SsangYong bez importera w Polsce. Koreańczycy wypowiedzieli umowę BAH ze skutkiem natychmiastowym
Koreański producent SsangYong Motor Company wypowiedział umowę dystrybucyjną swojemu polskiemu przedstawicielowi, firmie SsangYong Polska. To kolejna marka, którą w krótkim okresie traci BAH. Nagły obrót spraw ma jednak nie mieć wpływu na użytkowanie aut przez właścicieli.
25.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:29
Umowa na reprezentowanie marki SsanYong przez British Automotive Holding na polskim rynku została przerwana nagle niewiele ponad rok po jej zawarciu 6 maja 2019 roku. Polska spółka utraciła tytuł autoryzowanego importera i dystrybutora na terytorium Polski 25 sierpnia ze skutkiem natychmiastowym.
Koreański producent nie podał oficjalnie powodu swojej decyzji. Zarząd BAH w opublikowanym oświadczeniu poinformował, że "analizuje zasadność i skuteczność wypowiedzenia przez Ssangyong Motor Company umowy dystrybucyjnej".
Koniec umowy dystrybucyjnej dla BAH: co dalej z klientami SsangYonga w Polsce?
Pomimo nagłego przerwania współpracy Koreańczycy oczekują, że SsangYong Polska będzie kontynuował prowadzenie usług serwisowych i gwarancyjnych do momentu zakończenia okresu gwarancji ostatniego pojazdu sprzedanego przez krajowych kontrahentów lub do momentu wyznaczenia przez Ssangyong Motor Company nowego podmiotu odpowiedzialnego za świadczenie tych usług.
W praktyce ma oznaczać to, że obecni właściciele modeli Tivoli, XLV, Korando, Rexton i reszty mają w żaden sposób nie odczuć zawirowań wobec marki na polskim rynku. Dokument nie odpowiada jednak na pytanie, czy utrzymana zostanie obecna liczba punktów dystrybucji i serwisowania ssangyongów w Polsce.
Kłopoty BAH: kolejna marka utracona
Jeszcze na początku tego roku British Automotive Holding prezentował ambitne plany co do rozwoju sprzedaży aut SsangYonga w Polsce. Dziś jednak wiemy, że nie zostaną one zrealizowane. To kolejny cios dla notowanej na giełdzie spółki, która w ostatnich miesiącach poinformowała także o końcu współpracy z koncernem Jaguar Land Rover z dniem 31 marca 2021 roku.
27 lipca z kolei należąca do British Automotive Holding spółka AML Polska poinformowała z kolei o wypowiedzeniu umowy dilerskiej i serwisowej firmie Aston Martin Lagonda. Spółka ma skończyć reprezentowanie tej ekskluzywnej marki w Polsce w ciągu dwóch lat. British Automotive Holding reprezentowała brytyjskie marki na polskim rynku przez ostatnie 15 lat i w tym czasie sprzedała ponad 14 tysięcy samochodów.