Suzuki Ignis

Model
Suzuki Ignis Zobacz 6 zdjęć

Suzuki Ignis

Ignis to model niewielkiego samochodu należącego do segmentu B, łączącego cechy małego auta i SUV-a. Wóz produkowany był w latach 2000-2008 przez japoński koncern Suzuki Motor Corporation.

Historia Ignisa jest dość zawiła. Po raz pierwszy pojawił się on w 2000 roku w Japonii jako samochód 3-drzwiowy i 5-drzwiowy. Choć miał nadwozie dwubryłowe, z zewnątrz nie przypominał znanego w Europie Ignisa. W Japonii model ten nazywany był Suzuki Swift.

Dobrze znanego w Europie Ignisa zaprezentowano w również w 2000 roku, ale na rynku amerykańskim nosił nazwę Cruze. Wóz bazował na projekcie z 1999 roku o nazwie Chevrolet YGM1. W Stanach Zjednoczonych oraz w Australii auto sprzedawano pod nazwą Chevrolet Cruze i Holden Cruze, a w Japonii jako Subaru G3X Justy.

Chevroleta Cruze z lat 2000-2008 nie należy więc mylić z obecnie produkowanym przez tę amerykańską firmę samochodem klasy kompakt.

W latach 2000-2003 na Starym Kontynencie sprzedawany był Ignis znany jako Suzuki Swift w Japonii, a od 2003 do 2008 roku dostępny był nazywany w USA Cruze.

W przeciwieństwie do japońskiego Ignisa (który był wozem innym niż europejskie) europejską wersję oferowano tylko w odmianie 5-drzwiowej. Wóz miał dwubryłowe, dość pudełkowate nadwozie z ostro ściętym tyłem. Z przodu znajdowały się światła przywodzące na myśl pierwszy prototyp Mercedesa SLK. Całość osadzona była na podniesionym zawieszeniu.

Wnętrze Ignisa nie powalało estetyką, ale też trudno było uznać je za brzydkie. Proste linie, czytelne zegary. Siedzenia były dość duże, ale brakowało im podparcia bocznego. Jak w wielu małych samochodach, tak i w tym Suzuki producent zdecydował się na dość wysokie ustawienie siedzisk i prawie pionowe ustawienie oparć foteli. Dlatego też pasażerowie jadący tym samochodem czuli się tak, jakby podróżowali na krzesłach. Takie usytuowanie siedzeń ma jednak zaletę w postaci doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza miały przeciętną jakość (dość twarde plastiki), ale zmontowano jest dobrze, dzięki czemu nawet po kilku latach eksploatacji nic w tym wozie nie trzeszczy ani nie skrzypi. Jak to często bywa w małych autach, Suzuki poskąpiło nieco na materiałach wygłuszających. W tym samochodzie to szczególnie ważne, bo jego wysoka sylwetka stawiała większy opór podczas jazdy, co z kolei odbijało się na głośnych szumach opływającego karoserię powietrza we wnętrzu.

Ignis wyposażony był dość bogato już w podstawowej konfiguracji. Nabywając nawet najtańsze auto, klient otrzymywał przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, elektryczne wspomaganie kierownicy czy elektrycznie regulowane lusterka.

Choć Ignis występował zarówno z napędem na przednie, jak i wszystkie koła i miał podniesione zawieszenie, nie był samochodem terenowym. Nadawał się co najwyżej do pokonywania wyższych krawężników w aglomeracjach miejskich.

Do napędu europejskiej wersji producent przeznaczył dwa silniki benzynowe i jednego diesla. Jednostki o zapłonie iskrowym miały objętość skokową 1,3 l i 1,5 l. Mniejszy silnik wytwarzał moc 94 KM, a większy był o zaledwie 5 KM mocniejszy. Jednostka wysokoprężna pojawiła się na rynku dopiero w 2004 roku. Był to produkowany w Polsce diesel o objętości skokowej 1,3 l i mocy maksymalnej 69 KM.
Na innych rynkach Ignis uzbrajany był też w 88-konną jednostkę benzynową o objętości skokowej 1,3 l i spalający to samo paliwo silnik o objętości 1,5 l. Ten ostatni miał moc 110 KM, instalowano go w wersji Sport.

Mimo całkiem niezłej opinii Ignis ani w Europie, ani na innych rynkach nie zdobył wielkiej popularności. W 2008 roku zakończono jego produkcję. Od tego czasu nazwa Cruze jest przypisana do kompaktowego sedana produkcji Chevroleta.

4.10
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSuzuki
TypSamochód osobowy

Generacje Suzuki Ignis

Inne modele Suzuki

Suzuki Ignis: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Suzuki wycofuje dwa modele. Skupi się na crossoverach

... Dwa modele Suzuki - Celerio i Baleno - już niebawem znikną z polskiego rynku. Japońska marka zamierza zmodernizować całą gamę i skupić się na crossoverach oraz pojazdach wykorzystujących system tzw. "miękkiej hybrydy." ... Polski importer marki ...

miesiąc temu

Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Polska na tym skorzysta

... Toyota i Suzuki działają wspólnie już od ponad trzech lat na polu technologii informatycznych, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Od teraz należy do tego dodać także pojazdy autonomiczne i napędy hybrydowe. Na mariażu japońskich koncernów ...

2 miesiące temu

Nowe Suzuki Jimny inspirowane legendą Dakaru

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny powoli wyrasta na ulubieńca tunerów. Choć od rynkowego debiutu minęło zaledwie kilka miesięcy, doczekaliśmy się już wielu ciekawych projektów opartych na tym modelu. Najnowszy z nich, będący dziełem niemieckiej ...

4 miesiące temu

Znamy ceny nowego Suzuki Ignisa

... Na polskim rynku zadebiutował mały crossover Suzuki Ignis, który ma ożywić gamę modelową japońskiego producenta. ... zmianie pasa ruchu, automatyczną klimatyzację, nawigację satelitarną, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, ...

dawno temu

Suzuki Jimny Black Bison. Tak ostro jeszcze nie było

... Suzuki Jimny było bez wątpienia jedną z najciekawszych premier 2018 roku. Zdobyło serca nie tylko klientów, ale i firm tuningowych, takich jak japoński Wald International. Najnowszy projekt z Kraju Kwitnącej Wiśni robi niesamowite wrażenie. ... ...

10 miesięcy temu

Nowe Suzuki Jimny: nie jest takie jak myślisz. Jest lepsze

... Suzuki Jimny pomimo bardzo prymitywnego wyglądu jest jak zabaweczka. Nie dajcie się jednak tak łatwo zwieść. Pomimo cukierkowego lakieru i przyjemnie kanciastej sylwetki to narzędzie dla profesjonalistów. Zbudowane tak dobrze, że aż odebrało mi ...

9 miesięcy temu

Nowe wersje Jimny już w drodze. Suzuki zapowiada dwa koncepty

... Najnowsza odsłona Suzuki Jimny przebojem wdarła się na światowe rynki, od razu zdobywając serca klientów, ale i tunerów. Mimo krótkiego stażu na rynku, na bazie Jimny powstało już kilka ciekawych projektów. Niebawem dołączą do nich dwa kolejne, ...

10 miesięcy temu

Suzuki Jimny Liberty Walk. Prawie jak Geländewagen

... Nowe Suzuki Jimny dzięki kanciastej karoserii przypomina terenówki sprzed kilku dekad. Choć jest sporo mniejsze niż Mercedes klasy G, przypomina go pod wieloma względami. Japońska firma tuningowa Liberty Walk postanowiła podkreślić to ...

9 miesięcy temu

Nowy Suzuki Ignis: crossover, który poprawia nastrój

... Suzuki Ignis to podobnie jak Baleno powrót do przeszłości, a konkretnie do dawno nieużywanej nazwy. Koncepcja samochodu nie uległa dużej zmianie, a technicznie różnic jest jeszcze mniej. Jednak odbiór obu samochodów to dwa zupełnie inne światy. ...

dawno temu

Pierwsze sztuki Suzuki Jimny już w Polsce. Wkrótce wyjadą na drogi

... Po 20 latach od premiery trzeciej generacji Suzuki Jimny, mała terenówka doczekała się nowej wersji. Pierwsze egzemplarze auta dotarły do Polski i są już nawet zarejestrowane. ... Sympatyczna terenówka z Japonii została odświeżona w połowie 2018 ...

9 miesięcy temu

Koniec ery giganta: Suzuki kończy produkcję Hayabusy

... W końcu każda legenda musi przejść do historii. W przypadku Hayabusy, pierwszego drogowego motocykla, który przekraczał 300 km/h, gwoździem do trumny są normy emisji spalin. Motocykl Suzuki już wcześniej został wycofany z części rynków i dopiero ...

10 miesięcy temu

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD - zdjęcia z testu

... Definicja samochodu miejskiego w ostatnich latach zmieniła się radykalnie. Dziś idealne wydają się nie tylko maluchy segmentu A, ale także małe crossovery. A gdyby tak połączyć obie klasy? Suzuki pokazuje nie tylko to, że się da, ale modelem ...

dawno temu

Suzuki Swift Hybrid 1.0: liczy się lekkość

... Niszowe, niezbyt się wyróżniające, ale też bardzo charakterystyczne i robione od dawna wg tego samego przepisu. Takie jest Suzuki Swift, miejskie auto z Japonii, którego nowa generacja nie zmieniła się tak bardzo, jak mogłoby się to wydawać. I ...

10 miesięcy temu

Suzuki kontynuuje swoją ofensywę z Ignisem

... Marka Suzuki w Europie znana jest głównie z tego, że pokazuje nowy model dość rzadko i żaden nie jest jakimś szczególnym zaskoczeniem. Nie błyszczy nowatorskimi rozwiązaniami i technologiami ... z najwyższej półki, ale zwykle to porządne ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie