Lexus CT

Model
Lexus CT Zobacz 5 zdjęć

Nikt się nie spodziewał, że Lexus, stworzony z myślą o luksusie, będzie produkował auto klasy compact. A jednak. W marcu 2010 roku na targach w Genewie Toyota pokazała wersję produkcyjną Lexusa CT200h.

Nowy Lexus pretenduje oczywiście do klasy luksusowych kompaktów i nie będzie walczył o względy klientów zastanawiających się nad Golfem. Po części ze względu na pozycjonowanie tej marki na rynku, ale też ze względu na cenę. W najuboższej wersji kosztuje on bowiem prawie 110 tys. zł. Czy zakup Lexusa w takiej wersji ma sens? To byłoby zaprzeczenie filozofii marki, Lexus po prostu musi być dobrze wyposażony. A żeby taki był CT200h, trzeba się zdecydować na wersję Prestige, a to już spory wydatek (około 170 tys. zł).

Mimo takiej ogromnej, jak na samochód klasy C, sumy zostawionej u dilera japońskiej marki dostaniemy samochód z wieloma mankamentami. Od poważniejszych, jak zbyt mała ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu czy miejscami skandalicznie niska jakość materiałów wykończeniowych; poprzez brak możliwości trzykrotnego mignięcia kierunkowskazu po delikatnym wychyleniu jego dźwigni; aż do, może mało istotnej, ale jednak, mało atrakcyjnej oprawy graficznej ekranu będącego centrum multimedialnym kompaktu Lexusa.

Lexus CT jest oferowany obecnie wyłącznie w jednej wersji silnikowej, która jest hybrydą. Układ zastosowany w tym modelu to dobrze znany system, obecny na rynku już od jakiegoś czasu za sprawą Toyoty Prius. Motor benzynowy ma pojemność 1,8 i generuje 99 KM. Jest wspomagany przez silnik elektryczny o niebagatelnej mocy 82 KM. Gdyby zsumować obie wartości, otrzymalibyśmy całkiem pokaźny wynik. Jednak jak to bywa w przypadku hybryd, nigdy nie jest tak pięknie, jak mogłoby się wydawać.

Lexus CT200h ma łączną moc równą 136 KM. To może wystarczająca ilość dla auta o wadze 1000 kg, ale mały Lexus waży prawie pół tony więcej. W efekcie za grubo ponad jedną dziesiątą miliona złotych nabywca dostaje auto, które do setki przyspiesza w ponad 10 s. To nie tyle przybijające, co po prostu śmieszne. Dodatkowo cały układ napędowy obsługiwany jest przez bezstopniową skrzynię E-CTV. Jeśli więc chcemy wycisnąć choć trochę dynamiki z tego auta, mamy wrażenie, że katujemy silnik, którego błagalne okrzyki słychać nawet pomimo bardzo dobrego wyciszenia kabiny pasażerskiej.

Są też oczywiście plusy zastosowania technologii hybrydowej. Najważniejszy to niższe spalanie niż w przypadku konwencjonalnego napędu. Wspomina się o około 4 l na każde 100 przejechanych kilometrów. Jednak należy traktować to z przymrużeniem oka, tym bardziej jeśli kierowca zażąda od układu napędowego nieco dynamiki.

Drugim plusem jest możliwość rozpędzenia się do prędkości 45 km/h wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu. To na pewno ciekawe uczucie: przyspieszać i jechać zupełnie bezgłośnie. Szkoda, że musi ono ustąpić już po około 2-3 km, bo tylko na tyle jazdy starczą w pełni naładowane niklowo-wodorowe baterie.

Dostępne są trzy tryby jazdy: econ, normal i sport. Jednak nawet w ostatnim nie ma mowy o sportowych nastawach czegokolwiek. Jedynie gaz staje się nieco bardziej czuły na ruchy prawej stopy kierowcy. Układ kierowniczy jest za to w każdym trybie nastawiony przede wszystkim na komfort, a nie sport.

Opis stylistyki kompaktu japońskiej marki można by zamknąć w dwóch słowach i w zasadzie zakończyć temat. Design CT200h to czysta elegancja. Jednak czy jest to pozytywne określenie? Nie do końca, bo oznacza praktycznie całkowity brak fantazji i tego „czegoś”. Jest najzwyczajniej poprawnie i jakoś nie wyobrażam sobie przechodniów oglądających się za tym Lexusem. Ale może o to chodziło?

Taka cicha, dyskretna (i droga) elegancja. Łyżką dziegciu w tej dystyngowanej beczce miodu może być skojarzenie z Toyotą Avensis w wersji kombi, jeśli chodzi o tył nadwozia. Za to na dużą pochwałę zasługuje wygląd wnętrza. Zasiadając z przodu, można poczuć się luksusowo i "lexusowo". To wrażenie potęgują znakomity system nagłośnienia marki Mark Levinson i system obsługi multimediów przez Remote Touch (system à la mysz komputerowa).

3.75
Ocena na postawie 35 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLexus
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Lexus CT

Inne modele Lexus

C - Inne modele

Oceny użytkowników (4)

Lexus CT: newsy, testy i recenzje

Nowy Lexus NX – awangarda klasy premium

... Lexus NX drugiej generacji zadebiutował jako SUV pełny nowoczesnych rozwiązań i bogatego wyposażenia. Po raz pierwszy jest też dostępny jako hybryda typu plug-in. W lubianym przez Europejczyków ... Od premiery Lexusa NX pierwszej generacji ...

9 godzin temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Lexus ES. To nie jest podróż. To relaks w klasie biznes

... Są zwykłe samochody i są ikony. Do tych drugich z pewnością należy Lexus ES, samochód, który odpowiada za sukces japońskiej marki. Teraz ta biznesowa limuzyna doczekała się nowej, ulepszonej odmiany. ... Historia marki Lexus od samego początku ...

2 miesiące temu

Nowy Lexus NX. Luksusowy pod każdym względem

... Lexus NX zadebiutował w 2014 roku i szturmem podbił serca kierowców zarówno w Polsce, jak i całej Europie, szybko zyskując wysoką pozycję wśród innych producentów. Twórcy poszli o krok dalej i w tym roku zaprezentowali drugą generację ...

4 miesiące temu

Nadjechał Lexus CT 200h [wideo]

... Lexus rozpoczyna premierową trasę po polskich salonach. Gwiazdą jest najnowszy model japońskiej marki: CT 200h. Wspiera go inna gwiazda - aktor Paweł Małaszyński. ... Lexus rozpoczyna premierową trasę po polskich salonach. Gwiazdą jest najnowszy ...

dawno temu

Test: Lexus NX 2021 - nowy przez duże "N"

... Omotenashi, Takumi, Tazuna – to zasady, które możecie kojarzyć głównie z jedną marką – Lexusem. Dziś mam dla was film o samochodzie, który z całej gamy modelowej ma być największym wyznawcą tych zasad - to nowy Lexus NX i to nowy przez duże "N". ...

5 miesięcy temu

TEST: Lexus LC 500 Convertible - dla ludzi z Internetu

... Idealny samochód jest szybki, piękny i ma duży silnik. Tak przynajmniej można wywnioskować, czytając komentarze w Internecie. Czy czasem nie mówią więc o Lexusie LC 500? ... Któż mógł się spodziewać, że ostatni bastion dużych silników stanie w ...

7 miesięcy temu

Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów

... Niby taki sam, ale w praktyce – zupełnie nowy. Druga generacja Lexusa NX usuwa bolączki poprzednika, przez co Japończycy mają w segmencie nie lada gracza. Klienci doskonale o tym wiedzą bowiem w Polsce zamówiono już ponad 1000 egzemplarzy – bez ...

2 miesiące temu

Lexus CT 200h - hybryda na Ringu!

... Na torach wyścigowych coraz częściej można wypatrzeć samochody napędzane alternatywnymi systemami: gazem CNG lub napędem hybrydowym. Do tej drugiej grupy należy Lexus CT 200h teamu Gazoo Racing, który już wkrótce zadebiutuje na Nurburgringu. ... ...

dawno temu

Lexus RX. Przestrzeń elegancji

... Szukasz samochodu, który połączy w sobie wygodę SUV-a, sportowy wygląd i oszczędny, ekologiczny napęd? Rozwiązaniem jest z pewnością Lexus RX – auto, którego klasyczna elegancja idealnie współgra z nowoczesnymi rozwiązaniami. ... Nowy Lexus RX ...

8 miesięcy temu

NOWY LEXUS NX. LUKSUS JEDNO MA IMIĘ

... przede wszystkim na niezawodności. Albo na technologicznych nowinkach. Większość pragnie luksusu. Tylko żeby był bezpretensjonalny – wyszukany i szlachetny, ale nie kuł innych w oczy. Czy da się to wszytko połączyć? Nowy Lexus NX dowodzi, że ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie