Szerszy niż dłuższy - Romeo Ferraris 500 Abarth Stradale (2011)

W 2009 roku firma Romeo Ferraris zbudowała wyścigowego Fiata 500 o mocy 360 KM. Auto charakteryzowało się bardzo szerokim nadwoziem i wielkim spojlerem. Teraz przyszła pora na wóz drogowy.

Obraz
Olgierd Lachowski

W 2009 roku firma Romeo Ferraris zbudowała wyścigowego Fiata 500 o mocy 360 KM. Auto charakteryzowało się bardzo szerokim nadwoziem i wielkim spojlerem. Teraz przyszła pora na wóz drogowy.

Romeo Ferraris to firma tuningowa, która buduje także samochody wyścigowe (np. Mercedes-Benz C 63 AMG do europejskich wyścigów Superstars V8). Jednym z projektów torowych był właśnie Fiat 500. Teraz postanowiono przedstawić jego normalną wersję, która może poruszać się po drogach.

Obraz

Autko ma radykalnie poszerzone nadwozie za pomocą elementów z włókna węglowego przez co wygląda dość pokracznie. Zmiana ta pozwoliła jednak zwiększyć rozstaw kół, co przełożyło się na podniesienie prędkości, które można osiągnąć na łukach.

A skoro już mowa o prędkościach, to na pewno i na prostych „500” rozwija je większe niż zwykły 500 Abarth za sprawą ustawionego w poprzek, doładowanego silnika o objętości skokowej 1,4 l, który w odmianie ulicznej został zdławiony do 300 KM!

W przeciwieństwie do wyścigowego Fiata w tym okna otwierają się normalnie i nie trzeba gramolić się przez pełną klatkę bezpieczeństwa. Pozostawiono tzw. trzepak, czyli te elementy klatki bezpieczeństwa, do których tutaj przyczepiono pasy bezpieczeństwa.

W tym wozie są tylko dwa kubełkowe fotele, ale na życzenie klienta instalowane są też siedzenia z tyłu (nie wiem czy mowa tutaj o fotelach czy o normalnej kanapie) i wtedy usuwane są resztki klatki bezpieczeństwa. Kabina ma normalną deskę rozdzielczą, którą pokryto Alcantarą[sup]®[/sup].

Obraz

Na razie nieznane są ani osiągi, ani koszty zbudowania tego autka.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1368 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 300 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 219,30 KM/l
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Masy i wymiary:

  • Rozstaw osi: 2300 mmblock position=\inside7181/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał