Porsche 918

Model
Porsche 918 Zobacz 12 zdjęć

Porsche 918 Spyder Concept to sportowy samochód z centralnie umieszczoną jednostką napędową. Auto zostało pierwszy raz zaprezentowane podczas 80. edycji targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2010 roku. Nie jest to typowe Porsche, które charakteryzuje się wyłącznie bardzo dobrymi osiągami i świetnymi właściwościami jezdnymi. Model 918 Spyder jest ekologicznym supersamochodem, który został dostosowany do rygorystycznych norm emisji spalin.

Porsche 918 Spyder mierzy 4,497 mm długości, 1,928 mm szerokości oraz 1,091 mm wysokości i jest dwuosobową targą, który zastąpił model Porsche Carrera GT, produkowany w latach 2004-2006 w Lipsku.

Porsche 918 Spyder napędzane jest przez silnik V8 o pojemności 3,4 l i mocy 500 KM, który współpracuje z dwiema jednostkami elektrycznymi o łącznej mocy 218 KM. Napęd przekazuje na tylną oś 7-biegowa przekładnia PDK opracowana przez Porsche. Co ważne, silniki elektryczne są rozmieszczone przy każdej z osi.

Porsche 918 Spyder przyspiesza do setki w 3,1 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h. To bardzo dobre osiągi, biorąc pod uwagę niewielką ilość spalanego paliwa (3 l/100 km) oraz emisję dwutlenku węgla (70 g/km). To niższe wartości niż w przypadku na przykład hybrydowego Lexusa CT200h, który ma 1,8 l jednostkę benzynową o mocy 99 KM, połączoną z motorem elektrycznym o mocy 60 kW . Porsche twierdzi, że 918 Spyder jest w stanie wyłącznie na bateriach rozpędzić się do 150 km/h. 918 pokonuje słynny tor Nürburgring w 7 min i 30 s. To czas o 2 s lepszy niż w przypadku Carrery GT.

Kierowcy Porsche 918 Spyder mają do wyboru cztery tryby pracy jednostek napędowych. Pierwszym z nich jest tryb o nazwie E-Drive, po którego wybraniu pracują wyłącznie silniki elektryczne. Tryb Hybrid oferuje przyzwoite osiągi i niskie spalanie jednocześnie, tryb Sport Hybrid w znacznym stopniu angażuje tylny napęd, a tryb Race Hybrid wyciska z Porsche 918 Spyder wszystko, co to auto ma do zaoferowania.

Podwozie Porsche 918 Spyder zostało wykonane z włókna węglowego. Szerokie zastosowanie mają również aluminium oraz magnes, co pozwoliło na odchudzenie nadwozia do 1490 kg.

Warto wspomnieć także o mocniejszym wariancie Porsche 918 Spyder o nazwie 918 RSR. Auto zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Detroit i osiąga pierwszą setkę po 3,0 s i prędkość maksymalną 322 km/h. Pozwala na to 3,4 l jednostka V8 o mocy zwiększonej do 563 KM, która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 204 KM. Auto zostało wyposażone m.in w system KERS, opracowany przez specjalistów ekipy Williams z Formuły 1.

Nadwozie Porsche 918 RSR charakteryzuje się unikalnym malowaniem nadwozia o nazwie chrome blue oraz kilkoma sportowymi akcentami. Są to m.in. 19-calowe felgi i numer boczny „22”, który nawiązuje do Porsche 917, zwycięzcy serii wyścigowej Le Mans w 1970 roku i 1971 roku.

Porsche 918 Spyder zostanie wyprodukowane w limitowanej liczbie 918 egzemplarzy w fabryce zlokalizowanej w Zuffenhausen. Osoby, które zdecydują się na kupno 918 Spyder, muszą wyłożyć 645 000 euro. Co ważne, ci, którzy złożą zamówienie na auto, będą również jedynymi uprawnionymi do kupna specjalnej edycji 911 Turbo S. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się pod koniec 2013 roku.

Porsche 918 Spyder często występuje w grach samochodowych, w tym m.in. w trzeciej odsłonie Need for Speed: Hot Pursuit.

Szybkie fakty
MarkaPorsche
TypSamochód osobowy

Generacje Porsche 918

Inne modele Porsche

Porsche 918: newsy, testy i recenzje

Misja Wisła - odcinek 3

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie