SpeedART Cayman S SP‑81 CR 360 (2013)

Cztery miesiące trwało przygotowanie pakietu tuningowego do Porsche Cayman. Zmodyfikowany przez SpeedART-a niewielki wóz sportowy może pochwalić się teraz mocą nawet 360 KM. A to jeszcze podobno nie koniec.

SpeedART Cayman S SP-81 CR 360 (2013)
Olgierd Lachowski

11.06.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:28

W lutym firma SpeedART przedstawiła oficjalnie wizualizacje obecnie wytwarzanego Porsche Cayman po przeróbkach optycznych, które planowała wprowadzić w życie. Minęły cztery miesiące i możemy podziwiać efekt pracy tunera. Jeśli przyjrzymy się bliżej temu, co wyszło stylistom i mechanikom z Niemiec, to okaże się, że rzeczywistość jest bardzo bliska rysunkowo-komputerowej wizji.

Obraz

Pakiet optyczny o nazwie SP-81 CR składa się z przedniego spojlera, niewielkiego skrzydła z tyłu oraz osłony pod tylnym zderzakiem imitującej dyfuzor. Poza samym zestawem znajdują się koła, które także mają wpływ na wygląd auta. W prezentacyjnym Caymanie tuner założył 21-calowe 3-częściowe felgi LSC, jednak klienci mają szerszy wybór i mogą zamawiać na przykład obręcze 20-calowe.

Standardowymi dostępnymi niemal od ręki dodatkami i modyfikacjami wnętrza są dywaniki z logo SpeedART-a, nowe kierownice, naklejki na progi i kolorowe cyferblaty tablicy przyrządów. Firma spełnia także niestandardowe życzenia klientów, do których można zaliczyć wykonanie tapicerki w kolorze i z materiałów, które wybierze właściciel maszyny.

Obraz

Cayman S ma nie tylko zmieniony wygląd, ale dokonano w nim też szeregu ulepszeń mechanicznych obejmujących podwozie i jednostkę napędową.

Wóz został zaopatrzony w regulowane gwintowane zawieszenie KW, którego zakres regulacji wynosi 30 mm, a po jego montażu Porsche jest obniżone o co najmniej 30 mm. Dostępne są też tańsze i mniej zaawansowane zestawy, a nawet same sportowe sprężyny.

Seryjne tarcze i zaciski hamulcowe zastąpiono wydajniejszymi. Nowe przednie tarcze mają średnicę 355 mm, a tylne są o 10 mm mniejsze. Przednie koła są zatrzymywane za pomocą 6-tłoczkowych zacisków, a tylne – 4-tłoczkowych. Taki zestaw hamulcowy wymaga montażu co najmniej 19-calowych felg. SpeedART nie mówi na razie nic o ewentualnym zaoferowaniu do Caymana hamulców ceramicznych.

Obraz

Porsche Cayman S jest napędzane 6-cylindrowym przeciwsobnym silnikiem o objętości skokowej 3,4 l. Wolnossąca konstrukcja ma bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów. W swojej seryjnej konfiguracji bokser rozwija moc 325 KM przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 370 Nm w przedziale od 4500 do 5800 obr./min.

Niebieskie coupé jest uzbrojone w pakiet Powerkit II, w ramach którego wymieniany jest na sportowy układ wylotowy. Nowy „wydech” z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu jest o około 11 kg lżejszy od seryjnego. Ponadto w pakiecie są sportowe filtry powietrza i zmodyfikowane oprogramowanie silnika. Po montażu Powerkitu II jednostka napędowa Caymana S osiąga moc 360 KM, a jej moment obrotowy wynosi teraz równe 400 Nm.

Obraz

Testowany jest zestaw zwiększający moc motoru o 80 KM, a moment obrotowy o 100 Nm. Modyfikacje są znacznie bardziej zaawansowane, ponieważ obejmują montaż dwóch turbosprężarek, które pracują z ciśnieniem 0,4 bara.

SpeedART nie podał osiągów drogowych swojego małego Porsche.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,77 KM/l (seryjny – 94,59 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna (opcjonalnie: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa)
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 21”
  • Koła tylne: 11,0 x 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1801 mm
  • Rozstaw osi: 2475 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]

Źródło: autoblog

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)