Zagłosuj na swoje ulubione auto i zgarnij 5000 zł na paliwo

Volvo 740

Model
Volvo 740 Zobacz 6 zdjęć

Volvo 740 to auto klasy wyższej produkowane przez szwedzki koncern Volvo od 1984 roku. Pod względem konstrukcji jest niemal takie samo jak model 760, ale gorzej wyposażone. Zastosowano również inny rodzaj zawieszenia tylnego. Model 760 miał układ wielowahaczowy, w 740 zaś wykorzystano sztywną oś, co znacznie pogarsza komfort jazdy.

Gdy wprowadzano Volvo 740, zrodziła się nowa koncepcja samochodów typu kombi. W tym modelu ostatecznie zatarły się różnice miedzy samochodem osobowym typu sedan, wygodną limuzyną a rodzinnym kombi. Nowe kombi stało się komfortowe, bezpieczne i łatwe w prowadzeniu, a przy tym przestronne i ładowne. Linia nadwozia nie odbiega od innych modeli tego koncernu – jest prosta i kanciasta. Pojazd jest wyraźnie podzielony na trzy części. Przód wyróżnia się długą maską potęgującą masywność auta. W 1989 roku dokonano drobnej modernizacji stylistycznej. Nawet kilkunastoletnie Volvo nie mają problemów z korozją. Już w latach 80. ich nadwozie było ocynkowane, dzięki czemu do dziś stan karoserii jest dobry.

Zarówno wersja sedan, jak i kombi zachwycają ogromnymi bagażnikami. Kufer w czterodrzwiowym nadwoziu (500 l) ma jednak gorszą funkcjonalność ze względu na mniejszy otwór załadunkowy i zawiasy wsuwające się w przestrzeń ładunkową przy zamykaniu pokrywy. Wnętrze nie jest więc tak obszerne, jak mogłoby się wydawać. Mimo długości około 4,8 m samochód ma dość krótki rozstaw osi. Obszerne fotele znakomicie sprawdzają się nawet w długich trasach. Niestety, elementy plastikowe są przeciętnej jakości i słabo spasowane. Nie spodziewajmy się też szczególnie dobrego wyciszenia wnętrza. Wersja kombi słynie z pakowności i łatwego dostępu do bagażnika. Do dyspozycji jest aż 990 l objętości, a po złożeniu oparcia kanapy nawet 2125 l.

Wyposażenie oferowane w modelu 740 dziś wydaje się obowiązkowe. Jednak w tamtych czasach mało który samochód mógł się pochwalić tak bogatym wyposażeniem. Egzemplarze pochodzące z końca produkcji mogły mieć na pokładzie klimatyzację, podgrzewane fotele czy wspomaganie kierownicy. ABS nie był oferowany. Mimo to auto jest uznawane za bezpieczne.

Do 740 oferowano wiele jednostek napędowych, które z biegiem lat poddawano modyfikacjom. Na początku produkcji samochód był dostępny z motorami benzynowymi: 2,0 o mocy 117 KM, 2,3 w odmianach 112, 114, 129 lub 131 KM oraz z silnikiem wysokoprężnym 2,4 D o mocy 82 KM. W roku 1986 do gamy dołączył motor benzynowy 2,3 Turbo o mocy 155 KM oraz turbodiesel 2,4 TD o mocy 109 KM. Dwa lata później wprowadzono motory 2,3 16V (moc 139 lub 159 KM) oraz 2,3 (155 KM). Ulepszony turbodiesel 2,4 TD miał 122 KM. W 1989 roku do oferty dołączył ulepszony motor 2,3 Turbo o mocy 165 KM. Mimo sporej mocy montowane motory zapewniają jedynie wystarczające osiągi. Spowodowane jest to dużą masą auta oraz długimi przełożeniami skrzyń biegów.

Volvo 740 oferowane było z trzema przekładniami. Najbardziej popularną z nich jest 5-biegowa skrzynia manualna. Montowano również przekładnię ręczną o 4 biegach oraz 4-biegową przekładnię automatyczną. Volvo 740 miało napęd na tylne koła.

Produkcję modelu 740 zakończono w roku 1992. Bogate wyposażenie oraz trwałość mogą przemawiać za jego kupnem. Zaletą jest też łatwość utrzymania samochodu. Nie brakuje warsztatów wyspecjalizowanych w obsłudze i naprawach Volvo; części zamienne są łatwo dostępne. Mniej pocieszające jest wysokie spalanie montowanych jednostek napędowych. Chętni na zakup tego modelu muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na rynku jest bardzo mało egzemplarzy.

4.24
Ocena na postawie 52 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolvo
TypSamochód osobowy

Inne modele Volvo

Oceny użytkowników (1)

Volvo 740: newsy, testy i recenzje

Porównanie: Volvo XC90 T8 kontra V8. Hybryda kontra klasyka

... Tęsknota za dużymi silnikami jest tym większa im mniej takich znajduje się na rynku. Nie każdy akceptuje mniejsze, nawet jeśli dają lepsze osiągi. Ekstremalnym przykładem jest marka Volvo, która złożyła odważną deklarację. Sprawdziłem, czy ...

3 tygodnie temu

Volvo padło ofiarą cyberataku. Skradziono ważne dane

... Dane badawczo-rozwojowe Volvo zostały skradzione - poinformowała firma w niedawnym oświadczeniu. Obecnie badane są zagrożenia, które mogą być wynikiem wycieku. ... Oświadczenie Volvo w tej sprawie, opublikowane w piątek 10 grudnia 2021 roku, ...

5 miesięcy temu

Rekordowy przebieg w USA. Właściciel dostał nowe auto

... Jim O'Shea z Missouri kupił swoje volvo 740 ponad 30 lat temu. Był tak bardzo zadowolony z auta, że ani myślał o wymianie na nowsze. Takie podejście zaowocowało imponującym przebiegiem ... ubezpieczenia i serwisu. Co ciekawe, w przekazaniu ...

3 miesiące temu

Volvo ma nowego szefa. To Jim Rowan od smartfonów i odkurzaczy

... Marzec 2022 roku przyniesie duże zmiany na kierowniczych stanowiskach w Volvo. Håkan Samuelsson ustąpi miejsca Jimowi Rowanowi. Co ciekawe, nowy szef nie może pochwalić się zbyt dużym doświadczeniem w świecie motoryzacji. ... Po blisko dekadzie ...

4 miesiące temu

Używane Volvo z fabryczną gwarancją na rok. Poznaj szczegóły!

... W programie używanych aut Volvo Selekt udzielana jest gwarancja producenta na używane samochody mające nie więcej niż pięć lat. To prawdziwa gwarancja producenta, identyczna jak na nowe auta ... , a nie ubezpieczenie kosztów naprawy. Taka w ...

7 miesięcy temu

Test: Volvo XC90 B5 Diesel – dla zwolenników starej szkoły

... Volvo dziś zachęca klientów do samochodów elektrycznych, ewentualnie hybryd typu plug-in. A co jeśli ktoś cały czas przywiązany jest do diesla? W końcu w takim wielkim aucie jak stworzony wręcz ... 1938 Volvo XC90 B5 Diesel - opinia, test ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie