Daewoo Nubira J150/J190 [FL]

Generacja
Daewoo Nubira J150/J190 [FL]

W 1999 roku na rynku pojawiła się druga generacja Daewoo Nubiry oznaczona symbolem J150. W rzeczywistości nie było to nowe auto, a jedynie samochód, który przeszedł gruntowny facelifting. Odświeżono wiele elementów auta.

Już na pierwszy rzut oka widać było różnice w wyglądzie nadwozia między wozami obu generacji. Choć zachowano ogólną sylwetkę (m.in. linia okien była identyczna), to gruntownie zmienił się pas przedni i tylny Nubiry. Za lifting odpowiadało włoskie studio stylistyczne Italdesign, którym kierował Giorgetto Giugiaro.

Z przodu zmieniono światła, które powiększono o prawie 100%, i atrapę chłodnicy. Ten drugi element został zaprojektowany tak, by wpisywał się w nową linię stylistyczną Daewoo. W tylnej części auta pojawiły się nowe klosze zespolonych świateł tylnych.

Zmiany stylistyczne nie tylko odświeżyły samochód, ale także sprawiły, że stał się on mniej bezpłciowy.
Przy okazji unowocześniania Nubiry poszerzono jej nadwozie o 20 mm, a wersję kombi wydłużono o 36 mm. Z oferty zniknęła odmiana hatchback. Prawdopodobnie powodem usunięcia jej z katalogu była mała popularność wśród klientów, na którą znaczny wpływ miał mały, 320-litrowy bagażnik.

Oprócz ulepszeń wizualnych dokonano modyfikacji wnętrza i niektórych podzespołów. W kabinie pasażerskiej poprawiono jakość materiałów i spasowanie elementów. Dodatkowe wyposażenie Nubiry było jeszcze bogatsze. Dostępne były poduszki powietrzne, ABS, klimatyzacja oraz skórzana tapicerka.
Drobnej korekty dokonano w nastawach zawieszenia, ale nie miało to żadnego wpływu na sposób zachowywania się Nubiry na drodze.

Niewielkie usprawnienia przeszły także oba dostępne na rynku polskim silniki, w których skupiono się na obniżeniu zużycia paliwa (nawet o 1 l na 100 km). W Polsce nadal dostępna była tylko oplowska jednostka 1,6 l oraz 2-litrowy motor przygotowany przez firmę Holden.

Słabszy miał moc 106 KM i wyposażone w niego auto przyspieszało od 0 do 100 km/h w 11,0 s (prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h), a mocniejszy 133 KM, dzięki czemu przyspieszenie do setki wynosiło 9,0 s, a prędkość maksymalna 195 km/h.

Na niektórych rynkach zagranicznych, np. południowokoreańskim, Nubiry sprzedawano też z innymi jednostkami. Wśród nich najczęściej pojawiała 1,5-litrowa o mocy aż 110 KM (maksymalny moment obrotowy wynosił 137 Nm) oraz 2-litrowy motor z jednym wałkiem rozrządu i 2 zaworami na cylinder (w pozostałych był układ DOHC z 4 zaworami na cylinder), o mocy 108 KM i maksymalnym momencie obrotowym 166 Nm.

Mniejszy ze sprzedawanych w Polsce silników zużywał od 7,5 do 11,5 l/100 km benzyny bezołowiowej (w katalogach znajduje się informacja o średnim spalaniu na poziomie 8,8 l/100 km), a większy, 2-litrowy potrzebował od 8,0 l do nawet 12,5 l/100 km (w katalogach zawarta jest informacja o średnio 9,5 l/100 km). Podobnie jak pierwsza wersja Nubiry druga była często wyposażana w instalację LPG.

Tak jak Nubira I auto drugiej generacji odznaczało się zadowalającym poziomem ochrony antykorozyjnej. Bezwypadkowe egzemplarze do dziś nie wymagają wiele nakładów finansowych na zabezpieczenie przed rdzą.

W 2002 roku Nubira II przeszła drobne poprawki. Daewoo auto po kolejnym liftingu nazwało J190. Z zewnętrz od J150 odróżniały je białe klosze bocznych kierunkowskazów. W przednich reflektorach zmieniono żarówki H1 na H4. W kabinie pasażerskiej pojawiła się lepszej jakości tapicerka oraz trzeci zagłówek na tylnej kanapie. Rok później Nubira II została zastąpiona kolejną generacją auta wewnętrznie nazwanego J200.

Obecnie dobrze zachowane egzemplarze Nubiry II można nabyć za około 6000 zł. W porównaniu z największym rywalem – Škodą Octavią – kosztują 20-30% mniej.

3.72
Ocena na postawie 13 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaDaewoo
ModelDaewoo Nubira
Produkcja od1999
Produkcja do2004

Wybrane wersje Daewoo Nubira J150/J190 [FL]

Inne generacje Daewoo Nubira

Inne modele Daewoo

Oceny użytkowników (1)

Daewoo Nubira J150/J190 [FL]: newsy, testy i recenzje

Zdjęcie dnia: Daewoo Tico prosto z warszawskiej fabryki

... 1997 rok. "Sara" Macieja Ślesickiego właśnie zaliczyła swoją premierę, południowa Polska jest zalana i zniszczona w niewyobrażalnym stopniu, a Fiat Cinquecento rywalizuje z Daewoo Tico. Dziś ... Gdy Polska nuciła "Moja i twoja nadzieja", Daewoo ...

4 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Daewoo Nubira I [awarie i problemy]

... dla większości Polaków jeszcze za drogie i właśnie wtedy pojawili się Koreańczycy ze swoją tajną bronią, którą wielu kierowców do dziś wspomina z sentymentem. Co to takiego? Oczywiście Daewoo Nubira. ... modeluPierwsza generacja Daewoo Nubira ...

dawno temu

Dziewczyny lubią Daewoo Matiza [wideo]

... Żeby zaimponować dziewczynie nie trzeba mieć super auta, które ma pod maską gigantyczny silnik V8. Wystarczy Daewoo Matiz z silnikiem 0.8-litra, który przyspiesza do pierwszej setki w prawie 17 sekund i rozpędza się maksymalnie do 144 km/h. ...

dawno temu

GM zadecydowało o przyszłości Daewoo

... Pamiętacie markę Daewoo? Te koreańskie auta w latach 90. zmotoryzowały niemal całą Polskę. Niskie ceny i świadomość posiadania nowego samochodu sprawiły, że salony pękały w szwach. Czasy świetności Daewoo jednak bezpowrotnie minęły, a dla marki ...

dawno temu

1997 Daewoo Joyster [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo Bucrane koreański producent zaskoczył raz jeszcze. W 1997 roku zaprezentowano bowiem koncepcyjny model o nazwie Joyster. ... Dwa lata po zjawiskowym i niespodziewanym koncepcie Daewoo ...

dawno temu

1997 Daewoo Mya [zapomniane koncepty]

... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane koreańska marka w 1997 roku zaprezentowała prototyp o nazwie Mya, który miał być małym, efektownym samochodem sportowym dla ludu. ... Dwa lata po debiucie ciekawego konceptu Daewoo Bucrane ...

dawno temu

1995 Daewoo Bucrane [zapomniane koncepty]

... Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody ... pojazdem klasy GT. Dlatego też w środku było ...

dawno temu

Daewoo Tico [z drugiej ręki]

... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie do tej prostej czynności. Jednym z nich jest właśnie Daewoo Tico. ... oraz nowoczesnych rozwiązań, nadal można kupić samochody, które są stworzone wyłącznie ...

dawno temu

Używane Daewoo Nexia – awarie i problemy

... Jeśli rozglądacie się za budżetowym hatchbackiem lub sedanem i w ogóle nie interesuje Was efekciarski design czy sportowe zacięcie, to Daewoo Nexia ma szansę trafić w Wasze gusta. Może nie jest ona ... Używane Daewoo Nexia – historia modelu ...

dawno temu

Używane Daewoo Espero [awarie i problemy]

... autu, które nie wzbudza absolutnie żadnych odczuć. Daewoo Espero nie jest ani przesadnie urodziwe, ani też zbyt brzydkie. Jak sprawuje się ten niemiecko-włosko-koreański wynalazek w czasie eksploatacji? ... autu, które nie wzbudza absolutnie ...

dawno temu

Sensowne auto za 5000 zł na D [część 3]

... Kontynuujemy poszukiwania auta za niewielkie pieniądze, a konkretnie za nie więcej niż 5000 zł, czyli 1,5-2 przeciętne pensje. Tym razem szybki przegląd aut Daewoo i Daihatsu. ... i odchodzą w zapomnienie. Jednak wielu z Was jeździło Nubirą, ...

dawno temu

Daewoo Tico [awarie i problemy]

... rozwiązaniem dla osób z ograniczonym budżetem jest Daewoo Tico. Co prawda nie powala na kolana ani designem, ani osiągami, ale dzięki niskim kosztom eksploatacji pozwoli się uniezależnić się od środków komunikacji miejskiej. ... nie da się już ...

dawno temu

Intrygujący daewoo lanos V6 - najmocniejszy w Polsce?

... W polskich serwisach ogłoszeniowych pojawił się na krótko dość intrygujący pojazd na sprzedaż. To popularne kilkanaście lat temu auto Daewoo Lanos z zainstalowanym silnikiem V6 Opla, rozwijającym 283 KM. Szybko wywołał niemałe poruszenie w ...

dawno temu

Daewoo Lanos [awarie i problemy]

... Daewoo Lanos to samochód, który w latach 90. zmotoryzował całą Polskę. Dlaczego nasi obywatele tak stadnie garnęli się do salonów po to auto? Ponieważ chcieli kupić możliwie jak najnowszy i najtańszy samochód z pewnego źródła nie martwiąc się ...

dawno temu

Daewoo Leganza [awarie i problemy]

... Jeszcze dekadę temu Daewoo Leganza była częstym gościem na polskich drogach. Wielka fala aut importowanych z zachodu sprawiła jednak, że ta limuzyna nie jest już tak atrakcyjna jak była kiedyś. Mało ... Auto było oferowane na wielu światowych ...

dawno temu

Takie rzeczy tylko w Rosji. Ukradł czołg, żeby pojechać po wino

... W tej historii jest wszystko, czego oczekujemy od dobrego filmu akcji. Bohater, który ma potrzebę zrobienia jakiejś zmiany, impuls do działania, kradziony wóz wojskowy, rozjechane daewoo i zbita witryna w sklepie. ... pijany. Znaleziono też przy ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie