Szybciej przez Małopolskę. Nowy odcinek S7 oddany do użytku

4 października 2021 roku oficjalnie oddano do użytku 13-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7 na odcinku Szczepanowice-Widoma. To jeden z czterech fragmentów, które docelowo połączą Kraków ze stolicą kraju.

Pierwszy z czterech odcinków S7 na północ od Krakowa jest już gotowyPierwszy z czterech odcinków S7 na północ od Krakowa jest już gotowy
Źródło zdjęć: © fot. GDDKiA
Aleksander Ruciński

Dwujezdniowa, ekspresowa trasa o długości 13 km została oficjalnie oddana kierowcom. Inwestycja usprawni ruch w woj. małopolskim. To pierwszy z nowych odcinków S7 na północ od Krakowa. W budowie są już jednak kolejne.

Poza 13,1 km drogi, zgodnie z projektem wykonano również dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP), dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedną estakadę, która przebiega nad linią kolejową i drogami powiatowymi. To najdłuższy obiekt inżynierski na tej trasie. W kierunku Warszawy mierzy 681 m, a w kierunku Krakowa aż 689 m.

Mapa inwestycji
Mapa inwestycji © fot. GDDKiA

Odcinek Szczepanowice — Widoma jest częścią budowanej, 56-kilometrowej trasy łączącej Kraków z granicą woj. świętokrzyskiego i małopolskiego. Pozostałe inwestycje w realizacji to odcinki:

  • Moczydło — Miechów. Budowa wystartowała 27 lipca 2020 roku i zgodnie z planem powinna zakończyć się w 2023 roku. Planowany odcinek ma mieć 18,7 km długości.
  • Miechów — Szczepanowice. Umowę na projekt i budowę podpisano 5 lutego 2021 roku. Wciąż czekamy na rozpoczęcie prac na odcinku liczącym blisko 5,3 km.
  • Widoma — Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Pierwotnie umowę na realizację podpisano już we wrześniu 2018 roku, lecz problemy z wykonawcami przyczyniły się do opóźnienia realizacji. GDDKiA ostatecznie wycofało się ze współpracy. Dokonano inwentaryzacji inwestycji i 15 lipca 2021 roku zawarto nową umowę. Odcinek ma liczyć około 18 km długości.
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił