Abarth 500

Model
Abarth 500 Zobacz 5 zdjęć

Abarth 500

Model 500 jest produkowany przez firmę Abarth od 2008 roku. Jego premiera odbyła się podczas Motor Show w Genewie w marcu tego samego roku. Samochód ten stanowi usportowioną wersję Fiata 500. Faktycznie, podobieństwo w wyglądzie jest ogromne. To zwinne auto z segmentu A zjeżdża z linii produkcyjnych w polskich zakładach produkcyjnych w Tychach, należących do Fiata. Niewielkie gabaryty i klasyczna stylistyka nadwozia powodują, że Abarth 500 jest postrzegany głównie jako samochód dla kobiet, ale jego imponujące osiągi zachęcą do zakupu również mężczyzn.

To zwinne autko napędza turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l, mający różną moc w zależności od wersji. W opcji podstawowej pod maską drzemie 135 KM. Bez względu na wariant dostępny jest tylko jeden rodzaj napędu: przedni. Samochód w opcji podstawowej występuje w dwóch wersjach nadwozia: jako 3-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy kabriolet. Ten drugi, znany pod nazwą Abarth 500C, jest napędzany za pomocą 140-konnej jednostki benzynowej. W standardzie auto ma 5-biegową manualną skrzynię biegów, a po dopłacie 5000 zł – przekładnię automatyczną, o takiej samej liczbie przełożeń. Możliwe jest operowanie biegami za pomocą manetek.

Opcja z pakietem Esseesse to jedna ze wzmocnionych wersji modelu 500. Podobnie jak wariant podstawowy również charakteryzuje się ciekawą stylistyką nadwozia i niewielkimi gabarytami. Dwie podwójne końcówki wydechu wkomponowane w atrapę dyfuzora nadają nadwoziu zadziorny charakter. Samochód napędzany silnikiem o mocy 160 KM rozpędza się do prędkości maksymalnej 211 km/h. Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów jest precyzyjna, działa bardzo poprawnie.

Doskonale skonfigurowany system ESP oraz mało inwazyjny system kontroli trakcji gwarantują radość z jazdy. W kabinie znajdują się kubełkowe fotele firmy Sabelt, których walory z pewnością można docenić podczas pokonywania trudnych zakrętów, jednak w dłuższej trasie mogą się one okazać mało komfortowe. Efekt ten potęgować może twarde zawieszenie, które sprawia, że wyraźnie odczuwalna jest duża część nierówności nawierzchni. Po wciśnięciu przycisku Sport większe zmiany w charakterze jazdy nie są niestety odczuwalne.

Do kolejnych wersji modelu 500 zaliczamy następujące warianty: Abarth 695 Tributo Ferrari (180 KM, maksymalna prędkość 225 km/h, 5-biegowa przekładnia, obniżone sportowe zawieszenie ze specjalnymi amortyzatorami, głęboki zderzak tylny i przedni, spojler, zmodyfikowane progi), Abarth 500 Assetto Corse (190 KM, 6-przełożeniowa manualna skrzynia biegów, elektryczne wspomaganie z trybem Racing, dodatkowy tylny oraz przedni spojler, wzmocniona struktura klatki, fotel kierowcy przesunięty w kierunku środka samochodu) oraz wersję rajdową – Abarth 500 R3T Rally.

Abarth 500, bez względu na wybraną wersję, przyciąga uwagę na ulicach. Ten niepozorny, niewielki samochód gwarantuje niezapomniane przeżycia podczas jazdy. Z założenia jednak nie nadaje się do dłuższej podróży z pasażerami na tylnej kanapie – miejsca jest tak niewiele, że jazda nie byłaby komfortowa. Osoby siedzące z przodu również nie mają zapewnionej wygody jazdy. Twarde zawieszenie doskonale sprawdza się na szybko pokonywanych zakrętach, ale sprawia, że pasażerowie odczują większość nierówności drogi.

Dyskomfort sprawiają również szarpnięcia odczuwalne podczas zmiany biegów. Brak regulacji wysokości fotela kierowcy bywa uciążliwy, podobnie jak słaba czytelność zegarów. Trzeba jednak pochwalić jakość wykonania wnętrza. Obszycie wykończonych czarną skórą foteli i innych elementów kabiny czerwoną nitką, tak jak w wariancie Esseesse, pozwoliło projektantom osiągnąć bardzo ciekawy efekt. Wygląd wewnętrzny modelu 500 jest więc interesujący i niebanalny.

Klimatyzacją oraz systemem audio steruje się intuicyjnie; nie powinno to nikomu sprawiać kłopotów. Jedyna innowacja, do której trzeba się po prostu przyzwyczaić, to umiejscowienie przycisków sterowania przednich szyb na konsoli środkowej. Opcjonalny wydech Rekord Monza dodaje walorów dźwiękom słyszalnym podczas jazdy. Zwinny Abarth 500 sprawdzi się świetnie w roli samochodu miejskiego. Dobra ekonomia silnika i gwarantowana radość z jazdy tym autem powinny zachęcić do wyboru Abartha 500, zwłaszcza że jego cena w porównaniu z konkurentami nie jest zbyt wygórowana.

3.77
Ocena na postawie 46 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Oceny użytkowników (2)

Abarth 500: newsy, testy i recenzje

Abarth 595 Turismo - wydech

Abarth 124 Spider to roadster idealny. Ma tylko jeden problem

... mi się autem idealnym. Takim, które mógłbym pokochać całym sercem. Przekonałem się, czy Abarth 124 Spider naprawdę jest tak dobry, jak zawsze sobie wyobrażałem. ... nie tylko o moc, ale o odpowiedni dźwięk. Znałem go ze sportowych odmian modelu ...

2 miesiące temu

Abarth 500 w barwach włoskiej policji?

... Sposób malowania włoskich radiowozów znamy doskonale chociażby ze słynnego na cały świat policyjnego Lamborghini Gallardo, które służy włoskiej policji już od kilku lat. A co powiecie na tego Fiata 500 w wersji Abarth? ... 500 w wersji Abarth? ...

dawno temu

Pogea Racing Abarth 500 (2015) - superlekkie 331 koni

... Nowy Abarth 500 od Pogea Racing to jeden z bardziej zwariowanych projektów modyfikacji tego samochodu. ... kompozytu węglowego w wielu miejscach, oraz pozbyciu się kanapy, Abarth 500 zgubił 71 kg. 411 Nm rozpędza tę małą pigułę do 100 km/h w 5,1 ...

dawno temu

Mały ale wariat - Fiat 500 Abarth od Hamanna

... Niemieccy konstruktorzy z Hamann-Motorsport przygotowali szereg ulepszeń dla Abarth 500 i Abarth 500 Esseesse. Poprawki będą sukcesywnie wprowadzane, aż uzyskana zostanie moc maksymalna, czyli 202 kW ... i 271 koni mechanicznych. To imponujące ...

dawno temu

Abarth 500 Ferrari Edition od Pogea Racing - mały, ale wariat!

... Oto najprostsze i najbardziej celne określenie tego, czym jest Abarth 500. Całkiem spora moc w tak małym autku daje radę. A co, gdybyśmy dołożyli jeszcze nieco koni mechanicznych, powiedzmy... tak do poziomu Golfa R?! ... Oto najprostsze i ...

dawno temu

Genewa: Fiat 500 Abarth

... Fiat 500 jest niepodważalnie wielkim autem. Tytuł ten nie należy mu się za jego rozmiary, lecz za nagrody i tytuły które zdobywa. Cieszy również powodzenie auta wśród klientów. Genewa Motor Show ... przyniesie nam jeszcze jedną odsłonę tego ...

dawno temu

Oryginał czy przeróbka? – Superchips 500 Abarth (2011)

... Brytyjskie Superchips przygotowało Fiata 500 Abarth tak, że potencjalny klient może zacząć się zastanawiać, czy lepiej wybrać wóz po tuningu, czy jednak odmianę 500 Esseesse. Dlaczego? Wyjaśnienie w tym artykule. ... Brytyjskie Superchips ...

dawno temu

Fiat 500 Abarth esseesse

... Abarth, czyli sportowy oddział samochodów Fiata, postanowił w końcu pokazać (bodajże) najbardziej sportową wersję małego Fiata. 500 Abarth esseesse (czyli SS) to przede wszystkim elegancki body kit ...

dawno temu

Fiat 500 Abarth - niegrzeczna reklama dla USA [wideo]

... Niedawno pisaliśmy o problemach Fiata 500 na amerykańskim rynku. Naszą uwagę przykuło to, że jest on promowany za oceanem głównie jako auto dla pań, za sprawą reklamy z Jennifer Lopez. Przyszedł czas na zainteresowanie nim panów. ... na ...

dawno temu

Camal Fiat 500 Marcia Corta - podrasowany Abarth?

... Studio projektowe Camal powstało na skutek połączenia sił dwóch byłych pracowników Pininfariny - Alessio Minchella i Alessandro Camorali. Światło dzienne ujrzał właśnie ich pierwszy projekt – Fiat  500 Marcia Corta. ... przyozdobiono ...

dawno temu

Detroit 2010: Fiat 500 EV & Abarth

... Fiat wykorzystując zeszłoroczne przetasowanie na amerykańskim rynku planuje mocne wejście do Stanów Zjednoczonych i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, oprócz Chryslera Lancia, na Detroit Motor Show prezentuje również Fiata 500 o napędzie ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie