Alfa Romeo 164

Model
Alfa Romeo 164 Zobacz 5 zdjęć

Alfa Romeo 164 została zaprezentowana w 1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Zastąpiła mało znany model Alfa Romeo Alfa 6 oraz 90. Projekt nowej limuzyny był o tyle ciekawy, że powstał we współpracy ze Szwedami. Samochód dzielił płytę podłogową z Fiatem Cromą, Saabem 9000 oraz Lancią Themą, a plotka głosi, że jego pierwsza odsłona nie spodobała się zarządowi Alfy Romeo i sprzedano ją Francuzom - tak powstał Peugeot 605. 164 w finalnej wersji stylistycznej nie porywała - był to typowy przedstawiciel klasy średniej wyższej. Karoserię zaprojektowało włoskie biuro stylistyczne Pininfarina. Auto charakteryzowało się ociężałą linią, co przekładało się także na opór powietrza wynoszący od Cx=0,3 do 0,315. Długość samochodu to 4557 mm, szerokość - 1760 mm, a wysokość 1390 mm.

Wnętrze Alfy Romeo 164 było bardzo obszerne, luksusowe i klimatyczne. Zestaw analogowych wskaźników dzielił miejsce z 22 lampkami diodowymi, informującymi o poziomie naładowania alternatora, ciśnieniu oleju, temperaturze cieczy chłodzącej czy poziomie paliwa w zbiorniku. Auto miało także takie udogodnienia, jak kontrolka otwartych drzwi czy system zapobiegający odpaleniu silnika z niedomkniętą maską lub klapką wlewu paliwa. Limuzyny Alfa Romeo 164 były ponadto wyposażone we wspomaganie kierownicy, klimatyzację, światła przeciwmgielne czy elektrykę szyb. Spotkać można również skórzaną tapicerkę, najczęściej w kolorze czarnym lub bananowym, oraz system ABS. Najbardziej luksusowe odmiany miały nawet elektrycznie sterowaną tylną kanapę z podgrzewanymi siedziskami. Do komfortu podróżowania należy zaliczyć również rewelacyjne zawieszenie, które w opcji mogło być wspomagane systemem samopoziomującego nadwozia.

Do napędzania limuzyny segmentu E produkowanej we włoskim Arese służyły silniki przejęte od mniejszego modelu 75. Gamę otwierała 2-litrowa jednostka Twin Spark osiągająca 148 KM. Oferowano także 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik o tej samej pojemności, jednak w niedługim czasie zastąpiono go jednostką 2,0 V6 o mocy 207 KM, wspomaganą turbosprężarką Garett i intercoolerem. Pozwalało to osiągnąć pierwsze 100 km/h w 7,7 s, głównie za sprawą przyzwoitej masy własnej, wahającej się od 1200 do 1510 kg. W ofercie znajdował się również motor 3-litrowy, 12-zaworowy, osiągający od 184 do 200 KM w wersji QV, wyposażonej w zawieszenie z 2-stopniową elektryczną regulacją twardości. Dla zwolenników silników wysokoprężnych inżynierowie przygotowali jednostkę firmy VM o pojemności 2,5 l i mocy 117 KM. Motor ten miał elektroniczny wtrysk paliwa oraz system chłodzenia powietrza doładowującego.

W 1991 roku auto przeszło niewielką modernizację - zmieniono kształt przełączników oraz dźwigienek wewnątrz kabiny. Większe modyfikacje miały miejsce 2 lata później - facelifting objął głównie wnętrze (rozmieszczenie zegarów, inne obicia drzwi), choć na zewnątrz również powiało świeżością - pojawiły się nowe lampy soczewkowe, inne zderzaki czy listwy drzwiowe. Zmniejszono pojemność bagażnika, choć w oficjalnych notkach prasowych nadal podawano wartość 504 l. W gamie pojawiła się nowa jednostka napędowa - 3,0 l 24V. Motor rozwijał moc 211 KM oraz 232 KM w wersji QV. Była również odmiana 3,0 V6 24V Q4, która miała dwie osie pędne oraz 6-biegową manualną skrzynię. W 1993 roku pojawiła się Alfa Romeo 164 Super, różniąca się od podstawowej odmiany wyłącznie mocniejszymi wersjami tych samych silników.

Auto było produkowane przez 10 lat. W 1997 roku zostało wycofane z produkcji na rzecz Alfy Romeo 166, która nadeszła rok później.

Plusy:
- ogromny komfort podróżowania
- przyzwoite zużycie paliwa
Minusy:
- utrudniony dostęp do bagażnika za sprawą pasu tylnego o pełnej wysokości
- dużo wadliwej elektroniki

4.69
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Alfa Romeo 164

Inne modele Alfa Romeo

E - Inne modele

Alfa Romeo 164: newsy, testy i recenzje

Używana Alfa Romeo 156 w pigułce – taniej już nie będzie

... Jeśli kiedykolwiek Alfa Romeo 156 była na liście waszych motoryzacyjnych marzeń, to właśnie teraz jest czas na jego spełnienie. Te samochody są już tak tanie, że nie należy się spodziewać spadku cen. Prędzej wzrostu, bo ładniejszych egzemplarzy ...

4 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Przejechali 400 tys. km nową alfą romeo. Obyło się bez awarii

... Modele Alfy Romeo się psują, a współczesne auta są projektowane tak, by wyzionęły ducha po 150 tys km. Giulia z dieslem, która od kilku lat dzielnie służy w holenderskiej firmie, miażdży te stereotypy. Jeden z użytkowników modelu właśnie ...

4 miesiące temu

Jeep i Alfa Romeo w abonamencie – proste zasady, duże korzyści

... Nowa, atrakcyjna cenowo oferta abonamentowa na wybrane modele samochodów marek Jeep i Alfa Romeo. ... na stronach https://abonament.jeep.pl i https://abonament.alfaromeo.pl. Grupa FCA wraz z dealerami rusza z nowym programem abonamentowym na ...

5 miesięcy temu

Alfa Romeo Tonale w wersji produkcyjnej - pierwsze zdjęcia

... Tonale to propozycja, od której zależy przyszłość Alfy Romeo. Długo oczekiwany model doczekał się nieoczekiwanego debiutu w sieci, gdzie wyciekły pierwsze zdjęcia wersji produkcyjnej. Auto nie różni się znacząco od konceptu i wygląda naprawdę ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie