Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Peugeot 307

Model
Peugeot 307 Zobacz 9 zdjęć

Peugeot 307

Peugeot 307 jest przedstawicielem segmentu C. Został zaprezentowany jako prototyp 307 Prométhée w 2000 roku podczas Mondial de l'Automobile. Auto wprowadzone do produkcji w 2001 roku zastąpiło wytwarzanego przez 7 lat Peugeota 306.

Model 307 był kolejnym (po 206 i 607) autem, które kontynuowało świeżą linię francuskiego producenta. Charakteryzował się wysokimi, skośnymi lampami oraz dyskretną atrapą chłodnicy z niewielkim logo firmy. W 307 występuje kultywowany nieustannie element stylistyki, którym jest „uśmiechnięty” wlot powietrza w przednim zderzaku. Tylna część nadwozia wyróżnia się podobnie podciętymi kloszami jak z przodu oraz dużym, pełnym zderzakiem. Nadwozie posadzono na zmodernizowanej platformie Peugeota 306, na której opiera się również Citroën Xsara czy nawet model ZX z początku lat 90. Nie oznacza to jednak przestarzałej konstrukcji - wręcz przeciwnie. Samochód został zbudowany od początku.

Producent oferował 4 podstawowe wersje nadwoziowe: 3- i 5-drzwiowy hatchback, 2-drzwiowe coupé cabrio oraz pakowne kombi, nazywane Break albo SW (drugie określenie wyłącznie w przypadku auta ze srebrnymi relingami dachowymi oraz ogromnym panoramicznym dachem). Produkcja czterodrzwiowej odmiany Peugeota 307 została uruchomiona w Chinach, a od maja 2006 roku do listopada 2010 roku auto było wytwarzane również w Argentynie, jednak nigdy nie zagościło na Starym Kontynencie.

Dzięki swoim wymiarom samochód niekiedy uważany jest za minivana w nadwoziu kombi. Powód jest jeszcze jeden: mocno konkurencyjny i pochodzący z tego samego koncernu Citroën Xsara doczekał się minivana nazwanego Picasso. Peugeot stworzył wersję SW, która bazuje na zwykłej wersji Break. Oprócz wyżej wspomnianych różnic auto było wyposażone w trzeci rząd foteli, które pomieszczą dwóch dodatkowych pasażerów. Za bazę do budowy wszystkich wersji nadwoziowych posłużył hatchback o wymiarach 4210 x 1730 x 1510 mm. Samochód z łatwością pomieści minimum czterech (optymalna liczba osób w odmianie CC, łączącej zalety coupé i cabrio) i maksymalnie sześciu (wersja SW - układ 2+2+2) pasażerów. 307 ma bagażnik mieszczący 341 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy - 1328 l. Zdecydowanie lepiej wartości te prezentują się w przypadku odmiany Break: 503 l i 1805 l przy możliwości przewiezienia dwóch osób.

2005 rok przyniósł w gamie Peugeota powiew świeżości. Po 4 latach od rozpoczęcia wytwarzania modelu 307 producent zmodernizował auto pod względem stylistycznym. Zmieniono wygląd lamp, maski, błotników oraz usunięto atrapę chłodnicy na rzecz potężnego grilla w zderzaku, zakrytego czarną kratką (w wersji CC - srebrnymi listwami). Na bazie modelu CC sprzed liftingu zbudowano rajdowy pojazd, dzielnie walczący i zdobywający liczne laury w rozgrywkach WRC.

W wyposażeniu seryjnym Peugeota 307 znajdowały się takie elementy, jak: ABS, kontrola trakcji, 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektryka szyb czy klimatyzacja manualna. Bogatsze wersje miały skórzaną tapicerkę, rozbudowany system audio, elektrykę podgrzewanych foteli czy szklany dach.

Do napędu modelu 307 w ciągu 7 lat produkcji służyło 9 jednostek. Stawkę otwierały benzynowe 1,4 o mocach 75 KM i 90 KM. Wersja 1,6 l rozwijała 110 KM, a 2,0 l 140 KM lub 177 KM. Producent przygotował także ofertę silników wysokoprężnych. Diesle były reprezentowane przez motory 1,6 HDi (od 90 KM do 110 KM) oraz 2,0 HDi (90 KM lub 136 KM). W 2006 roku Peugeot (razem z Citroënem i jego C4 Hybrid HDi) przedstawił hybrydową odmianę 307. Auto z silnikiem wysokoprężnym było wspomagane jednostką elektryczną, co pozwalało osiągnąć rewelacyjny wynik spalania średniego w granicach 3,5 l oleju napędowego na 100 km. Niestety, samochód nie wszedł do seryjnej produkcji.

Pojazd sprzedawany w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Azji, Meksyku i Brazylii był produkowany do 2008 roku. Samochód na rynku chińskim i w niektórych krajach Ameryki Południowej oferowano nawet do 2011 roku. Peugeot 307 został zastąpiony modelem 308.

3.71
Ocena na postawie 207 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 307

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (170)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 9

Peugeot 307: newsy, testy i recenzje

Peugeot 9X8 zaliczył pierwszy wyścig WEC. Poszło całkiem nieźle

... Wielki powrót Peugeota do wyścigów World Endurance Championship oficjalnie stał się rzeczywistością. W drugi weekend lipca francuski zespół wystartował w sześciogodzinnych zawodach na torze Monza. Udało się zająć czwarte miejsce w swojej klasie. ...

miesiąc temu

Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał

... Peugeot zaprezentował swój najnowszy model, który wejdzie do sprzedaży w 2023 roku. Tego, co zaprezentowano w Paryżu, nikt się nie spodziewał. Peugeot 408 to połączenie co najmniej dwóch segmentów. ... Peugeot 408 - test wideo Peugeot 408 ...

2 miesiące temu

Używany Peugeot 308 II – zakup tak, ale najlepiej z dieslem

... Najnowsza trzecia generacja Peugeota 308 przyćmiła poprzednika, który w dniu debiutu zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ten wciąż ładny kompakt ma swoje zalety, ale też kilka wad, które przekreślają go w oczach pewnej grupy kierowców. ... ...

3 miesiące temu

Peugeot 308 SW HYBRID – jedyne takie kombi!

... . Dlatego bardzo mnie ucieszyło, kiedy do salonów trafił nowy Peugeot 308 SW, a ja miałem szanse wreszcie zobaczyć go na żywo. Od premiery minęło trochę czasu, a wszyscy wiemy, że nawet najlepsze zdjęcia nie zastąpią wrażeń empirycznych. ...

2 miesiące temu

Ostateczna wersja Peugeota 9X8. Uwagę zwraca jeden obszar

... Zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował swój ostateczny samochód do tegorocznej edycji długodystansowych mistrzostw świata. Hybrydowy Hypercar 9X8 zadebiutuje na torze Monza w lipcu. ... W tym roku marka Peugeot wraca do wyścigów ...

3 miesiące temu

Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę"

... Podobno nacisk na samochody elektryczne to wymysł branży motoryzacyjnej. Jeśli też tak myślisz, poznaj Carlosa Tavaresa stojącego na czele Stellansisa. Testując Peugeota e-2008, zastanawiałem się, jak dobrym byłbym autem, gdyby Portugalczyk nie ...

3 miesiące temu

Używany Peugeot 307 - typowe awarie i problemy

... z popularniejszych francuskich przedstawicieli segmentu C jest Peugeot 307, to samochód stworzony z francuską fantazją zarówno jeżeli chodzi o design jak i o awaryjność. ... Na początek przybliżymy Wam kilka ważnych wydarzeń dotyczących 307-ki. ...

dawno temu

Elektryczny Peugeot e-Rifter, czyli rodzinny i elektryczny

... Samochody rodzinne wykorzystywane są każdego dnia w mieście i na krótkich dystansach między miastami, nic dziwnego, że na rynku pojawiają się właśnie takie samochody z napędem elektrycznym, które mają sporo dodatkowych zalet. Przykładem jest ...

5 miesięcy temu

Modny, elektryczny crossover – oto Peugeot e-2008

... W świecie motoryzacji trendy są bardzo ważne, dlatego nic dziwnego, że kierowcy wybierają samochody modne i nowoczesne. Dziś trudno o lepszy przykład takiego samochodu niż Peugeot e-2008. Oto dlaczego. ... nie wskazuje na to, że sytuacja może ...

5 miesięcy temu

Maluch z ikrą, czyli Peugeot e-208 z napędem elektrycznym

... Jaki napęd idealnie pasuje do sprytnego miejskiego samochodu o modnej aparycji? Oczywiście – napęd elektryczny. Peugeot ma w ofercie takie auto, nazywa się e-208 i imponuje stylem, osiągami oraz zaawansowaną technologią. ... ” silnik Peugeot ...

5 miesięcy temu

Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

... Peugeota 308 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. To auto, które już w momencie premiery wyglądało staro. Teraz na rynek wchodzi najnowsza generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych ...

7 miesięcy temu

Test: Peugeot 308 PureTech 130 - nie chce się z niego wysiadać

... Nowe dziecko Peugeota przypomina mi większy model 508 pod każdym względem. Nie dość, że wygląda obłędnie, to jazda nim jest czystą przyjemnością. A do tego prosty silnik zaskakuje zużyciem paliwa. Finalnie Peugeot 308 jest jeszcze lepszy. ... ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie