Rajd Polski (2015) dla Volkswagena, Kubica w czołówce – dzień pierwszy

Dzisiejszy etap Rajdu Polski upłynął pod znakiem dominacji zespołu Volkswagen Motorsport. Liderem klasyfikacji generalnej jest Sébastien Ogier. W czołówce jedzie Robert Kubica.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Niechwiadowicz
Marcin Łobodziński

Sébastien Ogier rozpoczął od zwycięstwa na pierwszym odcinku specjalnym rozgrywanym wczoraj na Mikołajki Arena. Superoes był szczęśliwy dla załogi Robert Kubica i Maciej Szczepaniak, która zajęła drugie miejsce. Dzisiejszy etap rozpoczął się jednak od zwycięstwa innego kierowcy Volkswagena, Andreasa Mikkelsena. Co prawda Norweg został liderem, ale na krótko. Trzy kolejne próby pierwszej pętli padły łupem Otta Tänaka. Estoński kierowca M-Sportu na strefie zmiany opon zameldował się z 9,4 s przewagi nad Mikkelsenem i 16,8 s nad Ogierem. Kubica był na ósmym miejscu w generalce ze stratą 41,6 s.

Czy rewelacja pierwszego dnia Ott Tanak jutro będzie walczył z Robertem Kubicą o swoje znakomite, czwarte miejsce?
Czy rewelacja pierwszego dnia Ott Tanak jutro będzie walczył z Robertem Kubicą o swoje znakomite, czwarte miejsce? © fot. Maciej Niechwiadowicz

Tänak nie utrzymał prowadzenia zbyt długo, choć na pierwszej próbie drugiej pętli powiększył przewagę nad Mikkelsenem, ale za to stracił czas w stosunku do Ogiera. Francuz wygrał odcinek Babki 2. Drugim czasem popisał się Robert Kubica, dzięki czemu zbliżył się do Haydena Paddona i Thierry’ego Neuville’a. Na odcinku nr 7 znów zwyciężył Ogier i to z przewagą 16 s nad Tänakiem, co pozwoliło mu objąć prowadzenie. Kierowca M-Sportu spadł tym samym od razu na trzecie miejsce wyprzedzony również przez Mikkelsena. Jedynie Latvali brakowało w pierwszej trójce, ale to zmieniło się już na następnym oesie, na którym Fin zwyciężył. Na tej samej próbie kłopoty z ustawieniem zawieszenia i oponami mieli kierowcy Hyundaia, którzy spadli w wynikach za Kubicę. Polak wykręcił piąty czas. Przed odcinkiem w Mikołajkach przed Kubicą jechali tylko kierowcy Volkswagena, Ott Tänak i Hayden Paddon.

Na wieczornym superoesie Mikołajki Arena najszybszy był Martin Prokop, a drugi czas uzyskał Robert Kubica. Powiększył minimalnie przewagę nad rywalami z obozu Hyundaia i Citroëna, zbliżając się jednocześnie do Paddona, od którego dzieli go skromne 1,4 s.

Kierowcy Citroena na pewno nie mogą być zadowoleni
Kierowcy Citroena na pewno nie mogą być zadowoleni © fot. Kris Meeke

Po pierwszym dniu Rajdu Polski wiemy już kto będzie walczył o zwycięstwo, a rywalizacja pomiędzy kierowcami Volkswagena może być wyjątkowo emocjonująca. Trzymamy też kciuki za Roberta Kubicę, który utrzymując takie tempo przy odpowiedniej rozwadze ma szansę na wyprzedzenie Tänaka i Paddona. Kierowcy Citroëna jechali dziś wyjątkowo słabo tylko i wyłącznie z powodu prędkości osiąganych na polskich oesach. Mads Østberg i Kris Meeke nie mogą się przyzwyczaić do takiego tempa jazdy i już teraz tracą ponad minutę do czołówki.

Wyniki Rajdu Polski 2015 po pierwszym etapie

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.S. Ogier/J.IgrassiaVW Polo WRC1:17:42.5
2.S.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC+2.3 s
3.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+10.8 s
4. O.Tanak/R.MolderFord Fiesta WRC+16.5 s
5.H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+35.9 s
6.R.Kubica/M.SzczepaniakFord Fiesta WRC+37.3 s
7.T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+41.2 s
8. K.Meeke/P.NagleCitroen DS3 WRC+1:07.0 min
9.D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+1:14,9 min
10. M.Ostberg/J.AnderssonCitroen DS3 WRC+1:15.3 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy