Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Lexus CT

Model
Lexus CT Zobacz 5 zdjęć

Nikt się nie spodziewał, że Lexus, stworzony z myślą o luksusie, będzie produkował auto klasy compact. A jednak. W marcu 2010 roku na targach w Genewie Toyota pokazała wersję produkcyjną Lexusa CT200h.

Nowy Lexus pretenduje oczywiście do klasy luksusowych kompaktów i nie będzie walczył o względy klientów zastanawiających się nad Golfem. Po części ze względu na pozycjonowanie tej marki na rynku, ale też ze względu na cenę. W najuboższej wersji kosztuje on bowiem prawie 110 tys. zł. Czy zakup Lexusa w takiej wersji ma sens? To byłoby zaprzeczenie filozofii marki, Lexus po prostu musi być dobrze wyposażony. A żeby taki był CT200h, trzeba się zdecydować na wersję Prestige, a to już spory wydatek (około 170 tys. zł).

Mimo takiej ogromnej, jak na samochód klasy C, sumy zostawionej u dilera japońskiej marki dostaniemy samochód z wieloma mankamentami. Od poważniejszych, jak zbyt mała ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu czy miejscami skandalicznie niska jakość materiałów wykończeniowych; poprzez brak możliwości trzykrotnego mignięcia kierunkowskazu po delikatnym wychyleniu jego dźwigni; aż do, może mało istotnej, ale jednak, mało atrakcyjnej oprawy graficznej ekranu będącego centrum multimedialnym kompaktu Lexusa.

Lexus CT jest oferowany obecnie wyłącznie w jednej wersji silnikowej, która jest hybrydą. Układ zastosowany w tym modelu to dobrze znany system, obecny na rynku już od jakiegoś czasu za sprawą Toyoty Prius. Motor benzynowy ma pojemność 1,8 i generuje 99 KM. Jest wspomagany przez silnik elektryczny o niebagatelnej mocy 82 KM. Gdyby zsumować obie wartości, otrzymalibyśmy całkiem pokaźny wynik. Jednak jak to bywa w przypadku hybryd, nigdy nie jest tak pięknie, jak mogłoby się wydawać.

Lexus CT200h ma łączną moc równą 136 KM. To może wystarczająca ilość dla auta o wadze 1000 kg, ale mały Lexus waży prawie pół tony więcej. W efekcie za grubo ponad jedną dziesiątą miliona złotych nabywca dostaje auto, które do setki przyspiesza w ponad 10 s. To nie tyle przybijające, co po prostu śmieszne. Dodatkowo cały układ napędowy obsługiwany jest przez bezstopniową skrzynię E-CTV. Jeśli więc chcemy wycisnąć choć trochę dynamiki z tego auta, mamy wrażenie, że katujemy silnik, którego błagalne okrzyki słychać nawet pomimo bardzo dobrego wyciszenia kabiny pasażerskiej.

Są też oczywiście plusy zastosowania technologii hybrydowej. Najważniejszy to niższe spalanie niż w przypadku konwencjonalnego napędu. Wspomina się o około 4 l na każde 100 przejechanych kilometrów. Jednak należy traktować to z przymrużeniem oka, tym bardziej jeśli kierowca zażąda od układu napędowego nieco dynamiki.

Drugim plusem jest możliwość rozpędzenia się do prędkości 45 km/h wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu. To na pewno ciekawe uczucie: przyspieszać i jechać zupełnie bezgłośnie. Szkoda, że musi ono ustąpić już po około 2-3 km, bo tylko na tyle jazdy starczą w pełni naładowane niklowo-wodorowe baterie.

Dostępne są trzy tryby jazdy: econ, normal i sport. Jednak nawet w ostatnim nie ma mowy o sportowych nastawach czegokolwiek. Jedynie gaz staje się nieco bardziej czuły na ruchy prawej stopy kierowcy. Układ kierowniczy jest za to w każdym trybie nastawiony przede wszystkim na komfort, a nie sport.

Opis stylistyki kompaktu japońskiej marki można by zamknąć w dwóch słowach i w zasadzie zakończyć temat. Design CT200h to czysta elegancja. Jednak czy jest to pozytywne określenie? Nie do końca, bo oznacza praktycznie całkowity brak fantazji i tego „czegoś”. Jest najzwyczajniej poprawnie i jakoś nie wyobrażam sobie przechodniów oglądających się za tym Lexusem. Ale może o to chodziło?

Taka cicha, dyskretna (i droga) elegancja. Łyżką dziegciu w tej dystyngowanej beczce miodu może być skojarzenie z Toyotą Avensis w wersji kombi, jeśli chodzi o tył nadwozia. Za to na dużą pochwałę zasługuje wygląd wnętrza. Zasiadając z przodu, można poczuć się luksusowo i "lexusowo". To wrażenie potęgują znakomity system nagłośnienia marki Mark Levinson i system obsługi multimediów przez Remote Touch (system à la mysz komputerowa).

3.66
Ocena na postawie 32 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLexus
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Lexus CT

Inne modele Lexus

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Lexus CT: newsy, testy i recenzje

Autocentrum: VW Autonomia

Nowy Lexus IS oficjalnie. Gruntowny lifting zamiast nowej generacji

... Z lekkim opóźnieniem, ale zadebiutował. Nowy Lexus IS nie ma już przed nami żadnych tajemnic. Zamiast oczekiwanej nowej generacji mamy gruntowny facelifting obejmujący zarówno wygląd, jak i wyposażenie modelu. Wszystko wskazuje jednak na to, że ...

3 tygodnie temu

Internetowy Salon Lexusa. Jak kupić auto online?

... w sieci. Również samochodów. Taką właśnie drogą poszedł Lexus. Japońska marka znana z produkcji komfortowych i ekologicznych samochodów opracowała Internetowy Salon i udostępniła nowe narzędzie ... klientom. Sprawdziliśmy, jak to działa. 412492 ...

miesiąc temu

Idealny crossover na wakacyjne drogi

... Lepszej okazji do zakupu Lexusa nie będzie – w te wakacje producent oferuje korzystny leasing, wakacje od spłaty rat, niższą cenę na oryginalne akcesoria i rabat na zakup hybrydy. ... emocji podczas dynamicznej jazdy po zakrętach nie potrzeba ...

3 tygodnie temu

Nadjechał Lexus CT 200h [wideo]

... Lexus rozpoczyna premierową trasę po polskich salonach. Gwiazdą jest najnowszy model japońskiej marki: CT 200h. Wspiera go inna gwiazda - aktor Paweł Małaszyński. ... Lexus rozpoczyna premierową trasę po polskich salonach. Gwiazdą jest najnowszy ...

dawno temu

Lexus CT 200h - hybryda na Ringu!

... Na torach wyścigowych coraz częściej można wypatrzeć samochody napędzane alternatywnymi systemami: gazem CNG lub napędem hybrydowym. Do tej drugiej grupy należy Lexus CT 200h teamu Gazoo Racing, który już wkrótce zadebiutuje na Nurburgringu. ... ...

dawno temu

GX Overland Concept to Lexus, którym pojedziesz w trudny teren

... GX - czyli bardziej luksusowy kuzyn Toyoty Land Cruiser - był bez wątpienia najbardziej terenowym Lexusem, jaki kiedykolwiek powstał. Był, ponieważ niedawno zaprezentowano imponujący koncept GX Overland, który bardziej zasługuje na to miano. ... ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie