Starsza skóra – Cars & Art 911 Carrera 4S Red Baron (2012)

Od zeszłego roku wytwarzana jest nowa generacja modelu 911, jednak wiele osób ma wersję 997, często sprzed liftingu. To właśnie do nich firma Cars & Art kieruje swoją ofertę.

Obraz
Olgierd Lachowski

Za podstawę do tuningu wzięto odmianę Carrera 4S, ale proponowane modyfikacje pasują do wszystkich wersji z napisem „Carrera” na masce. Seryjna 4S z zewnątrz niewiele się różni od podstawowej odmiany, technicznie natomiast nieco odbiega od zwykłej Carrery.

Przede wszystkim ma napęd na obie osie, co czyni ten wóz bardziej użytecznym w trudniejszych warunkach drogowych. Po drugie, ma nieco mocniejszą i większą jednostkę napędową.

Obraz

Silnikiem jest oczywiście 6-cylindrowy bokser ustawiony z tyłu, ale w przeciwieństwie do Carrery w odmianach „S” motor ma nieco ponad 3,8 l objętości skokowej. W wersji sprzed liftingu, a o takiej tutaj mowa, serce Porsche wytwarzało moc 355 KM przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4600 obr./min. Pozwalało ono rozpędzić niemieckie coupé do 100 km/h w 4,80 s i osiągnąć prędkość 289 km/h.

Obraz

Po opuszczeniu warsztatów Cars & Art w parametrach drogowych nic się nie zmieniło, bo też nic nie zmodyfikowano w jednostce napędowej. Inny jest co prawda układ wydechowy, ale zaprojektowano go z myślą o jakości dźwięku, a nie przyroście koni mechanicznych.

Obraz

Z ulepszeń technicznych warto zwrócić uwagę na krótsze od standardowych sprężyny śrubowe firmy H&R oraz 20-calowe felgi OZ Ultraleggera, które nie tylko zmniejszają masę nieresorowaną w samochodzie, ale także atrakcyjnie wyglądają. Z przodu założono na nie opony 235/30, a z tyłu 325/25.

Jeśli chodzi o tuning optyczny nadwozia, to jest onniewielki. Obejmuje instalację przedniego spojlera i tylnego zderzaka z modelu 911 GT3 oraz zaślepienie oryginalnych kierunkowskazów, a zamiast nich wstawienie małych odpowiedników. Ta ostatnia zmiana nie wygląda moim zdaniem dobrze.

Obraz

W kabinie pasażerskiej dominuje Alcantara. Znajduje się prawie wszędzie - począwszy od boczków drzwi, przez elementy konsoli środkowej aż po podsufitkę.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3824 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 355 KM przy 6600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 92,84 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4600 obr./min
  • Skrzyni biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20” OZ Ultraleggera
  • Koła tylne: 12,0 x 20” OZ Ultraleggera
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1550 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,37 kg/KM
  • Długość: 4430 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1275 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s
  • Prędkość maksymalna: 289 km/hblock position=\inside5653/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Marka wróciła na polski rynek. Właśnie otwiera drugi salon
Marka wróciła na polski rynek. Właśnie otwiera drugi salon
Jaguar: Robimy rewolucję. Też Jaguar: zwalniamy głównego stylistę
Jaguar: Robimy rewolucję. Też Jaguar: zwalniamy głównego stylistę
Znamy daty. To wtedy w życie wejdą nowe przepisy
Znamy daty. To wtedy w życie wejdą nowe przepisy
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀