Cadillac CTS 2 generacji

Generacja
Cadillac CTS 2 generacji

Cadillac CTS drugiej generacji wszedł do produkcji w 2007 roku, a do sprzedaży został wprowadzony jako rocznik modelowy 2008. Konstrukcja oparta na platformie General Motors Sigma II jest teraz skrywana pod trzema nadwoziami. W przeciwieństwie do pierwszej generacji, która dostępna była jedynie w wersji sedan, CTS II występuje również w karoserii typu kombi oraz coupe.

Od zewnątrz, bez względu na wybrany typ nadwozia, CTS wygląda dynamicznie. Cadillac nie zrywa ze sprawdzającą się od kilku lat kanciastą stylistyką o ostrych krawędziach i jeszcze bardziej zaostrza linie auta w nowym CTS-ie. Na przód ponownie trafiły pionowe światła, między którymi umieszczono ogromny grill z grubymi żeberkami. Kombi zaprezentowane w 2008 roku na Pebble Beach Concours d’Elegance, a wprowadzone do produkcji w 2009 roku, nie jest klasycznym przykładem tego typu nadwozia. Tylna szyba jest mocno pochylona do przodu, sylwetka sprawia wrażenie niezwykle dynamicznej, co podkreślają ostre kształty tylnych świateł oraz linii szyb bocznych. Odmiana z większym bagażnikiem została stworzona przede wszystkim dla rynku europejskiego.

Trzecim wariantem nadwozia jest coupé, zaprezentowane w 2008 roku razem z wersją CTS-V sedana. W 2010 roku CTS w nadwoziu dwudrzwiowym został wprowadzony do produkcji i sprzedaży. Jest to pierwsze coupé marki Cadillac od czasu modelu Eldorado, którego produkcję zakończono w 2002 roku. W tej bardziej dynamicznej odmianie sportowy Cadillac dostaje pod maskę podstawowo motor V6 o bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka ta generuje 318 KM.

Wewnątrz Cadillac CTS kusi skórzanymi fotelami oraz kokpitem wykonanym z przyzwoitej jakości materiałów. Znacznie się one poprawiły od poprzedniej generacji. Instrumenty pokładowe są proste i czytelne. Na konsoli środkowej może znajduje się nieco za dużo przycisków, ale są one rozmieszczone dość ergonomicznie. Linie wewnątrz poprowadzone są dynamicznie, wszystko zdaje się mieć swoje przemyślane miejsce.

Skuteczną bronią Cadillaca w walce z konkurencją jest bardzo bogate wyposażenie. Już w podstawowej wersji klient dostaje 8-głośnikowy zestaw nagłośnienia firmy Bose, radio satelitarne SiriusXM, system komunikacji OnStar Directions & Connecttions, dwustrefową klimatyzację, łącze Bluetooth oraz system kontroli trakcji StabiliTrak. W droższych odmianach Cadillac ma m.in. wentylowane przednie fotele, podgrzewane koło kierownicy, wewnętrzny dysk twardy o pojemności 10 GB, złącze dla iPoda, system nagłośnienia Bose 5.1, podgrzewane fotele regulowane w 10 kierunkach i wiele innych, z pamięcią ustawień siedzenia kierowcy dla dwóch użytkowników.

Pod maskę CTS-a trafiła wąska gama jednostek. Mimo że wybór jest nieduży, to w ofercie są bardzo mocne silniki. Najsłabszym motorem w CTS-ie jest 3-litrowe V6 generujące moc około 270 KM. Kolejną jednostką, jaką można spotkać pod maską tego auta, jest widlasta szóstka o pojemności 3,6 l, która od rocznika 2012 ma zamiast 263 KM oferować ich aż 318 KM. Najmocniejszym silnikiem, jaki Cadillac zdecydował się zastosować do napędzania tego modelu, jest V8 S/C LSA o pojemności 6,2 l oraz mocy 556 KM i momencie obrotowym wynoszącym 747 Nm.

Mocarne V8 to jednostka przeznaczona dla odmiany CTS-V – sportowej wersji dostępnej we wszystkich nadwoziach. Są to modele mające według producenta konkurować z takimi maszynami, jak: Audi RS6, BMW M5, Jaguar XFR czy Mercedes E63 AMG.

Jak wszystkie auta tej marki CTS drugiej generacji to samochód dla indywidualisty szukającego odrobiny luksusu. Niezbyt dyskretne nadwozie przyciągnie uwagę innych kierowców i przechodniów. Niestety, Cadillac jest egzotyczną marką na naszym rynku, nie można więc liczyć na łatwą dostępność części zamiennych. CTS jest drogi w utrzymaniu również ze względu na dosyć łakome na paliwo jednostki.

3.62
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaCadillac
ModelCadillac CTS
Produkcja od2007
Produkcja do2014

Wybrane wersje Cadillac CTS 2 generacji

Inne generacje Cadillac CTS

Inne modele Cadillac

Cadillac CTS 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie