Volkswagen Lupo

Model
Volkswagen Lupo Zobacz 5 zdjęć

W 1998 roku zadebiutował najmniejszy model w koncernie Volkswagen AG o nazwie Lupo. Auto, które mierzy 3524 mm długości, 1640 mm szerokości i 1457 mm wysokości, produkowano do 2005 roku w fabryce zlokalizowanej w Wolfsburgu, w Niemczech. Do głównej konkurencji VW Lupo zaliczamy Matiza reprezentującego Daewoo, Opla Agilę oraz francuskie Renault Twingo.

Volkswagen Lupo jest miejskim, czteroosobowym pojazdem segmentu "A", który powstał z myślą o zatłoczonych ulicach aglomeracji. Niewielkie wymiary nadwozia i dobra widoczność, które ułatwiają manewrowanie i parkowanie w ciasnych miejscach, spowodowały, że auto pokochały głównie przedstawicielki płci pięknej.

VW Lupo nie może pochwalić się komfortową przestrzenią i pojemnością bagażnika. Wygodnie będą podróżować jedynie dwie dorosłe osoby, które do 130 l bagażnika zapakują co najwyżej weekendowe zakupy. Nie zachwyca także jakość materiałów zastosowanych wewnątrz. Są to głównie twarde plastiki w smutnych kolorach, które po kilku latach eksploatacji potrafią wydawać nieprzyjemny dźwięk podczas jazdy na nierównościach. Na plus należy zaliczyć możliwość doposażenia samochodu w takie funkcje, jak automatyczna klimatyzacja, boczne poduszki powietrze, elektryczne szyby i lusterka czy podgrzewane fotele. Widoczność jest dobra, a manewrowanie łatwe.

W ciągu siedmiu lat VW Lupo nie sprzedał się w zadowalającej dla producenta liczbie egzemplarzy. Wynikało to głównie z wysokiej ceny zakupu – Lupo kosztowało nawet więcej niż plasujący się w segmencie "B" Volkswagen Polo. Z tego powodu auto nigdy nie było oferowane w polskich salonach.

Największą zaletą Volkswagena Lupo są ekonomiczne jednostki napędowe. Jak na niemieckiego producenta przystało, to całkiem szeroka gama, która obejmuje cztery silniki benzynowe i dwa motory wysokoprężne. Listę jednostek napędzanych benzyną otwiera wariant 1,0 l, który generuje 50 KM. W ofercie znajduje się również 1,4 l o mocy 60 KM, 75 KM lub 100 KM, 1,4 l FSI o mocy 105 KM oraz 1,6 GTI o mocy 125 KM. Najmocniejszy motor oferowany w Lupo GTI pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną 205 km/h, a najbardziej oszczędny spala 7,6 l paliwa na 100 km w mieście i do 100 km/h przyspiesza w 17,7 s.

Warto także zwrócić uwagę na silniki wysokoprężne, które w Lupo pojawiły się w wariantach 1,2 l o mocy 61 KM, 1,7 l SDI o mocy 60 KM oraz 1,4 TDI o mocy 75 KM lub 90 KM. Spalanie każdej z tych jednostek nie przekraczało 6,0 l/100 km w mieście. Miano najbardziej oszczędnego przypada jednak wariantowi 1,2 l, który przy odpowiednim stylu jazdy potrzebuje zaledwie 3,0 l paliwa na 100 km. Taki wynik pozwolił zdobyć ten jednostce tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w 1999 roku.

Bratem bliźniakiem VW Lupo jest produkowany w latach 1997-2005 Seat Arosa. Auta nie różniły się od siebie pod względem konstrukcyjnym, ale Lupo cechowało się lepszym wykonaniem i nowocześniejszą stylistyką, obejmującą m.in. podwójne reflektory i grill, co bardziej przypadło do gustu klientom poszukującym miejskiego samochodu.

Główne bolączki Volkswagena Lupo to cena, przez którą auto nie zagościło w polskich salonach, oraz twarde i trzeszczące po dłuższej eksploatacji plastiki.

Volkswagen Lupo występował wyłącznie w jednej wersji nadwozia, jako 3-drzwiowy hatchback, który przez cały okres sprzedaży nie doczekał się liftingu. Jego następcą mianowany został Volkswagen Fox, który zadebiutował w 2005 roku.

3.90
Ocena na postawie 53 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentA

Generacje Volkswagen Lupo

Inne modele Volkswagen

A - Inne modele

Oceny użytkowników (8)

Volkswagen Lupo: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Polski akcent w Volkswagenie ID.3

... Zakłady Volkswagen Poznań, poza produkcją niektórych aut niemieckiej marki, zajmują się także wytwarzaniem elementów do innych modeli, które następnie są wysyłane m.in. do Czech, Brazylii czy Chin. Jedną z tych części jest obudowa silnika ...

6 dni temu

Volkswagen Touareg R – czy gama R-ek zostanie zelektryfikowana?

... Choć łatwo mi sobie wyobrazić największego SUV-a Volkswagena w roli tańszego brata Urusa, szanse na mocarny silnik benzynowy w Volkswagenie raczej są niewielkie. Topowy Touareg będzie najprawdopodobniej hybrydą plug-in. ... Podczas rozmowy z ...

3 tygodnie temu

Volkswagen ID.Next to zapowiedź elektrycznego SUV-a

... Nie od dziś wiadomo, że Volkswagen planuje w najbliższych latach skupić się głównie na rozbudowaniu oferty pojazdów elektrycznych. Do zaprezentowanego już kompaktowego ID.3 dołączą niebawem kolejne propozycje. Wśród nich także SUV, którego ...

2 tygodnie temu

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

miesiąc temu

Volkswagen up! GTI: jest genialny, bo stawia prostotę ponad wszystko

... Nie ma setek koni mechanicznych, ani oszałamiających osiągów. Mimo to Volkswagen up! GTI z miejsca został jednym z moich ulubionych samochodów. W świecie hot hatchy, które prześcigają się na cyferki, wnosi coś odświeżającego. A robi to sięgając ...

3 tygodnie temu

Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje

... Zanim powstał bardzo lubiany w swoim segmencie Volkswagen up i jego bliźniacze wersje Seata oraz Skody, wcześniej niemiecki producent miał również ceniony przez klientów model Lupo. Auto ... i osadzono nowe nadwozie. Zawsze trzydrzwiowe i ...

dawno temu

Przyszłość Volkswagena jest elektryczna

... Na trwających targach samochodowych we Frankfurcie niekwestionowanym najważniejszym wydarzeniem jest premiera Volkswagena ID.3. To pierwszy model tej marki powstały od podstaw jako auto elektryczne ... . Stanowi on zapowiedź wielkich zmian w tym ...

2 miesiące temu

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... Tak przynajmniej ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie