SpeedART Cayman S SP‑81 CR 360 (2013)
Cztery miesiące trwało przygotowanie pakietu tuningowego do Porsche Cayman. Zmodyfikowany przez SpeedART-a niewielki wóz sportowy może pochwalić się teraz mocą nawet 360 KM. A to jeszcze podobno nie koniec.
11.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:28
W lutym firma SpeedART przedstawiła oficjalnie wizualizacje obecnie wytwarzanego Porsche Cayman po przeróbkach optycznych, które planowała wprowadzić w życie. Minęły cztery miesiące i możemy podziwiać efekt pracy tunera. Jeśli przyjrzymy się bliżej temu, co wyszło stylistom i mechanikom z Niemiec, to okaże się, że rzeczywistość jest bardzo bliska rysunkowo-komputerowej wizji.
Pakiet optyczny o nazwie SP-81 CR składa się z przedniego spojlera, niewielkiego skrzydła z tyłu oraz osłony pod tylnym zderzakiem imitującej dyfuzor. Poza samym zestawem znajdują się koła, które także mają wpływ na wygląd auta. W prezentacyjnym Caymanie tuner założył 21-calowe 3-częściowe felgi LSC, jednak klienci mają szerszy wybór i mogą zamawiać na przykład obręcze 20-calowe.
Standardowymi dostępnymi niemal od ręki dodatkami i modyfikacjami wnętrza są dywaniki z logo SpeedART-a, nowe kierownice, naklejki na progi i kolorowe cyferblaty tablicy przyrządów. Firma spełnia także niestandardowe życzenia klientów, do których można zaliczyć wykonanie tapicerki w kolorze i z materiałów, które wybierze właściciel maszyny.
Cayman S ma nie tylko zmieniony wygląd, ale dokonano w nim też szeregu ulepszeń mechanicznych obejmujących podwozie i jednostkę napędową.
Wóz został zaopatrzony w regulowane gwintowane zawieszenie KW, którego zakres regulacji wynosi 30 mm, a po jego montażu Porsche jest obniżone o co najmniej 30 mm. Dostępne są też tańsze i mniej zaawansowane zestawy, a nawet same sportowe sprężyny.
Seryjne tarcze i zaciski hamulcowe zastąpiono wydajniejszymi. Nowe przednie tarcze mają średnicę 355 mm, a tylne są o 10 mm mniejsze. Przednie koła są zatrzymywane za pomocą 6-tłoczkowych zacisków, a tylne – 4-tłoczkowych. Taki zestaw hamulcowy wymaga montażu co najmniej 19-calowych felg. SpeedART nie mówi na razie nic o ewentualnym zaoferowaniu do Caymana hamulców ceramicznych.
Porsche Cayman S jest napędzane 6-cylindrowym przeciwsobnym silnikiem o objętości skokowej 3,4 l. Wolnossąca konstrukcja ma bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów. W swojej seryjnej konfiguracji bokser rozwija moc 325 KM przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 370 Nm w przedziale od 4500 do 5800 obr./min.
Niebieskie coupé jest uzbrojone w pakiet Powerkit II, w ramach którego wymieniany jest na sportowy układ wylotowy. Nowy „wydech” z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu jest o około 11 kg lżejszy od seryjnego. Ponadto w pakiecie są sportowe filtry powietrza i zmodyfikowane oprogramowanie silnika. Po montażu Powerkitu II jednostka napędowa Caymana S osiąga moc 360 KM, a jej moment obrotowy wynosi teraz równe 400 Nm.
Testowany jest zestaw zwiększający moc motoru o 80 KM, a moment obrotowy o 100 Nm. Modyfikacje są znacznie bardziej zaawansowane, ponieważ obejmują montaż dwóch turbosprężarek, które pracują z ciśnieniem 0,4 bara.
SpeedART nie podał osiągów drogowych swojego małego Porsche.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 360 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 104,77 KM/l (seryjny – 94,59 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna (opcjonalnie: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa)
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
- Koła przednie: 9,0 x 21”
- Koła tylne: 11,0 x 21”
- Opony przednie: 245/30 R 21
- Opony tylne: 305/25 R 21
Masy i wymiary:
- Długość: 4380 mm
- Szerokość: 1801 mm
- Rozstaw osi: 2475 mm
Źródło: autoblog