Nowy Hyundai Palisade zmieści 9 osób i nawet nie próbuje tego ukrywać

Hyundai zaskakuje odważnym projektem nowej generacji modelu Palisade. SUV na rok 2026 przeszedł znaczącą metamorfozę, zyskując bardziej kanciastą sylwetkę i nowoczesne wnętrze pełne innowacji.

Nowy Hyundai PalisadeNowy Hyundai Palisade
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai i Kia przyzwyczaiły nas do radykalnych zmian w designie swoich modeli przy każdej nowej generacji. Nie inaczej jest z modelem Palisade, który znacząco różni się od swojego poprzednika. Flagowy SUV o napędzie benzynowym prezentuje się bardziej kanciasto, a jego 21-calowe felgi z licznymi ramionami nadają mu dynamicznego wyglądu.

Segmentowe światła na obu końcach pojazdu nawiązują do pixelowego motywu znanego z elektrycznej linii Hyundaia, w tym niedawno zaprezentowanego modelu Ioniq 9. Duże prostokąty z przodu prawdopodobnie pełnią funkcję świateł do jazdy dziennej. Pomiędzy nimi a masywnym grillem znajdują się cztery prostokątne reflektory główne. Cienki pasek LED biegnie przez górną część grilla, dodając charakteru przedniej części pojazdu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Hyundai Santa Fe - wrażenia z jazdy już w TOP 3

Hyundai informuje, że przedni zwis jest nieco krótszy niż wcześniej, a rozstaw osi został wydłużony w porównaniu z poprzednim modelem o rozstawie 2900 mm. Kabina pozostaje przestronna, a w wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest podwójny szyberdach.

Tył pojazdu zyskał czystszy wygląd dzięki ukryciu układu wydechowego pod zderzakiem oraz schowaniu wycieraczki pod spojlerem dachowym. W przeciwieństwie do większości modeli Hyundaia, tylne światła – które mocno przypominają przednie światła do jazdy dziennej – nie rozciągają się na klapę bagażnika. Choć brak jest emblematu HTRAC, w drugiej generacji modelu Palisade prawdopodobnie dostępny będzie napęd na wszystkie koła.

Nowy Hyundai Palisade
Nowy Hyundai Palisade © Materiały prasowe | Hyundai

Wnętrze samochodu przeszło całkowitą przemianę. Na desce rozdzielczej umieszczono dwa ekrany o przekątnych 12,3 cala, przy zachowaniu wielu fizycznych przycisków. Widoczne są oddzielne sterowanie klimatyzacją oraz przyciski i pokrętła do radia oraz multimediów, a także skróty do wybranych funkcji. Dźwignię zmiany biegów przeniesiono z konsoli centralnej na kolumnę kierownicy.

Duża konsola między przednimi siedzeniami, wyposażona w porty USB-C o mocy 100 W, uchwyty na kubki i bezprzewodową ładowarkę, jest wielofunkcyjna. Może być podniesiona, tworząc trzecie siedzenie, dzięki czemu nowy Hyundai Palisade może przewozić nawet dziewięć osób. Co ciekawe, w Korei daje to możliwość korzystania z buspasów.

Nowy Hyundai Palisade
Nowy Hyundai Palisade © Materiały prasowe

Nowy Palisade to kolejny model Hyundai, który rezygnuje z emblematu "H" na kierownicy. Zamiast tego cztery kropki symbolizują tę literę w alfabecie Morse'a. W oczy rzuca się także sama kierownica przypominająca tę z mniejszego modelu Santa Fe oraz subtelne oświetlenie ambientowe tworzące przytulną atmosferę we wnętrzu.

Choć specyfikacje techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, według doniesień Hyundai wreszcie wyposaży model Palisade w napęd hybrydowy. Pełne szczegóły mają zostać przedstawione w najbliższych tygodniach.

  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
  • Nowy Hyundai Palisade
[1/10] Nowy Hyundai Palisade Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony