Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Volkswagen Lupo

Model
Volkswagen Lupo Zobacz 5 zdjęć

W 1998 roku zadebiutował najmniejszy model w koncernie Volkswagen AG o nazwie Lupo. Auto, które mierzy 3524 mm długości, 1640 mm szerokości i 1457 mm wysokości, produkowano do 2005 roku w fabryce zlokalizowanej w Wolfsburgu, w Niemczech. Do głównej konkurencji VW Lupo zaliczamy Matiza reprezentującego Daewoo, Opla Agilę oraz francuskie Renault Twingo.

Volkswagen Lupo jest miejskim, czteroosobowym pojazdem segmentu "A", który powstał z myślą o zatłoczonych ulicach aglomeracji. Niewielkie wymiary nadwozia i dobra widoczność, które ułatwiają manewrowanie i parkowanie w ciasnych miejscach, spowodowały, że auto pokochały głównie przedstawicielki płci pięknej.

VW Lupo nie może pochwalić się komfortową przestrzenią i pojemnością bagażnika. Wygodnie będą podróżować jedynie dwie dorosłe osoby, które do 130 l bagażnika zapakują co najwyżej weekendowe zakupy. Nie zachwyca także jakość materiałów zastosowanych wewnątrz. Są to głównie twarde plastiki w smutnych kolorach, które po kilku latach eksploatacji potrafią wydawać nieprzyjemny dźwięk podczas jazdy na nierównościach. Na plus należy zaliczyć możliwość doposażenia samochodu w takie funkcje, jak automatyczna klimatyzacja, boczne poduszki powietrze, elektryczne szyby i lusterka czy podgrzewane fotele. Widoczność jest dobra, a manewrowanie łatwe.

W ciągu siedmiu lat VW Lupo nie sprzedał się w zadowalającej dla producenta liczbie egzemplarzy. Wynikało to głównie z wysokiej ceny zakupu – Lupo kosztowało nawet więcej niż plasujący się w segmencie "B" Volkswagen Polo. Z tego powodu auto nigdy nie było oferowane w polskich salonach.

Największą zaletą Volkswagena Lupo są ekonomiczne jednostki napędowe. Jak na niemieckiego producenta przystało, to całkiem szeroka gama, która obejmuje cztery silniki benzynowe i dwa motory wysokoprężne. Listę jednostek napędzanych benzyną otwiera wariant 1,0 l, który generuje 50 KM. W ofercie znajduje się również 1,4 l o mocy 60 KM, 75 KM lub 100 KM, 1,4 l FSI o mocy 105 KM oraz 1,6 GTI o mocy 125 KM. Najmocniejszy motor oferowany w Lupo GTI pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 8,2 s i osiągnąć prędkość maksymalną 205 km/h, a najbardziej oszczędny spala 7,6 l paliwa na 100 km w mieście i do 100 km/h przyspiesza w 17,7 s.

Warto także zwrócić uwagę na silniki wysokoprężne, które w Lupo pojawiły się w wariantach 1,2 l o mocy 61 KM, 1,7 l SDI o mocy 60 KM oraz 1,4 TDI o mocy 75 KM lub 90 KM. Spalanie każdej z tych jednostek nie przekraczało 6,0 l/100 km w mieście. Miano najbardziej oszczędnego przypada jednak wariantowi 1,2 l, który przy odpowiednim stylu jazdy potrzebuje zaledwie 3,0 l paliwa na 100 km. Taki wynik pozwolił zdobyć ten jednostce tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w 1999 roku.

Bratem bliźniakiem VW Lupo jest produkowany w latach 1997-2005 Seat Arosa. Auta nie różniły się od siebie pod względem konstrukcyjnym, ale Lupo cechowało się lepszym wykonaniem i nowocześniejszą stylistyką, obejmującą m.in. podwójne reflektory i grill, co bardziej przypadło do gustu klientom poszukującym miejskiego samochodu.

Główne bolączki Volkswagena Lupo to cena, przez którą auto nie zagościło w polskich salonach, oraz twarde i trzeszczące po dłuższej eksploatacji plastiki.

Volkswagen Lupo występował wyłącznie w jednej wersji nadwozia, jako 3-drzwiowy hatchback, który przez cały okres sprzedaży nie doczekał się liftingu. Jego następcą mianowany został Volkswagen Fox, który zadebiutował w 2005 roku.

3.90
Ocena na postawie 53 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentA

Generacje Volkswagen Lupo

Inne modele Volkswagen

A - Inne modele

Oceny użytkowników (8)

Volkswagen Lupo: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Volkswagen przekazał 30 Transporterów T6 Straży Pożarnej

... Polskie przedstawicielstwo Volkswagena wspomogło 30 oddziałów ochotniczych straży pożarnych. Do jednostek w całej Polsce trafią 6-osobowe modele Transporter, które z pewnością okażą się przydatnym sprzętem w codziennej służbie. ... 30 ...

5 dni temu

Volkswagen ma nowego szefa. Jest nim Ralf Brandstaetter

... Herbert Diess, który dotychczas pełnił rolę prezesa koncernu Volkswagena, jak i samej marki Volkswagen, oddał jedno ze stanowisk Ralfowi Brandstaetterowi, posiadającemu kilka dekad doświadczenia w branży. ... Herbert Diess szefem koncernu, a ...

miesiąc temu

Volkswagen ID.3 1ST zmierza do salonów. Znamy ceny modelu w Polsce

... Volkswagen rozpoczyna sprzedaż modelu ID.3 w startowej edycji specjalnej 1ST. Oferta jest skierowana do klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji w ciemno, wpłacając zaliczkę. Poza bogatym wyposażeniem można też liczyć na dodatkowe ...

4 tygodnie temu

Volkswagen pokazał rendery Arteona. Po sieci już krążą zdjęcia

... Volkswagen zapowiedział premierę nowego Arteona, w tym odmiany kombi, nazwanej Shooting Brake. Przedstawił rendery, choć akurat tę drugą wersję widzieliśmy już na zdjęciach. ... miesiącach Volkswagen oficjalnie zapowiada model, nadal okrywając ...

miesiąc temu

Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje

... Zanim powstał bardzo lubiany w swoim segmencie Volkswagen up i jego bliźniacze wersje Seata oraz Skody, wcześniej niemiecki producent miał również ceniony przez klientów model Lupo. Auto ... i osadzono nowe nadwozie. Zawsze trzydrzwiowe i ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie