Wyniki Rajdu Polski 2015

Przed nami już tylko Power Stage, czyli ostatni odcinek Rajdu Polski. Co się działo wczoraj i dziś rano?

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Niechwiadowicz
Marcin Łobodziński

Niestety już na pierwszym sobotnim odcinku specjalnym Robert Kubica stracił swoje rewelacyjne, szóste miejsce po małym błędzie na skrzyżowaniu, co zmusiło kierowcę do cofnięcia się. Tym samym przed Roberta wskoczył w klasyfikacji Thierry Neuville. Na kolejnej próbie Kubica był drugi, ale do końca pętli nie odzyskał swojej pozycji z piątku.

Dobrze dzień rozpoczął Hyden Paddon, który na mecie pierwszego odcinka zameldował się z drugim czasem za Sebastienem Ogierem. Trzy kolejne próby to znów pokaz umiejętności i odwagi Otta Tänaka. Dwa wygrane oesy i jedno drugie miejsce dało mu trzecią pozycję w generalce, którą stracił Jari-Matti Latvala. Drugą pętlę Ogier rozpoczynał z przewagą 7,2 s nad Andreasem Mikkelsenem i 20 s nad Tänakiem. Latvala tracił do Estończyka tylko 0,1 s. Tak ciasny finisz zapowiadał rewelacyjną końcówkę rajdu.

Obraz
© fot. Maciej Niechwiadowicz

Złą wiadomością dla załóg ścigających Ogiera było odwołanie OS14 Mazury 2 ze względu na niesubordynację kibiców. Kierowcy pojechali więc od razu na odcinek Wieliczki. Na niespełna 13-kilometrowej próbie mieliśmy niezwykle zaciętą rywalizację. Zwycięzcą został Mikkelsen, ale czwarty w wynikach Tänak miał ledwie 0,8 s straty. Piąty Ogier stracił 1,4 s więc dla Norwega nie był to wielki łup. Latvali udało się przeskoczyć Tänaka, ale już na kolejnym oesie Estończyk wygrał z przewagą 2,9 s nad Finem. Mikkelsen znów pojechał lepiej od Ogiera, co zmusiło Francuza do podkręcenia tempa. W rezultacie skończyło się to zwycięstwem na króciutkim Mikołajki Arena. Tu znów znakomicie pojechał Kubica.

Dziś do rozegrania pozostały tylko dwie próby. Poranny oes Baranowo o długości 14,6 km wygrał Sébastien Ogier, który nie dał szans Mikkelsenowi. 2,5-sekundowa strata Norwega na tym odcinku powiększyła tę w generalce do 8,1 s. Trzeci na oesie był Latvala, który walczy z Tänakiem o trzecie miejsce. Tych panów przed Power Stage dzieli tylko 1,1 s. Robert Kubica nie zaliczył dobrego przejazdu, ale i tak był szybszy od Neuville’a, dzięki czemu zmniejszył swoją stratę do szóstego miejsca do 9,6 s.

Obraz
© fot. Maciej Niechwiadowicz

Rajd Polski to obecnie najciekawsza runda mistrzostw świata zarówno pod względem tras jak i rywalizacji. Power Stage rozgrywany zaraz po godzinie 12 i pokazywany na żywo w TV będzie wspaniałym zwieńczeniem tego rajdu. Zapraszamy do oglądania.

[aktualizacja 5 lipca]

Tak fascynującej końcówki można było się spodziewać, ale nie zabrakło również błędów i dramatów. Jeden z nich przeżył walczący o szóste miejsce z Thierry Neuvillem Robert Kubica. Na Power Stage nie wytrzymała mu opona tylnego koła i sporą część odcinka przejechał bez powietrza ze strzępami gumy trzymającymi się felgi. Niestety słaby czas nie tylko uniemożliwił mu awans, ale stracił jeszcze swoje siódme miejsce.

Dramat przeżył również Jari-Matti Latvala, który walczył z rewelacyjnym Tänakiem o najniższy stopień podium. Fin nie utrzymał się na trasie, uderzył w drzewo i finiszował z czasem podobnym do Roberta. Uszkodzeniu uległa chłodnica i był problem z przejechaniem dojazdówki. Kierowca Volkswagena dostał 40 sekund kary za spóźnienie i stracił czwarte miejsce. Natomiast Ott Tänak po raz kolejny pokazał, że na polskich trasach czuje się fantastycznie i tylko o 0,1 s przegrał oes z Ogierem. Zwycięstwo Ogiera pozwoliło mu utrzymać prowadzenie w rajdzie oraz powiększyć przewagę punktową w mistrzostwach świata. Andres Mikkelsen musi jeszcze poczekać na swoje pierwsze zwycięstwo w WRC.

Oficjalne wyniki Rajdu Polski 2015

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.S. Ogier/J.IgrassiaVW Polo WRC2:26:11.5
2.S.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC+11.9 s
3.O.Tanak/R.MolderFord Fiesta WRC+23.0 s
4. H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+1:14.6 min
5.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+1:24.7 min
6.T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+1:44.5 min
7.K.Meeke/P.NagleCitroen DS3 WRC+1:57.7 min
8. R.Kubica/M.SzczepaniakFord Fiesta WRC+2:08.3 min
9.M.Ostberg/J.AnderssonCitroen DS3 WRC+2:18.2 min
10. D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+2:48.4 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy