Spekulacji ciąg dalszy | Audi R5 z centralnie umieszczonym silnikiem?
Nie od dzisiaj mówi się o sportowym Audi, które umieszczone byłoby w ofercie tego producenta pomiędzy małym modelem TT a ucywilizowanym supersamochodem, jakim bez wątpienia jest R8. Z najnowszych informacji wynika, iż Audi planuje nazwać nowy model kryptonimem R5 (nie jak wcześniej mówiono R4), a samochód bazować ma na konceptach e-Tron i e-Tron Spyder.
30.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:57
Nie od dzisiaj mówi się o sportowym Audi, które umieszczone byłoby w ofercie tego producenta pomiędzy małym modelem TT a ucywilizowanym supersamochodem, jakim bez wątpienia jest R8. Z najnowszych informacji wynika, iż Audi planuje nazwać nowy model kryptonimem R5 (nie jak wcześniej mówiono R4), a samochód bazować ma na konceptach e-Tron i e-Tron Spyder.
Nowy pojazd sportowy z Inglodstadt ma powstać na nowej płycie podłogowej grupy VW o nazwie MiMo. Najciekawszy jest jednak fakt, iż projekt zakłada centralne umiejscowienie silnika. Dodatkowo - samochód ma mieć kompaktowe wymiary, gdyż jego długość nie powinna przekraczać 3,9 metra. Przypuszcza się także, że Audi R5 będzie w miarę lekkim samochodem.
Czytając te fakty, zapewne przyjdzie Wam na myśl jeden producent, który na takiej filozofii zbudował swój sukces. Tak jest - Lotus przecież od dawna budował lekkie samochody z centralnie umieszczonym silnikiem, które może nie były najmocniejsze, jednak niska i rozłożona w idealnych proporcjach masa pojazdów, skutkowała w bardzo dobrym prowadzeniu i zadowalających osiągach.
Audi R5 ma być właśnie takim samochodem - lekkim, szybkim i zwrotnym. Jeżeli te informacje się potwierdzą to jest na to duża szansa, gdyż niemiecki producent planuje nowy model wyposażyć w 2,5-litrową jednostkę benzynową z Audi TT-RS, która miałaby w R5 generować około 350 KM. Mówi się także, że dla mniej wymagających Audi przygotuje 2,0-litrowy motor TSI.
Niestety jak na razie Audi nie udostępniło żadnych oficjalnych informacji, a więc na chwilę obecną są to tylko spekulacje.
Źródło: Carscoop