Audi A7

Model
Audi A7 Zobacz 6 zdjęć

Modę na sportowe limuzyny, których sylwetka nawiązujące do aut coupé, zapoczątkował Mercedes modelem CLS. Audi nie chciało zostać w tyle i w 2010 roku do oferty trafił model A7. Większość osób była nim zachwycona. Nikt nie odmówi mu elegancji ani szyku.

Auto jest duże, lecz uwagę zwracają nie gabaryty, tylko proporcje. Długość wynosi 4,97 m, a szerokość 1,91 m. Przy stosunkowo długiej i szerokiej sylwetce wysokość to tylko 1,41 m. Sprawia to, że A7 wygląda na stabilne. Całości dopełniają alufelgi, które mogą mieć nawet 20 cali, oraz agresywny design. Reflektory, standardowo już dla Audi, wykonane są w technologii LED. Powierzchnia oszklona jest niewielka, dzięki czemu nadwozie wygląda na masywne i solidne.

We wnętrzu jest dużo miejsca dla osób siedzących z przodu. Wysocy pasażerowie tylnych siedzeń będą narzekać na niewystarczającą ilość przestrzeni nad głowami (ze względu na nisko opadającą linię dachu). Miejsca nie brakuje natomiast w bagażniku, którego pojemność wynosi 535 l. Takim wynikiem nie może się pochwalić większość aut uchodzących za rodzinne. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość ta powiększa się do 1390 l, a podłoga jest płaska i ustawna.

Materiały we wnętrzu są wzorowej jakości, tablica rozdzielcza jest urządzona według podstawowych zasad ergonomii. Jej wygląd również nie pozostawia wiele do życzenia. W centralnej części konsoli środkowej znajduje się wysuwany, 8-calowy ekran systemu MMI, za pomocą którego można dokonać między innymi ustawień opcjonalnego, regulowanego zawieszenia, pracy skrzyni biegów oraz charakterystyki układu kierowniczego. A7 wyposażony może być też w funkcję head-up, która najważniejsze informacje wyświetla na przedniej szybie.

Sportowy charakter A7 podkreśla tylny spoiler, który wysuwa się po przekroczeniu 130 km/h oraz chowa, gdy prędkość spadnie poniżej 80 km/h. Spoilerem tym można też sterować ręcznie za pomocą przycisku na tablicy rozdzielczej. Wspomniane wcześniej opcjonalne zawieszenie ma różne tryby pracy. Jest to część systemu Audi Drive Select, który pozwala też na sterowanie pracą układu kierowniczego, skrzyni biegów i pedału przyspieszenia.

Do napędu Audi A7 wykorzystano dwa silniki benzynowe i trzy silniki Diesla. Te ostatnie mają pojemność 3,0 l i moc 204 KM, 245 KM lub 313 KM. Słabsza jednostka benzynowa generuje 204 KM i ma pojemność 2,8 l. Turbodoładowany silnik o pojemności 3,0 rozwija moc 300 KM.

A7 występuje z przednim napędem oraz napędem quattro. Przednionapędowa odmiana wyposażona jest w automatyczną skrzynię bezstopniową Multitronic, a wersje z napędem na cztery koła mają szybkie skrzynie o dwóch sprzęgłach S-tronic. W konfiguracji z najmocniejszym dieslem sprzężona jest skrzynia automatyczna Tiptronic.

Wszystkie silniki mają system stop&go (samoczynne gaszenie silnika na długim postoju i odpalanie go podczas ruszania). Jest to ukłon w stronę ograniczenia zużycia paliwa i ekologii.

Nadwozie Audi A7 wykonano z nowoczesnych stopów stali o wysokiej wytrzymałości. Niektóre komponenty są jednak aluminiowe. Takie zestawienie materiałów zaowocowało wysoką sztywnością nadwozia i obniżeniem masy własnej. Aluminium wykorzystano również w konstrukcji układu jezdnego, z tego materiału wykonane są wahacze.

Model A7 jest dużą limuzyną o sportowym charakterze. Nadwozie à la coupé nie gwarantuje zbyt wiele miejsca na tylnych siedzeniach, więc nie jest to auto rodzinne. Jednak duża pojemność ustawnego bagażnika sprawia, że jest to praktyczny samochód dla kogoś z grubym portfelem, kto nie lubi korzystać z usług szofera, a od samochodu oczekuje luksusu i przyjemności z jazdy.

4.67
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi A7

Inne modele Audi

Audi A7: newsy, testy i recenzje

Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

... Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe. ... Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz ...

2 tygodnie temu

Audi S7 - wydech

Audi RS 7: głośny zwiastun nowej ery aut z Neckarsulm

... W przyszłym roku na polski rynek wejdzie w sumie aż sześć zupełnie nowych modeli Audi sygnowanych literami RS. Choć części z nich jeszcze w ogóle nie znamy, ja już wiem, czego się po nich spodziewać ... , w tym także charakterystycznemu ...

3 tygodnie temu

Cena nowego Audi Q7. Jak wypada na tle niemieckich konkurentów?

... Polski importer marki Audi wycenił nowe Q7 na blisko 300 tys. zł, a to przecież dopiero baza do rozpoczęcia konfiguracji. Jak wygląda ten potężny SUV na tle swoich rynkowych konkurentów? ... 293 500 zł zapłacicie za bazowe Audi Q7 zaprezentowane ...

2 tygodnie temu

Frankfurt 2019: Nowe Audi RS7 Sportback w całej okazałości

... Nowe Audi RS7 debiutuje we Frankfurcie. Wygląda zjawiskowo i jest naprawdę zaawansowane technologicznie, choć większość z zastosowanych tu rozwiązań znamy już w nowego RS6, które zaprezentowano kilka tygodni wcześniej. ... Zacznijmy od różnic - ...

miesiąc temu

Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

... Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych ...

3 tygodnie temu

Audi A7 50 TDI Quattro 2018 – nie, to nie jest pięć litrów

... 1938Audi A7 50 TDI Quattro - test, opinia, spalanie ^^^Pastwić się nad nowym nazewnictwem numerycznym stosowanym przez Audi zamierzam kilka akapitów dalej. Póki co zapraszam na wycieczkę po promie ... nowością kolejne modele. Czarne Audi A7 ...

12 miesięcy temu

Markus Duesmann odchodzi z BMW. Zostanie CEO Audi

... BMW jest bez wątpienia największym rywalem Audi. Dwie marki premium celujące w podobną grupę klientów i pochodzące z tego samego kraju, które niechętnie wymieniają się zasobami i pracownikami. Czasem jednak dochodzi do nietypowych transferów, ...

miesiąc temu

Premiery Audi na targach IAA: oczekiwania kontra rzeczywistość

... Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Audi zaprezentowało cały szereg futurystycznie wyglądających modeli koncepcyjnych. Mają one rozbudzić nasz apetyt na auta, które już teraz można znaleźć ... Audi na Międzynarodowych Targach Samochodowych ...

miesiąc temu

Gran turismo ery science-fiction: test Audi A7 na polskich drogach

... Wraz z nową generacją flagowych modeli Audi awansuje na kolejny poziom swojej "przewagi dzięki technice". Nowemu A7 przyniosła ona niepodobny do niczego innego wygląd nadwozia i kabiny. Czy wystarczy to do pokonania równie okazałych rywali? ... ...

dawno temu

Audi prezentuje kolejną hybrydę plug-in. Tym razem w modelu A6

... Audi sukcesywnie elektryfikuje swoją gamę napędową. Po A8 oraz Q7 plug-in przyszedł czas na podobne rozwiązanie, tyle że w modelu A6. Pod nazwą A6 55 TFSI e quattro kryją się bardzo ciekawe rozwiązania, które powinny przypaść do gustu klientom. ...

2 dni temu

Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic – test [wideo]

... Kontrowersyjnie, nowocześnie, a jednak sportowo. Nowe A7 wprowadziło nieco zamieszania wśród fanów marki z Ingolstadt, chociaż patrząc na linię boczną poprzedniej generacji – auto za bardzo się nie zmieniło. ... spotkaniu z nową generacją ...

dawno temu

Audi A7 Sportback oficjalnie!

... No i stało się. Jesteśmy już po oficjalnej premierze Audi A7 Sportback. Audi nie ujawniło jeszcze wszystkich informacji na temat tego samochodu jednak wiemy już sporo. Zapraszam do lektury. ... No i stało się. Jesteśmy już po oficjalnej ...

dawno temu

Audi A7 Coupe - czy to ma sens?

... Niedawno była premiera Audi A7 Sportback, czyli drugiej sportowej limuzyny od Audi. 32-letni Theophilus Chin pobawił się trochę w Photoshopie i zaprezentował jego wizję odmiany A7 Coupe. Jednak od razu nasuwa się pytanie - czy budowa takiego ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie