BMW X5

Model
BMW X5 Zobacz 7 zdjęć

BMW X5 to sportowo-użytkowe auto produkowane od 1999 roku przez firmę BMW.

Historia BMW X5

Debiut BMW X5 miał miejsce w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, w Europie można go dostać od 2000 roku. Samochód należy do segmentu I premium (średniej wielkości luksusowych crossoverów SUV). Pierwsza generacja BMW X5 pod względem technologicznym przypominała model Land Rovera, natomiast stylistycznie auto związane było z BMW serii 5. Sportowa wersja BMW X5 została nazwana X5 M. Zgrabna sylwetka prezentowała się groźnie i dynamicznie. Nadwozie wzbogacono o kilka przetłoczeń. W 2004 roku dokonano faceliftingu BMW X5. Zmodernizowano przednie lampy i gamę silnikową. Ofertę wzbogacono o nowy napęd na cztery koła.

W 2006 roku wprowadzono na rynek drugą generację BMW X5. Zwiększono wymiary samochodu, łącznie z bagażnikiem. Nadwozie zyskało więcej przetłoczeń. Odnowiono wnętrze BMW X5. Poprawiono jakość i spasowanie materiałów. Auto zostało wyposażone w nowe zderzaki, układ kierowniczy, sportowe zawieszenie i lepsze hamulce.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2013 roku zaprezentowano trzecią generację BMW X5. Bazowała ona na płycie podłogowej poprzednika. Zwiększono nadwozie samochodu. Wzbogacono je o metalowe wstawki, które łączyły reflektory z wlotami powietrza. Elementy nadwozia zostały bardziej zaokrąglone, a karoserię pozbawiono ostrych linii. Konkurencją BMX X5Mercedes-Benz ML i Audi Q7. Cena nowego BMW X5 waha się w granicach 213 000 – 577 000 zł

BMW X5 – dane techniczne

BMW X5 dostępne było z nadwoziem typu kombi. Auto posiada napęd tylny lub napęd na cztery koła. Oferta BMW X5 obejmuje silniki benzynowe i silniki diesel. Składają się one z 4 – 8 cylindrów, każdemu przypisane są cztery zawory. Silniki BMW X5 charakteryzują się mocą 184 – 575 KM oraz pojemnością 1995 – 4799 cm3. Maksymalna prędkość BMW X5 wynosi 210 – 270 km/h. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,7 – 8,3 s.

Moment obrotowy układu napędowego BMW X5 wynosi od 300 do 750 Nm. Samochód spala średnio od 5,6 do 14,9 l na 100 km. Pojemność bagażnika BMW X5 wynosi 1750 – 1870 l. Wymiary BMW X5 to 4667 – 4886 mm długości, 1872 – 2010 mm szerokości i 1707 – 1766 mm wysokości.

BMW X5 – opinie

BMW X5 to luksusowy SUV z kilkoma wadami. Po pierwsze wahacze w zawieszeniu szybko się wybijają. Minusem BMW X5 są wysokie koszty utrzymania i częste wymiany klocków i tarcz hamulcowych. Ponadto zdarzają się usterki układu zasilania, a samochód podatny jest na podmuchy boczne przy wyższych prędkościach. Niektóre usterki i awarie BMW X5 wiążą się z kosztownymi naprawami, jak na przykład problemy z pneumatycznym zawieszeniem. Kierowcy skarżą się na awaryjny napęd na obie osie xDrive.

Zaletą BMW X5 jest bogate wyposażenie seryjne i dobra jakość materiałów wykończeniowych. Kierowcy chwalą dobrze wyciszone wnętrze samochodu oraz dużą przestrzeń dla pasażerów. Atutem BMW X5 są idealnie wyprofilowane fotele i atrakcyjny wygląd samochodu. Układ jezdny gwarantuje stabilność na zakrętach i dobre trzymanie się drogi podczas jazdy na wprost.

4.48
Ocena na postawie 42 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
TypSamochód osobowy

Generacje BMW X5

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (1)

BMW X5: newsy, testy i recenzje

Sprawdź 7 nowości w Škodzie Kodiaq

Test: BMW X5 M50i - żegnamy najlepszego diesla

... Jaki jest najlepszy silnik do BMW X5? M50d. BMW wycofało go jednak z oferty – czy M50i przejmie jego rolę? ... BMW X5 M50d spełnia praktycznie wszystkie możliwe wymagania. Ma 400 KM i aż 760 Nm, ale najważniejsze, że płynnie rozwija moc i bardzo ...

2 miesiące temu

BMW iX5 Hydrogen to X5 na wodór. Z napędem pomogli Japończycy

... Wodorowy SUV BMW będzie gwiazdą wrześniowego salonu w Monachium. Choć wygląda dość zwyczajnie, skrywa nowoczesne technologie tworzone we współpracy z Toyotą. Dane, przynajmniej na papierze, brzmią całkiem obiecująco. ... , o czym świadczy ...

5 miesięcy temu

BMW: zostajemy przy silnikach spalinowych. Będzie nawet V8!

... BMW nie zamierza całkowicie rezygnować z jednostek spalinowych. Konkurencja już dawno zarzuciła temat rozwoju kolejnych generacji, ale bawarska marka chce trafić do wielu klientów, którzy nie chcą przesiąść się na elektryka. Oto jak ma się to ...

5 dni temu

BMW i7 jeszcze w kamuflażu. Wiemy, co pod nim kryje

... Nie od dziś wiadomo, że BMW pracuje nad flagową, elektryczną limuzyną, która miałaby być alternatywą dla produktów Mercedesa i BMW. Auto wkracza właśnie w kolejną fazę testów. Choć nadal nie zrzuciło kamuflażu, odsłania przed nami coraz więcej. ...

miesiąc temu

Test: BMW 840d Gran Coupe - prawdziwe, czterodrzwiowe coupe

... Następca BMW 6 Gran Coupe zyskał nie tylko nietuzinkowy wygląd, który mocno przyciąga spojrzenia na ulicy, ale i nową nazwę, która jednoznacznie wskazuje, że jest najwyżej w gamie. Nic dziwnego, bo BMW 8 Gran Coupe to naprawdę coupe, tylko z ...

miesiąc temu

Tak w Chinach wygląda nowe BMW i3. Nie tego się spodziewaliście

... BMW i3 to popularny elektryk o pudełkowatym kształcie. Nie wiedzieć czemu producent postanowił wykorzystać tę nazwę w zupełnie innym modelu, który jest niczym innym jak Serią 3 na prąd. Jej pierwsze zdjęcia właśnie wyciekły w Chinach. ... ...

2 miesiące temu

BMW X5 eDrive w Paryżu

... Po ulicach Paryża jeździł jakiś czas temu BMW X5 eDrive z napędem hybrydowym. ... Napęd wersji eDrive to 4-cylindrowy, benzynowy silnik turbodoładowany o mocy 245 KM oraz elektryczny o mocy 95 KM. Podobno sprint do setki ma zajmować 7 s. ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie