Toyotę Corollę z lat 90. Najbardziej charakterystycznym elementem karoserii były ogromne tylne światła – w wersji hatchback inne niż w sedanie.

Hyundai Accent III generacji dostępny był, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, tylko w dwóch wersjach nadwoziowych. Mniejsza odmiana to 3-drzwiowy hatchback, większa - 4-drzwiowy sedan.
Hatchback charakteryzował się niewielkimi rozmiarami zewnętrznymi, co znacznie ułatwiało manewrowanie i parkowanie na małych miejscach parkingowych. Niewiele większy był sedan, więc parkowanie nim też nie nastręczało szczególnych problemów. Za to ten drugi wóz dzięki dodatkowym centymetrom nadwozia miał znacznie większy bagażnik.

Jak to bywa prawie zawsze z hatchbackami, dostęp do tylnej kanapy jest znacznie utrudniony. Co prawda drzwi otwierają się szeroko, a przednie fotele można przesunąć i odchylić do przodu, ale opadająca linia dachu zmniejsza przestrzeń, przez którą muszą przedostać się pasażerowie do tyłu.
Problem w tylnej części jest również z miejscem nad głową, którego brakuje z powodu opadającego dachu. Ten sam kłopot dotyczy nóg, na które brak przestrzeni – szczególnie po maksymalnym odsunięciu foteli przednich do tyłu. Co prawda to samo jest w sedanie, ale ten przynajmniej pozostawia pasażerom więcej miejsca nad głowami i pozwala łatwiej zająć pozycję z tyłu dzięki dodatkowym drzwiom.

Jakość materiałów tapicerskich jest lepsza niż w poprzedniku, ale nie są one najwyższej klasy. Siedzenia są obszerne i wygodne, co zapewnia pasażerom przyjemną podróż. Dodatkowym atutem jest miękko zestrojone zawieszenie, które jednak nie pozwala na dynamiczną jazdę po zakrętach.

Do wad Accenta III zalicza się słabe wyciszenie wnętrza, co jest szczególnie odczuwalne w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. A jest to jednostka wyposażona w bezpośredni wtrysk common rail i turbosprężarkę. Silnik ma objętość skokową 1,5 l i moc maksymalną 110 KM.

Oprócz diesla w sprzedaży były jeszcze dwa silniki benzynowe. Mniejszy z nich miał objętość 1,4 l i moc 90 KM, a większy, 1,6-litrowy 112 KM mocy maksymalnej.

Wszystkie motory były dobrze oceniane przez klientów – choć uskarżali się oni, że szczególnie jednostki napędowe spalające benzynę nie należą do najekonomiczniejszych. Motory benzynowe dobrze współpracowały z instalacjami gazowymi.

Do słabszych stron Hyundaia Accenta III generacji należy skrzynia biegów, która niezbyt precyzyjnie wrzuca biegi i potrafi często haczyć. Problemem okazał się też niezbyt precyzyjny układ kierowniczy.
Ponieważ Accent jest względnie nowym autem, a w Polsce nie sprzedało się bardzo dużo jego egzemplarzy, trudno powiedzieć coś na temat odporności jego karoserii na korozję.

W 2011 roku Accent III został zastąpiony kolejny modelem, który jest większy od Hyundaia i20, ale z kolei mniejszy od i30.

3.82
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Hyundai Accent MC

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Hyundai Accent MC: newsy, testy i recenzje

Hyundai Vision T - hybryda plug-in w pięknej szacie

... Hyundai projektuje coraz odważniejsze samochody. Pokazuje to także nowy koncept Vision T, który tylko potwierdza że dawne czasy przeminęły, a ich przyszłość pisana jest naprawdę ładnymi samochodami. ... Hyundai zaprezentował podczas targów Los ...

2 tygodnie temu

Tancerka z korporacji, czyli jak znaleźć balans w życiu

Elektryczny Hyundai Ioniq podrożał - polski cennik

... Odświeżony Hyundai Ioniq z elektrycznym napędem właśnie wjechał do polskich salonów. Auto charakteryzuje się większą baterią, co pozytywnie wpływa na zasięg. Szkoda tylko, że trzeba za to słono zapłacić. Ioniq podrożał i to całkiem znacząco. ... ...

miesiąc temu

Hyundai Veloster Grappler to crossover, jakiego potrzebujemy

... Kolejny kompaktowy crossover? W dzisiejszych czasach nietrudno o przesyt autami tego rodzaju. Hyundai Veloster Grappler jest jednak czymś zupełnie innym. Pod względem prześwitu i wyposażenia bliżej mu do dzielnej terenówki niż miejskiej zabawki. ...

2 miesiące temu

Hyundai Veloster N Performance to koncept, którego chcemy w Europie

... Targi tuningowe SEMA w Las Vegas zbliżają się coraz większymi krokami. W związku z tym Hyundai pochwalił się już konceptem, który będzie jedną z gwiazd tej imprezy. To Veloster N Performance będący niczym innym jak bardzo szybkim hatchbackiem. ..

miesiąc temu

Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać

... Marka Hyundai w nietypowy sposób promuje swój samochód napędzany silnikiem elektrycznym, który energię czerpie z ogniw paliwowych. Udowadnia również, że wodór jest najczystszym paliwem na świecie. ... Hiszpański oddział marki Hyundai w ramach ...

2 miesiące temu

Trzy elektryczne Hyundaie Ioniq dołączyły do prezydenckiej floty

... Kancelaria Prezydenta RP zakupiła trzy kolejne auta elektryczne do swojej floty. Poza wykorzystywanym już BMW i3, prezydent Andrzej Duda będzie mógł używać także Hyundaia Ioniq. ... Trzy egzemplarze Hyundaia Ioniq zasiliły flotę Kancelarii ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Co zaprezentuje Hyundai?

... Salon we Frankfurcie w 2019 roku będzie stał pod znakiem hybryd i samochodów elektrycznych. Kolejną marką, która planuje premierę ekologicznego modelu jest Hyundai. Koreańczycy przyjadą do Niemiec z interesującym konceptem oraz zupełnie nową ...

4 miesiące temu

Nowy Hyundai i10 w oficjalnej zapowiedzi

... Hyundai i10 zadebiutuje w najnowszej odsłonie już podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. Koreańczycy opublikowali oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy czego mniej więcej się spodziewać. Wiadomo już, że stylistyka mieszczucha będzie ...

4 miesiące temu

Hyundai Kona Hybrid już w Polsce - znamy ceny

... Po standardowej, spalinowej odmianie oraz wersji elektrycznej przyszedł czas na trzeci już wariant koreańskiego crossovera. Hyundai Kona Hybrid jest pomostem pomiędzy klasycznym i elektrycznym napędem łącząc te dwa rozwiązania. Ile trzeba ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 także w wersji N Line

... Hyundai zaprezentował we Frankfurcie najnowsze wcielenie modelu i10. Auto wygląda zaskakująco dobrze i będzie dostępne także w usportowionej odmianie N-Line. Klienci poszukujący małego samochodu do miasta zyskali właśnie bardzo interesującą ...

3 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 zaskakuje wyglądem i wyposażeniem

... Na kilka dni przed oficjalną premierą we Frankfurcie Hyundai pochwalił się najnowszą generacją modelu i10. Auto prezentuje się zaskakująco świeżo. Może też pochwalić się dojrzale zaprojektowanym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Będzie nowy hit w ...

3 miesiące temu

Hyundai Kona Electric: tutaj nie musisz się martwić o zasięg

... Z Warszawy do Wrocławia na jednym ładowaniu? Dla Hyundaia Kony Electric to żaden problem, nawet zostanie zapas. Robi to, oferując naprawdę świetne osiągi, bogate wyposażenie i zaskakująco przestronne wnętrze. Szkoda tylko, że ten zestaw aż tyle ...

3 miesiące temu

Hyundai iMax N Drift to 8-osobowa, 407-konna zabawka do jazdy bokiem

... Hyundai już dawno wyszedł ze swojej strefy komfortu, czego najlepszym dowodem jest model i30N, będący genialnym hot hatchem. Koreańscy specjaliści co rusz udowadniają, że wiedzą jak budzić emocje - także te skrajne. Przykład? Ekstremalny van, ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie