Volvo 850

Volvo 850

Volvo 850 jest produkowane od 1991 roku. Początkowo oferowane było wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Dopiero w roku 1993 do oferty dołączyło funkcjonalne kombi. Volvo 850 jest następcą popularnego modelu o oznaczeniu 740, miało konkurować m.in. z Citroënem Xantią, Lancią Kappą czy Audi A6.

  • Volvo 850 było produkowane przez szwedzką korporację w latach 1991-1996. Po zakończeniu produkcji 850-tkę zastąpiono modelami S70 i V70
  • Samochód produkowano w dwóch typach nadwozia: 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowe kombi
  • Jedną z głównych wad auta są dość słabe hamulce oraz duży koszt części zamiennych i serwisu
  • Volvo 850 można było nabyć z 5-biegową, manualną skrzynią biegów lub 4-biegową, automatyczną
  • Wnętrze 850-tki charakteryzuje się prostotą wykonania. Jest za to funkcjonalne i przestronne
  • Konkurencję dla tego modelu mogą stanowić: Saab 9000, Subaru Legacy, Audi A6, Lancia Kappa
[1/6] Volvo 850 było produkowane przez szwedzką korporację w latach 1991-1996. Po zakończeniu produkcji 850-tkę zastąpiono modelami S70 i V70

Patrząc na nie, łatwo zauważyć, że jego projekt powstał ponad dwadzieścia lat temu. Kanciasta bryła nadwozia jest charakterystyczna dla produkowanych wtedy aut. Przód odznacza się długą maską i prostokątnymi reflektorami, cofniętymi za atrapę chłodnicy. Chromowany grill nadaje samochodowi elegancję. Jego masywność podkreślają pokaźne zderzaki. Z tyłu umieszczono spore dwukolorowe lampy. Charakterystycznym elementem wersji kombi są poprzeczne lampy umieszczone w bocznych słupkach. W roku 1994 model 850 przeszedł facelifting. Egzemplarze po modernizacji mają inny przód i lepsze wyposażenie.

Wnętrze jest proste i kanciaste, zupełnie jak nadwozie. Cechuje się funkcjonalnością i przestronnością. Auto jest długie (ponad 4,5 m), więc w środku udało się wygospodarować naprawdę dużo miejsca. Jest go pod dostatkiem zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie. W bogatych wersjach elegancję wnętrza podkreślają drewniane elementy wykończenia oraz skórzana tapicerka. Pojemność bagażnika w sedanie wynosi 445 l, a w kombi 420 l. W wersji kombi po złożeniu tylnego oparcia uzyskuje się aż 1490 l, co jest bardzo dobrym rezultatem.

Wyposażenie Volvo 850 może zawstydzić niejeden samochód z tamtych lat. Pojazd wyjeżdżający z fabryki mógł być wyposażony w takie elementy, jak dwustrefowa klimatyzacja, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach czy kontrola trakcji. Modele Volvo słyną z bezpieczeństwa; 850 nie jest wyjątkiem. Na jego pokładzie znajdują się przednie poduszki powietrzne oraz SIPS - nowatorskie rozwiązanie chroniące pasażerów podczas bocznego zderzenia. Volvo 850 nie zostało poddane testom zderzeniowym Euro NCAP.

Wybór silników w modelu 850 był spory. Wszystkie montowane jednostki napędowe mają 5 cylindrów. Najczęściej spotykane są silniki o pojemności 2,4 l. Występują one w kilku wariantach różniących się liczbą zaworów na cylinder i mocą. W wersji 10V osiągają moc 140 KM lub 144 KM, w wersji 20V wynosi ona aż 170 KM. Silniki są elastyczne i trwałe, z dość średnim zużyciem paliwa. Rzadziej spotykaną jednostką jest najsłabszy motor o pojemności 2,0 l i mocy 126 KM. Najmocniejsze jednostki 2,3 turbo rozwijały 225 KM lub 240 KM. Jedyny oferowany silnik wysokoprężny zapożyczony od koncernu Volkswagena 2,5 TDI generuje 140 KM.

W sprzedaży Volvo 850 było dostępne z dwiema przekładniami: 5-biegową manualną (bardziej popularna) i 5-biegową automatyczną. Skrzynie biegów należą do mocnych stron modelu 850 – są trwałe i niezawodne. Standardowo Volvo 850 miało napęd na przednie koła. Od 1996 roku możliwe było kupienie pojazdu napędzanego na wszystkie koła.

Produkcję 850 zakończono w 1996 roku, gdy wprowadzono na rynek modele S70 (sedan) oraz V70 (kombi). Właściciele tego auta narzekają na słabe hamulce, nieprzystosowane do dużej masy. Warto szukać samochodu zadbanego i bezwypadkowego, ponieważ części zamienne i serwis są dość drogie. Często spotykaną usterką jest szybko zużywająca się przekładnia kierownicza. Prawidłowo serwisowane zawieszenie nie powinno sprawiać większych problemów. Na wysoki koszt użytkowania wpływa również duże spalanie montowanych silników. Ich zaletą jest natomiast wysoka trwałość.

Używane Volvo 850/S70/V70 - typowe awarie i problemy
Zapisz na później