Nowy Hyundai Palisade zmieści 9 osób i nawet nie próbuje tego ukrywać
Hyundai zaskakuje odważnym projektem nowej generacji modelu Palisade. SUV na rok 2026 przeszedł znaczącą metamorfozę, zyskując bardziej kanciastą sylwetkę i nowoczesne wnętrze pełne innowacji.
Hyundai i Kia przyzwyczaiły nas do radykalnych zmian w designie swoich modeli przy każdej nowej generacji. Nie inaczej jest z modelem Palisade, który znacząco różni się od swojego poprzednika. Flagowy SUV o napędzie benzynowym prezentuje się bardziej kanciasto, a jego 21-calowe felgi z licznymi ramionami nadają mu dynamicznego wyglądu.
Segmentowe światła na obu końcach pojazdu nawiązują do pixelowego motywu znanego z elektrycznej linii Hyundaia, w tym niedawno zaprezentowanego modelu Ioniq 9. Duże prostokąty z przodu prawdopodobnie pełnią funkcję świateł do jazdy dziennej. Pomiędzy nimi a masywnym grillem znajdują się cztery prostokątne reflektory główne. Cienki pasek LED biegnie przez górną część grilla, dodając charakteru przedniej części pojazdu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Hyundai Santa Fe - wrażenia z jazdy już w TOP 3
Hyundai informuje, że przedni zwis jest nieco krótszy niż wcześniej, a rozstaw osi został wydłużony w porównaniu z poprzednim modelem o rozstawie 2900 mm. Kabina pozostaje przestronna, a w wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest podwójny szyberdach.
Tył pojazdu zyskał czystszy wygląd dzięki ukryciu układu wydechowego pod zderzakiem oraz schowaniu wycieraczki pod spojlerem dachowym. W przeciwieństwie do większości modeli Hyundaia, tylne światła – które mocno przypominają przednie światła do jazdy dziennej – nie rozciągają się na klapę bagażnika. Choć brak jest emblematu HTRAC, w drugiej generacji modelu Palisade prawdopodobnie dostępny będzie napęd na wszystkie koła.
Wnętrze samochodu przeszło całkowitą przemianę. Na desce rozdzielczej umieszczono dwa ekrany o przekątnych 12,3 cala, przy zachowaniu wielu fizycznych przycisków. Widoczne są oddzielne sterowanie klimatyzacją oraz przyciski i pokrętła do radia oraz multimediów, a także skróty do wybranych funkcji. Dźwignię zmiany biegów przeniesiono z konsoli centralnej na kolumnę kierownicy.
Duża konsola między przednimi siedzeniami, wyposażona w porty USB-C o mocy 100 W, uchwyty na kubki i bezprzewodową ładowarkę, jest wielofunkcyjna. Może być podniesiona, tworząc trzecie siedzenie, dzięki czemu nowy Hyundai Palisade może przewozić nawet dziewięć osób. Co ciekawe, w Korei daje to możliwość korzystania z buspasów.
Nowy Palisade to kolejny model Hyundai, który rezygnuje z emblematu "H" na kierownicy. Zamiast tego cztery kropki symbolizują tę literę w alfabecie Morse'a. W oczy rzuca się także sama kierownica przypominająca tę z mniejszego modelu Santa Fe oraz subtelne oświetlenie ambientowe tworzące przytulną atmosferę we wnętrzu.
Choć specyfikacje techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, według doniesień Hyundai wreszcie wyposaży model Palisade w napęd hybrydowy. Pełne szczegóły mają zostać przedstawione w najbliższych tygodniach.