Alfa Romeo GT

Model
Alfa Romeo GT Zobacz 5 zdjęć

Alfa Romeo GT

Alfa Romeo GT to sportowe, dwudrzwiowe coupé o kontrowersyjnej stylistyce. Samochód bywa błędnie uważany za następcę modelu GTV - tę rolę w gamie włoskiego producenta odgrywała Brera. GT to całkowicie nowy model wyjeżdżający z fabryki w Pomigliano d'Arco od 2004 roku, którego nazwa nawiązuje do klasycznych modeli z przełomu lat 60. i 70.: Sprint GT oraz GT Montreal.

Zaprojektowane przez studio Bertone coupé bazuje w dużej mierze na modelach 156 oraz 147, a więc na limuzynie oraz aucie kompaktowym. Front jest bardzo przyjemny dla oka i zdecydowanej większości obserwatorów z pewnością się spodoba. Agresywnie narysowane przetłoczenia zderzaka, wcięcia przy lampach oraz charakterystyczny grill nie pozostawiają złudzeń i dają do zrozumienia, że to prawdziwa, rasowa Alfa Romeo. Profil samochodu to także kunszt włoskiej stylistyki - rozłożyste linie okien idealnie współgrają z poprzecznymi wcięciami na połaciach blach bocznych i świetnie komponują się z wydatnymi nadkolami, tworząc niemal książkowy przepis na prawdziwe GT. Tylna część karoserii była mocno krytykowana za brak spójności z pozostałymi elementami nadwozia. Bardzo małe, łezkowate tylne lampy oraz prostokątna klapa bagażnika niewielkich rozmiarów wydawały się nieproporcjonalne względem ogromnego zderzaka. Niemniej jednak samochód miał bardzo wielu fanów, a zawdzięcza to właśnie kontrowersyjnej, nietuzinkowej stylistyce.

Pojazd przeznaczony jest głównie dla dwóch osób, ponieważ tylna kanapa jest raczej symbolicznym dodatkiem, który można w ostateczności wykorzystać do transportu dzieci lub jako dodatkowy bagażnik. Niestety, efektowny design nadwozia o wymiarach zewnętrznych 4489 mm długości, 1763 mm szerokości oraz 1362 mm wysokości wymusił na konstruktorach ograniczenie przestrzeni przeznaczonej dla pasażerów. Bagażnik też nie jest zbyt wielki - liczy 320 l pojemności, która mogła być powiększona do 905 l dzięki składanym oparciom tylnej kanapy. Wnętrze Alfy Romeo GT jest jednak względnie przestronne oraz ergonomiczne. Sportowy model dzieli deskę rozdzielczą z kompaktowym modelem 147. Wyposażenie pokładowe jest przyzwoite, obejmuje m.in. ABS z ASR, elektryczne szyby, skórzane fotele kubełkowe czy automatyczną klimatyzację.

Mechanika zastosowana w sportowym aucie włoskiej firmy została zapożyczona z gamy modelu 156 oraz trochę nowocześniejszego typoszeregu 147. Pod maską Alfy Romeo GT początkowo mógł się znajdować jeden z trzech silników. Benzynowe jednostki reprezentował motor 2,0 JTS (opcjonalnie jako jedyny w gamie dostępny z elektrohydrauliczną przekładnią sekwencyjną Selespeed) o mocy 165 KM oraz sześciocylindrowe 3,2 l w układzie V, generujące 240 KM. Dla zwolenników silników wysokoprężnych producent przygotował diesla o pojemności 1,9 l i mocy 150 KM. Na przednie koła moc była przekazywana za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub wspomnianego automatu w dwulitrowej wersji benzynowej. W 2006 roku w ofercie Alfy Romeo GT pojawiła się czterocylindrowa jednostka Twin Spark o pojemności 1,8 l, z której wykrzesano 140 KM. 2008 rok brytyjskiemu rynkowi przyniósł specjalną wersję GT, nazwaną Q2 Quadrifoglio, co oznaczało ‘koniczynkę’ - wyścigowy symbol Alfy Romeo w sporcie. Pojazd mógł być wyposażony w diesla 1,9 JTDm o mocy 150 KM lub 170 KM, pozwalającego osiągnąć 100 km/h w 8,7 s oraz podróżować z prędkością 215 km/h. Samochód wyróżniał się specjalnymi felgami, satynowymi dodatkami zewnętrznymi, jednym z trzech specjalnych lakierów nadwozia (czerwony, niebieski, czarny) oraz ekskluzywnym wnętrzem. Kolejną specjalną wersją Alfy Romeo GT była odmiana przygotowana przez firmę Autodelta, specjalizującą się w modyfikacjach doładowanych silników włoskich aut. Seryjny motor o pojemności 3,2 l został rozkręcony do 3,7 l, dodano turbosprężarkę i otrzymano niesamowity wynik 405 KM. Tak przygotowany samochód mógł osiągać 100 km/h w 4,9 s. Niestety, nie powstało zbyt wiele egzemplarzy ze względu na ogromną cenę modyfikacji wynoszącą 13 500 funtów.

Spektakularne coupé produkowano przez 6 lat. Ostatni egzemplarz, numer 80 832, zjechał z taśmy produkcyjnej w 2010 roku.

Plusy:
- awangardowa stylizacja nadwozia
- bogate wyposażenie
- sportowe aspiracje
Minusy:
- wysoka cena zakupu
- niezbyt przestronne wnętrze
- awaryjność (głównie wczesnych egzemplarzy)

4.61
Ocena na postawie 36 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy

Generacje Alfa Romeo GT

Inne modele Alfa Romeo

Oceny użytkowników (5)

Alfa Romeo GT: newsy, testy i recenzje

Alfa Romeo C39: nowy bolid Kubicy w nowych barwach

... Zespół Alfa Romeo Racing Orlen zaprezentował swoje barwy na sezon Formuły 1 2020 oraz bolid C39, którym jeszcze dziś sesję testową rozpocznie Robert Kubica. ... Giovinazzi – oraz testowi i rozwojowi – Robert Kubica i Tatiana Calderon. Barwy ...

tydzień temu

Alfa Romeo Tonale w wersji produkcyjnej - pierwsze zdjęcia

... Tonale to propozycja, od której zależy przyszłość Alfy Romeo. Długo oczekiwany model doczekał się nieoczekiwanego debiutu w sieci, gdzie wyciekły pierwsze zdjęcia wersji produkcyjnej. Auto nie różni się znacząco od konceptu i wygląda naprawdę ...

5 miesięcy temu

Używana Alfa Romeo Giulietta: solidna włoska robota

... Alfa Romeo Giulietta jest obecnie najstarszym modelem segmentu C dostępnym wciąż na rynku. Pierwsze egzemplarze pierwszej i jak dotąd jedynej generacji pochodzą z 2010 roku. Jesteśmy więc w wyjątkowo ... Kilka miesięcy temu pisałem o kolejnym ...

6 miesięcy temu

Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią

... Stereotypy krążące wokół samochodów Alfy Romeo są niezwykle krzywdzące. Potwierdza to jedna z bardziej interesujących pozycji na rynku wtórnym - model 159. ... Alfa Romeo 159 bardzo się poprawiła pod względem bezawaryjności w stosunku do ...

10 miesięcy temu

Wygląda na to, że nowa Alfa Romeo GTV wyciekła na prezentacji

... Duże coupé od Alfy Romeo jest jednym z najbardziej wyczekiwanych modeli włoskiego producenta. Znamy pierwsze szczegóły dotyczące GTV, ale dotychczas nie wiedzieliśmy, jak będzie wyglądać. Aż do teraz. ... Na stronie ClubAlfa.it kierowanej do ...

11 miesięcy temu

Cięcia w Alfie Romeo. Zapowiadanych aut sportowych nie będzie

... się Alfieri. 395747 Tak dobrych wiadomości nie otrzymujemy z obozu Alfy Romeo. Kiedy firmą zarządzał Sergio Marchionne, planowany był prawdziwy wysyp modeli, które miały zalać rynek - również chiński ... . Tak się jednak nie stanie. Alfa Romeo w ...

4 miesiące temu

Historia: Alfa Romeo Montreal

... Jak najogólniej najogólniej scharakteryzować Alfę Romeo Montreal, która w latach 70. XX wieku należała do ścisłej czołówki europejskich samochodów sportowych wysokiej klasy? Rewelacyjny design ... 16086 Alfa Romeo jest jedną z tych marek, które ...

dawno temu

Alfa Romeo Tonale to hybrydowy crossover z Włoch, który zachwyca

... Dla fanów tradycyjnej motoryzacji Alfa Romeo Tonale brzmi jak najgorszy z koszmarów. Raz, że to crossover. Dwa, że pod maską ma napęd hybrydowy. Choć jest to tylko koncept, auto doczeka się wersji produkcyjnej. ... Zgodnie z zapowiedziami, ...

12 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie