Abarth 500

Model
Abarth 500 Zobacz 5 zdjęć

Abarth 500

Model 500 jest produkowany przez firmę Abarth od 2008 roku. Jego premiera odbyła się podczas Motor Show w Genewie w marcu tego samego roku. Samochód ten stanowi usportowioną wersję Fiata 500. Faktycznie, podobieństwo w wyglądzie jest ogromne. To zwinne auto z segmentu A zjeżdża z linii produkcyjnych w polskich zakładach produkcyjnych w Tychach, należących do Fiata. Niewielkie gabaryty i klasyczna stylistyka nadwozia powodują, że Abarth 500 jest postrzegany głównie jako samochód dla kobiet, ale jego imponujące osiągi zachęcą do zakupu również mężczyzn.

To zwinne autko napędza turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l, mający różną moc w zależności od wersji. W opcji podstawowej pod maską drzemie 135 KM. Bez względu na wariant dostępny jest tylko jeden rodzaj napędu: przedni. Samochód w opcji podstawowej występuje w dwóch wersjach nadwozia: jako 3-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy kabriolet. Ten drugi, znany pod nazwą Abarth 500C, jest napędzany za pomocą 140-konnej jednostki benzynowej. W standardzie auto ma 5-biegową manualną skrzynię biegów, a po dopłacie 5000 zł – przekładnię automatyczną, o takiej samej liczbie przełożeń. Możliwe jest operowanie biegami za pomocą manetek.

Opcja z pakietem Esseesse to jedna ze wzmocnionych wersji modelu 500. Podobnie jak wariant podstawowy również charakteryzuje się ciekawą stylistyką nadwozia i niewielkimi gabarytami. Dwie podwójne końcówki wydechu wkomponowane w atrapę dyfuzora nadają nadwoziu zadziorny charakter. Samochód napędzany silnikiem o mocy 160 KM rozpędza się do prędkości maksymalnej 211 km/h. Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów jest precyzyjna, działa bardzo poprawnie.

Doskonale skonfigurowany system ESP oraz mało inwazyjny system kontroli trakcji gwarantują radość z jazdy. W kabinie znajdują się kubełkowe fotele firmy Sabelt, których walory z pewnością można docenić podczas pokonywania trudnych zakrętów, jednak w dłuższej trasie mogą się one okazać mało komfortowe. Efekt ten potęgować może twarde zawieszenie, które sprawia, że wyraźnie odczuwalna jest duża część nierówności nawierzchni. Po wciśnięciu przycisku Sport większe zmiany w charakterze jazdy nie są niestety odczuwalne.

Do kolejnych wersji modelu 500 zaliczamy następujące warianty: Abarth 695 Tributo Ferrari (180 KM, maksymalna prędkość 225 km/h, 5-biegowa przekładnia, obniżone sportowe zawieszenie ze specjalnymi amortyzatorami, głęboki zderzak tylny i przedni, spojler, zmodyfikowane progi), Abarth 500 Assetto Corse (190 KM, 6-przełożeniowa manualna skrzynia biegów, elektryczne wspomaganie z trybem Racing, dodatkowy tylny oraz przedni spojler, wzmocniona struktura klatki, fotel kierowcy przesunięty w kierunku środka samochodu) oraz wersję rajdową – Abarth 500 R3T Rally.

Abarth 500, bez względu na wybraną wersję, przyciąga uwagę na ulicach. Ten niepozorny, niewielki samochód gwarantuje niezapomniane przeżycia podczas jazdy. Z założenia jednak nie nadaje się do dłuższej podróży z pasażerami na tylnej kanapie – miejsca jest tak niewiele, że jazda nie byłaby komfortowa. Osoby siedzące z przodu również nie mają zapewnionej wygody jazdy. Twarde zawieszenie doskonale sprawdza się na szybko pokonywanych zakrętach, ale sprawia, że pasażerowie odczują większość nierówności drogi.

Dyskomfort sprawiają również szarpnięcia odczuwalne podczas zmiany biegów. Brak regulacji wysokości fotela kierowcy bywa uciążliwy, podobnie jak słaba czytelność zegarów. Trzeba jednak pochwalić jakość wykonania wnętrza. Obszycie wykończonych czarną skórą foteli i innych elementów kabiny czerwoną nitką, tak jak w wariancie Esseesse, pozwoliło projektantom osiągnąć bardzo ciekawy efekt. Wygląd wewnętrzny modelu 500 jest więc interesujący i niebanalny.

Klimatyzacją oraz systemem audio steruje się intuicyjnie; nie powinno to nikomu sprawiać kłopotów. Jedyna innowacja, do której trzeba się po prostu przyzwyczaić, to umiejscowienie przycisków sterowania przednich szyb na konsoli środkowej. Opcjonalny wydech Rekord Monza dodaje walorów dźwiękom słyszalnym podczas jazdy. Zwinny Abarth 500 sprawdzi się świetnie w roli samochodu miejskiego. Dobra ekonomia silnika i gwarantowana radość z jazdy tym autem powinny zachęcić do wyboru Abartha 500, zwłaszcza że jego cena w porównaniu z konkurentami nie jest zbyt wygórowana.

3.79
Ocena na postawie 47 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Oceny użytkowników (3)

Abarth 500: newsy, testy i recenzje

Test: Abarth 595 - jeździliśmy na czas z zasłoniętymi oczami

... Abarth 595 Monster Energy Yamaha to kolejna odmiana usportowionego Fiata 500. Włosi po raz kolejny stworzyli edycję limitowaną, która liczy 2000 egzemplarzy. Inspiracją były motocykle serii Moto GP. ... 1938 Abarth 595 - test wideo Samochód jest ...

11 miesięcy temu

Abarth zrobił sportowego crossovera. Europa nie zna tego modelu

... w 25 brazylijskich salonach. Abarth celuje z ofertą w bardziej zamożnych klientów szukających wyróżniającego się, mocnego crossovera. Takie połączenie brzmi jak przepis na sukces w Europie. Szczególnie że obecna gama marki na Starym Kontynencie ...

2 miesiące temu

Nowe naklejki na szybę od 4 maja 2022 r. Za brak 500 zł kary

... W środę 4 maja 2022 r. w życie wejdzie rozporządzenie o naklejkach na szybę, które będą wymagane w strefach czystego transportu. Za brak nalepki będzie można zapłacić do 500 zł kary. Co więcej, jedna naklejka może nie wystarczyć. ... do 500 ...

4 tygodnie temu

Abarth 500 w barwach włoskiej policji?

... Sposób malowania włoskich radiowozów znamy doskonale chociażby ze słynnego na cały świat policyjnego Lamborghini Gallardo, które służy włoskiej policji już od kilku lat. A co powiecie na tego Fiata 500 w wersji Abarth? ... 500 w wersji Abarth? ...

dawno temu

Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz

... Fiat 500 w nowym wydaniu zachowuje wszelkie zalety poprzednika i niweluje (tylko) niektóre wady. Fakt, że jest napędzany przez silnik elektryczny, a nie spalinowy, okazuje się być w jego przypadku zaledwie ciekawostką. W mieście trudno prosić o ...

6 miesięcy temu

Pogea Racing Abarth 500 (2015) - superlekkie 331 koni

... Nowy Abarth 500 od Pogea Racing to jeden z bardziej zwariowanych projektów modyfikacji tego samochodu. ... kompozytu węglowego w wielu miejscach, oraz pozbyciu się kanapy, Abarth 500 zgubił 71 kg. 411 Nm rozpędza tę małą pigułę do 100 km/h w 5,1 ...

dawno temu

Abarth 500 Ferrari Edition od Pogea Racing - mały, ale wariat!

... Oto najprostsze i najbardziej celne określenie tego, czym jest Abarth 500. Całkiem spora moc w tak małym autku daje radę. A co, gdybyśmy dołożyli jeszcze nieco koni mechanicznych, powiedzmy... tak do poziomu Golfa R?! ... Oto najprostsze i ...

dawno temu

Mały ale wariat - Fiat 500 Abarth od Hamanna

... Niemieccy konstruktorzy z Hamann-Motorsport przygotowali szereg ulepszeń dla Abarth 500 i Abarth 500 Esseesse. Poprawki będą sukcesywnie wprowadzane, aż uzyskana zostanie moc maksymalna, czyli 202 kW ... i 271 koni mechanicznych. To imponujące ...

dawno temu

Genewa: Fiat 500 Abarth

... Fiat 500 jest niepodważalnie wielkim autem. Tytuł ten nie należy mu się za jego rozmiary, lecz za nagrody i tytuły które zdobywa. Cieszy również powodzenie auta wśród klientów. Genewa Motor Show ... przyniesie nam jeszcze jedną odsłonę tego ...

dawno temu

Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni

... prawie pół miliona. Z kolei BMW iX z elektrycznym napędem o mocy 523 KM to wydatek co najmniej 480 700 zł. Z której strony by nie spojrzeć, e-tron S to najtańsze 500 KM w tej lidze. Zobaczmy, jaki ... i marketingowych popisów kaskaderskich, na ...

2 tygodnie temu

Oryginał czy przeróbka? – Superchips 500 Abarth (2011)

... Brytyjskie Superchips przygotowało Fiata 500 Abarth tak, że potencjalny klient może zacząć się zastanawiać, czy lepiej wybrać wóz po tuningu, czy jednak odmianę 500 Esseesse. Dlaczego? Wyjaśnienie w tym artykule. ... Brytyjskie Superchips ...

dawno temu

Fiat 500 Abarth esseesse

... Abarth, czyli sportowy oddział samochodów Fiata, postanowił w końcu pokazać (bodajże) najbardziej sportową wersję małego Fiata. 500 Abarth esseesse (czyli SS) to przede wszystkim elegancki body kit ...

dawno temu

Już nie 50, lecz 500 zł mandatu. Wielu kierowców tak jeździ

... Do końca 2021 roku mandat za działania mające na celu ukryć tablicę rejestracyjną lub sprawić, że przestanie być czytelna, był symboliczny. Teraz to minimum 500 zł i to nie w jednym, a w kilku przypadkach. Grzywna to z kolei 1500 zł. ... i ...

5 miesięcy temu

Jazda próbna w domu? Abarth wprowadza nową usługę VR

... Pandemia stawia przed producentami zupełnie nowe wyzwania. Rozbudowa sieci sprzedaży aut przez internet to tylko jedno z nich. Ale jak kupić auto bez jazdy próbnej? Abarth poradził sobie i z tym problemem, ofertując zestaw VR, który pozwala na ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie