Porsche Carrera GT

Model
Porsche Carrera GT Zobacz 9 zdjęć

Porsche Carrera GT

Koncepcyjny model Porsche Carrera GT o nazwie 980 zadebiutował w 2000 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Ogromne zainteresowanie tym pojazdem oraz zysk ze sprzedaży Porsche Cayenne spowodowały, że produkcja ruszyła cztery lata później.

Model Porsche Carrera GT wytwarzano w latach 2004-2006 w niemieckich zakładach zlokalizowanych w Lipsku. Auto ma centralnie umieszczony silnik i jest następcą modelu Porsche 911 GT1, który pojawił się na rynku w 1995 roku, a jego wytwarzanie zostało zakończone w 1999 roku. Na początku planowano budowę 1500 egzemplarzy. Ostatecznie plasowane w segmencie G Porsche Carrera GT powstało w zaledwie 1111 egzemplarzach, które w większości trafiły do klientów za oceanem.

Cechami charakterystycznymi Carrery GT są ogromne wloty powietrza, które zapewniają efektowne chłodzenie silnika, oraz tylny spojler, wyłaniający się po przekroczeniu prędkości 100 km/h. Imponująco prezentują się również ceramiczne tarcze hamulcowe, które kryją się pod 19-calowymi kołami z przodu i 20-calowymi z tyłu. Podstawowa gama kolorów nadwozia obejmuje barwy o nazwie Guards Red, Fayence Yellow, Basalt Black, GT Silver i Seal Grey. Kupujący mogli także zdecydować się na niestandardowy kolor.

Wewnątrz znajduje się najwyższej jakości skórzana tapicerka. Jako opcję producent oferował m.in. system audio Bose oraz nawigację satelitarną.

Koncepcyjny model 980 miał silnik V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Pozwalało to uzyskać setkę po 3,8 s i prędkość maksymalną 324 km/h. Pod maską produkcyjnej wersji zamontowano zmodyfikowany wariant o pojemności 5,7 l i mocy 612 KM przy 8000 obr./min, wytwarzający maksymalny moment obrotowy 590 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 324 km/h. Napęd przekazywany jest wyłącznie na tylną oś za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą odpowiednio 98 mm x 76,0 mm.

Porsche Carrera GT pokonuje dystans 1/4 mili w 11,1 s, z końcową prędkością wynoszącą 214,7 km/h. Ceramiczne tarcze hamulcowe pozwalają wyhamować pojazd jadący z prędkością 100 km/h po 31 m.

Szukający mocniejszych wrażeń powinni zainteresować się pakietami oferowanymi przez liczne firmy tuningowe. Zwiększają one moc 5,7 l motoru V10 nawet o kilkadziesiąt koni. Przykładowo, inżynierowie pracujący w firmie tuningowej Gemballa dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej pracą silnika ECU wycisnęli dodatkowe 60 KM i 20 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Często oferowane są również modernizacje stylistyczne, obejmujące większe wloty powietrza oraz kilka elementów aerodynamicznych. Jedyną wadą takich przeróbek jest ich cena, która oscyluje w granicach ok. 200 000 euro.

Do głównych konkurentów Porsche Carrery GT zaliczamy Astona Martina V12 Vanquish S, Ferrari Enzo, Lamborghini Murcielago, Mercedesa SLS McLarena, Pagani Zondę oraz Saleena S7, produkowanego w Stanach Zjednoczonych w latach 2000-2006.

Mierzące 4610 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1160 mm wysokości Porsche Carrera GT to dwuosobowy roadster, którego masa wynosi 1380 kg. Następcą Porsche Carrery GT jest Porsche 918. Ma ono napęd hybrydowy, składający się z jednostki benzynowej połączonej z dwoma silnikami elektrycznymi.

Plusy:
+ potężna jednostka napędowa
+ rewelacyjne osiągi i właściwości jezdne
+ ergonomia
Minusy:
- spalanie jednostki napędowej
- mało miejsca wewnątrz
- nieco twarde plastiki

3.92
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPorsche
TypSamochód osobowy

Generacje Porsche Carrera GT

Inne modele Porsche

Porsche Carrera GT: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Gemballa Mirage GT. Dalszy ciąg wspaniałej serii

... Carrera GT to bez wątpienia jeden z najwspanialszych modeli w historii Porsche. Szalenie mocny, trudny w prowadzeniu i rzadki samochód, który cieszy się szczególnym zainteresowaniem niemieckiego tunera. Mowa oczywiście o firmie Gemballa. ... ...

5 miesięcy temu

Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

... Ponad 8 miesięcy po debiucie modelu 911 Carrera S, Porsche prezentuje słabszą, bazową odmianę Carrera. Będzie ona oferowana ze standardowym nadwoziem coupé oraz jako kabriolet. Pierwsze dostawy ruszą na początku przyszłego roku. ... Porsche 911 ...

3 miesiące temu

TechArt Porsche 911. Tuner wziął na warsztat generację 992

... Od niedawna w sprzedaży dostępna jest nowa generacja legendarnego modelu Porsche – 911 (992). Mimo że jazda nim jest bardzo ekscytująca, dla głodnych dodatkowych wrażeń oraz indywidualistów TechArt przygotował coś specjalnego. ... podmiana loga ...

2 tygodnie temu

Porsche i Boeing wspólnie zbudują latający samochód elektryczny

... właśnie nadchodzi, dzięki wspólnym wysiłkom firm Porsche i Boeing, które zamierzają wspólnie stworzyć latający samochód elektryczny. ... Czy można wyobrazić sobie lepszych kandydatów do stworzenia latającego samochodu elektrycznego? Porsche jest ...

3 dni temu

Ostatni test 991: za kierownicą Porsche 911 Carrery T

... Przyszedł czas rozstać się z Porsche 991. Po piekielnych GT3, GT3 RS i GT2 RS, które były kamieniami milowymi mojego ubiegłego roku, został mi jeszcze bardzo apetyczny deser. 911 generacji 991 odprawiam na spoczynek za sterami maszyny stworzonej ...

4 miesiące temu

Porsche Taycan: premiera i pierwsza jazda tesla-killerem

... Siedzę na miejscu pasażera. Przed nami długa, asfaltowa prosta, równa jak stół. Kierowca wyjęty prosto z Carrera Cup pyta, czy jestem gotowy. Po moim skinięciu głową zdejmuje nogę z hamulca. Porsche ... taycana w łuk, po którym elektryczne ...

miesiąc temu

Mercedes AMG GT 63 S o mocy 830 KM. Osiągi oszałamiają

... Duża limuzyna, która osiaga setkę w czasie poniżej 3 sekund? Proszę bardzo - oto Mercedeces AMG GT 63 S zmodyfikowany przez firmę Posaidon. To bez wątpienia jedna z ciekawszych propozycji dla szukających mocnego, czteromiejscowego pojazdu. ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie