Szerszy niż dłuższy - Romeo Ferraris 500 Abarth Stradale (2011)

Szerszy niż dłuższy - Romeo Ferraris 500 Abarth Stradale (2011)
Olgierd Lachowski

09.10.2011 12:30, aktual.: 07.10.2022 18:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 2009 roku firma Romeo Ferraris zbudowała wyścigowego Fiata 500 o mocy 360 KM. Auto charakteryzowało się bardzo szerokim nadwoziem i wielkim spojlerem. Teraz przyszła pora na wóz drogowy.

W 2009 roku firma Romeo Ferraris zbudowała wyścigowego Fiata 500 o mocy 360 KM. Auto charakteryzowało się bardzo szerokim nadwoziem i wielkim spojlerem. Teraz przyszła pora na wóz drogowy.

Romeo Ferraris to firma tuningowa, która buduje także samochody wyścigowe (np. Mercedes-Benz C 63 AMG do europejskich wyścigów Superstars V8). Jednym z projektów torowych był właśnie Fiat 500. Teraz postanowiono przedstawić jego normalną wersję, która może poruszać się po drogach.

Obraz

Autko ma radykalnie poszerzone nadwozie za pomocą elementów z włókna węglowego przez co wygląda dość pokracznie. Zmiana ta pozwoliła jednak zwiększyć rozstaw kół, co przełożyło się na podniesienie prędkości, które można osiągnąć na łukach.

A skoro już mowa o prędkościach, to na pewno i na prostych „500” rozwija je większe niż zwykły 500 Abarth za sprawą ustawionego w poprzek, doładowanego silnika o objętości skokowej 1,4 l, który w odmianie ulicznej został zdławiony do 300 KM!

W przeciwieństwie do wyścigowego Fiata w tym okna otwierają się normalnie i nie trzeba gramolić się przez pełną klatkę bezpieczeństwa. Pozostawiono tzw. trzepak, czyli te elementy klatki bezpieczeństwa, do których tutaj przyczepiono pasy bezpieczeństwa.

W tym wozie są tylko dwa kubełkowe fotele, ale na życzenie klienta instalowane są też siedzenia z tyłu (nie wiem czy mowa tutaj o fotelach czy o normalnej kanapie) i wtedy usuwane są resztki klatki bezpieczeństwa. Kabina ma normalną deskę rozdzielczą, którą pokryto Alcantarą[sup]®[/sup].

Obraz

Na razie nieznane są ani osiągi, ani koszty zbudowania tego autka.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1368 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 300 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 219,30 KM/l
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2300 mmblock position=\inside7181/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)