Alfa Romeo GTV

Model
Alfa Romeo GTV Zobacz 3 zdjęcia

Alfa Romeo GTV jest sportowym, dwudrzwiowym coupé, które zadebiutowało w 1994 roku wspólnie z wersją kabriolet o nazwie Spider. Obie wersje nadwoziowe zaprojektowało włoskie studio stylistyczne Pininfarina, znane z opracowania m.in. Ferrari Enzo, Volvo C70 i Ferrari 458 Italia. Alfa Romeo GTV/Spider przez pierwsze pięć lat produkowana była w fabrykach zlokalizowanych we włoskim Arese, a od 2000 roku do 2005 roku w Turynie, w zakładach Pininfariny. Auto bazuje na płycie podłogowej Fiata Tipo 2.

Alfa Romeo GTV/Spider charakteryzuje się odważną stylistyką, która przypadła do gustu wielu osobom na całym świecie. Cechami charakterystycznymi Alfy Romeo GTV/Spider są przednie podwójne reflektory oraz ścięty tył z szerokim pasem, który spełnia funkcję świateł. W 2003 roku auto doczekało się faceliftingu, który obejmował kosmetyczne zmiany, dotyczące przede wszystkim przedniej części nadwozia. Poważnie odświeżono natomiast wnętrze - poprawiono m.in. ergonomię oraz zastosowano lepsze materiały wykończeniowe.

Alfa Romeo GTV/Spider oferowana była z kilkoma jednostkami napędowymi w różnych wariantach mocy. Listę silników otwiera 1,8 l motor T Spark o mocy 144 KM przy 6500 obr./min i 169 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka jednostka pozwala osiągnąć setkę po 9,2 s i uzyskać prędkość maksymalną 210 km/h.

Nieco mocniejszym wariantem jest silnik o pojemności 2,0 l T Spark, który generuje 150 KM przy 6200 obr./min lub 155 KM przy 6400 obr./min, w zależności od rocznika danego egzemplarza. Sprint 0-100 km/h trwa 8,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 216 km/h. W ofercie znajdują się również warianty 2,0 l JTS o mocy 165 KM przy 6400 obr./min oraz 2,0 l V6 TB o mocy 202 KM przy 6000 obr./min.

Nie zabrakło także dwóch jednostek o pojemności 3,0 l. Pierwsza z nich, V6 12v, generuje 192 KM przy 5600 obr./min i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a druga, V6 24v, rozwija 220 KM przy 6300 obr./min i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki trwa odpowiednio 7,3 s lub 6,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h lub 245 km/h.

Najmocniejszym wariantem jest jednostka o pojemności 3,2 l V6 24v, mocy 240 KM przy 6200 obr./min i 289 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje ona z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Taka moc pozwala uzyskać pierwszą setkę po 6,3 s oraz prędkość maksymalną 255 km/h. Alfa Romeo GTV/Spider z takim silnikiem produkowana była w latach 2003-2006. Co ciekawe, jest to najszybsza seryjna Alfa Romeo w historii.

Wyposażenie seryjne Alfy Romeo GTV/Spider obejmuje wiele systemów bezpieczeństwa, w tym system Anti-Lock Braking System (ABS) oraz system kontroli trakcji (ASR).

Alfa Romeo GTV/Spider jest następczynią Alfy Romeo Spider i poprzedniczką Alfy Romeo Brera, którą produkowano w latach 2005-2010 we włoskich zakładach zlokalizowanych w San Giorgio Canavese.

Alfa Romeo GTV/Spider nie jest tak wadliwa jak inne modele produkowane przez tę markę w latach 90. Jednostki napędowe rzadko ulegają awariom. Najczęstsze usterki dotyczą zawieszenia oraz układu hamulcowego, których naprawa bądź wymiana wiąże się z niemałymi kosztami. Co więcej, na rynku brakuje tanich zamienników, które zastąpiłyby oryginalne części.

Plusy:
+ dynamiczne jednostki napędowe
+ akceptowalne spalanie
+ rewelacyjnie właściwości jezdne
Minusy:
- mało miejsca we wnętrzu i niewielki bagażnik o pojemności 110 l
- zbyt twarde i mało wytrzymałe zawieszenie na polskie drogi
- brak zamienników i wysokie ceny oryginalnych części

4.17
Ocena na postawie 25 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAlfa Romeo
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Alfa Romeo GTV

Inne modele Alfa Romeo

G - Inne modele

Oceny użytkowników (6)

Alfa Romeo GTV: newsy, testy i recenzje

Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem

... Większe SUV-y najlepiej spisują się z dieslem pod maską, ale dużym. Niewielka jednostka Alfy Romeo Stelvio nie spełnia oczekiwań, choć spala nieduże ilości paliwa. Tylko czy naprawdę tego oczekujemy od samochodu w wersji Veloce, co po włosku ...

4 godziny temu

Volvo XC40 T3 - idealne do miasta? Czy może za duże?

Używana Alfa Romeo 156 w pigułce – taniej już nie będzie

... Jeśli kiedykolwiek Alfa Romeo 156 była na liście waszych motoryzacyjnych marzeń, to właśnie teraz jest czas na jego spełnienie. Te samochody są już tak tanie, że nie należy się spodziewać spadku cen. Prędzej wzrostu, bo ładniejszych egzemplarzy ...

2 miesiące temu

Przejechali 400 tys. km nową alfą romeo. Obyło się bez awarii

... Modele Alfy Romeo się psują, a współczesne auta są projektowane tak, by wyzionęły ducha po 150 tys km. Giulia z dieslem, która od kilku lat dzielnie służy w holenderskiej firmie, miażdży te stereotypy. Jeden z użytkowników modelu właśnie ...

6 miesięcy temu

Wygląda na to, że nowa Alfa Romeo GTV wyciekła na prezentacji

... Duże coupé od Alfy Romeo jest jednym z najbardziej wyczekiwanych modeli włoskiego producenta. Znamy pierwsze szczegóły dotyczące GTV, ale dotychczas nie wiedzieliśmy, jak będzie wyglądać. Aż do teraz. ... Na stronie ClubAlfa.it kierowanej do ...

dawno temu

Jeep i Alfa Romeo w abonamencie – proste zasady, duże korzyści

... Nowa, atrakcyjna cenowo oferta abonamentowa na wybrane modele samochodów marek Jeep i Alfa Romeo. ... na stronach https://abonament.jeep.pl i https://abonament.alfaromeo.pl. Grupa FCA wraz z dealerami rusza z nowym programem abonamentowym na ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie