Sportowe auto od Abarth już wkrótce?

Samochody sportowe, to kategoria, która w branży motoryzacyjnej odpowiada za najsilniejsze emocje, nic więc dziwnego, że projekt jest otoczony tym większym zainteresowaniem im ostrzejsze pazury i zęby posiada. Cóż więc może powstać, kiedy za własny samochód bierze się firma, odpowiedzialna za najdrapieżniejszą stronę marki Fiat?

Obraz
Rafał Warecki

Samochody sportowe, to kategoria, która w branży motoryzacyjnej odpowiada za najsilniejsze emocje, nic więc dziwnego, że projekt jest otoczony tym większym zainteresowaniem im ostrzejsze pazury i zęby posiada. Cóż więc może powstać, kiedy za własny samochód bierze się firma, odpowiedzialna za najdrapieżniejszą stronę marki Fiat?

Pierwszy wyraz odpowiedzi na to pytanie padł w 2007 roku, kiedy to w turyńskim instytucie IDE przedstawiono szkice SS Concept, autonomiczny, nieoficjalny pojazd firmy Abarth, niestety skończył tylko na papierze. Zaprojektowany przez grupę studentów samochód, wykorzystujący platformę i podzespoły z Fiata Panda, o gabarytach 3550mm długości, 1680mm szerokości i 1200mm wysokości, miał zostać wyposażony czterocylindrowy, benzynowy motor o mocy 100KM lub turbodoładowanego diesla oferującego 150KM.

Czemu piszę o czymś, co miało miejsce trzy lata temu? Wczoraj, świat motoryzacyjny obiegła oficjalna informacja, jakoby Abarth, szykował własne, sportowe auto. Według najnowszych informacji, dwuosobowy pojazd opracowywany przez włoskie przedsiębiorstwo, tworzony jest przy współpracy marki Lotus, a wiele podzespołów, w tym praktycznie całe podwozie, miałoby pochodzić od ostatniego modelu Elise.

Masa własna samochodu ma wynieść mniej niż 1000kg przy mocy około 200KM, generowanych przez umieszczoną centralnie jednostkę napędową, najprawdopodobniej pochodzącą od Fiata. Auto miałoby zadebiutować na rynku w ciągu dwóch najbliższych lat.

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł