Maybach 62

Model
Maybach 62 Zobacz 7 zdjęć

W 1997 roku na salonie motoryzacyjnym w Tokio Mercedes zaprezentował swoją wizję najbardziej luksusowej limuzyny na świecie. Koncern Daimler (właściciel niemieckiej firmy) postanowił wskrzesić markę Maybach, która na początku XX wieku zajmowała się produkcją luksusowych limuzyn i sportowych samochodów.

Początkowo plan był taki, żeby Maybach był jedynie kolejną wersją Mercedesa klasy S generacji W220, ponieważ rynkowy debiut tego auta przewidziano na 1998 rok. Jednak Niemcy bardzo szybko doszli do wniosku, że dla wizerunku Maybacha lepiej będzie, jeśli stanie się on odrębną marką, której głównymi rywalami będą nie BMW i Audi, tylko Rolls-Royce czy Bentley.

W 2002 roku, a więc 5 lat po prezentacji wersji koncepcyjnej tego auta, świat po raz pierwszy ujrzał Maybacha 62. Luksusowa limuzyna mierzy dokładnie 6170 mm długości, stąd wzięła się jej nazwa. Maybach oferuje także krótszą wersję tego modelu pod nazwą 57, jednak przeznaczona jest ona dla tych, którzy chcą prowadzić, a Maybach 62 z natury ma być dla osób, które chcą być wożone.

Niemcy doskonale wiedzą o tym, że w Maybachu 62 wszystko musi toczyć się wokół tylnych foteli. Zostały więc one obite miękką skórą, która może być zabarwiona na dowolny kolor. Wystarczy, że klient przyniesie ze sobą próbkę materiału. Siedziska są wentylowane i podgrzewane, jest także możliwość masażu. Podczas dłuższych podróży, jeśli pasażerowie tylnych foteli zechcą się zdrzemnąć, po tym jak wypiją lampkę szampana z podręcznego barku i skończą oglądać filmy na DVD, wystarczy, że za pomocą jednego przycisku wysuną podnóżki, a fotel ustawi się w pozycji leżącej.

Na podsufitce, tuż obok szklanego dachu z ciekłokrystaliczną folią, która może zmieniać przezroczystość szkła, znajdują się 3 okrągłe wskaźniki. Pasażerowie tylnych foteli mogą się dowiedzieć, z jaką prędkością jadą, która jest godzina i jaka temperatura panuje na zewnątrz.

Do Maybacha 62 można także zamówić ściankę, która oddziela szofera od pasażerów wydających polecenia kierowcy za pomocą interkomu. Wyposażeniem auto nie odbiega nie tylko od Rolls-Royce’ów czy Bentleyów, ale także od niewielkich prywatnych samolotów odrzutowych. Brakuje tylko skrzydeł.

Gdyby jednak pasażerowie tylnych foteli wydali takie polecenie, auto mogłoby niemal wznieść się w powietrze za sprawą silnika V12 o pojemności 5,5 l, pracującego pod maską Maybacha. Jednostka ta wytwarza moc 550 KM oraz 900 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,4 s i osiąga prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.

Jeśli jednak to by nie wystarczało, potencjalni nabywcy auta, czyli właściciele rafinerii, klubów piłkarskich i kopalni diamentów, mogą zamówić wersję 62S. Poza kilkoma stylistycznymi zmianami, jak np. odświeżony przedni grill, zmienione felgi czy sportowe końcówki układu wydechowego, odmiana ta różni się od zwykłego 62 jednostką napędową.

Tutaj jest to także V12, ale o pojemności 6,0 l. Dzięki podwójnemu turbodoładowaniu pod swoją prawą nogą szofer ma do dyspozycji już 612 KM i kolosalne 1000 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu auto rozpędza się o 0 do 100 km/h w 5,2 s. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian.

Dla najbardziej wymagających i najbardziej majętnych powstała wersja o nazwie Landaulet, która jest jedyną na świecie limuzyną w wersji kabriolet. Po naciśnięciu jednego przycisku dach tylnego przedziału pasażerskiego zwija się, a siedzące z tyłu osoby mogą delektować się świeżym powietrzem, popijać zimnego szampana i oglądać gwiazdy. Landaulet jest najdroższą wersją Maybacha.

W 2010 roku niemieckie limuzyny przeszły drobny facelifting, który miał zwiększyć ich atrakcyjność. Pojawiły się światła wykonane z diod LED, nowe felgi, inne kolory nadwozia oraz nieco zmieniona lista wyposażenia dodatkowego, na której zawitał 3. ekran LCD.

Maybach 62 jest szczytem luksusu, prywatnym samolotem na czterech kołach, który przyciąga uwagę przechodniów, ale jednocześnie sprawia, że siedzący z tyłu milioner, otoczony mnóstwem elektronicznych gadżetów, pozostaje całkowicie anonimowy.

Plusy:
+ Osiągi
+ Wersja Landaulet
+ Lista wyposażenia

Minusy:
- Nie potrafi wznieść się w powietrze i ominąć korków

4.74
Ocena na postawie 10 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMaybach
TypSamochód osobowy
SegmentF

Generacje Maybach 62

Inne modele Maybach

F - Inne modele

Maybach 62: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie