WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

SpeedART Cayman S SP-81 CR 360 (2013)

Cztery miesiące trwało przygotowanie pakietu tuningowego do Porsche Cayman. Zmodyfikowany przez SpeedART-a niewielki wóz sportowy może pochwalić się teraz mocą nawet 360 KM. A to jeszcze podobno nie koniec.

Obraz
Olgierd Lachowski

W lutym firma SpeedART przedstawiła oficjalnie wizualizacje obecnie wytwarzanego Porsche Cayman po przeróbkach optycznych, które planowała wprowadzić w życie. Minęły cztery miesiące i możemy podziwiać efekt pracy tunera. Jeśli przyjrzymy się bliżej temu, co wyszło stylistom i mechanikom z Niemiec, to okaże się, że rzeczywistość jest bardzo bliska rysunkowo-komputerowej wizji.

Obraz

Pakiet optyczny o nazwie SP-81 CR składa się z przedniego spojlera, niewielkiego skrzydła z tyłu oraz osłony pod tylnym zderzakiem imitującej dyfuzor. Poza samym zestawem znajdują się koła, które także mają wpływ na wygląd auta. W prezentacyjnym Caymanie tuner założył 21-calowe 3-częściowe felgi LSC, jednak klienci mają szerszy wybór i mogą zamawiać na przykład obręcze 20-calowe.

Standardowymi dostępnymi niemal od ręki dodatkami i modyfikacjami wnętrza są dywaniki z logo SpeedART-a, nowe kierownice, naklejki na progi i kolorowe cyferblaty tablicy przyrządów. Firma spełnia także niestandardowe życzenia klientów, do których można zaliczyć wykonanie tapicerki w kolorze i z materiałów, które wybierze właściciel maszyny.

Obraz

Cayman S ma nie tylko zmieniony wygląd, ale dokonano w nim też szeregu ulepszeń mechanicznych obejmujących podwozie i jednostkę napędową.

Wóz został zaopatrzony w regulowane gwintowane zawieszenie KW, którego zakres regulacji wynosi 30 mm, a po jego montażu Porsche jest obniżone o co najmniej 30 mm. Dostępne są też tańsze i mniej zaawansowane zestawy, a nawet same sportowe sprężyny.

Seryjne tarcze i zaciski hamulcowe zastąpiono wydajniejszymi. Nowe przednie tarcze mają średnicę 355 mm, a tylne są o 10 mm mniejsze. Przednie koła są zatrzymywane za pomocą 6-tłoczkowych zacisków, a tylne – 4-tłoczkowych. Taki zestaw hamulcowy wymaga montażu co najmniej 19-calowych felg. SpeedART nie mówi na razie nic o ewentualnym zaoferowaniu do Caymana hamulców ceramicznych.

Obraz

Porsche Cayman S jest napędzane 6-cylindrowym przeciwsobnym silnikiem o objętości skokowej 3,4 l. Wolnossąca konstrukcja ma bezpośredni wtrysk benzyny do cylindrów. W swojej seryjnej konfiguracji bokser rozwija moc 325 KM przy 7400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 370 Nm w przedziale od 4500 do 5800 obr./min.

Niebieskie coupé jest uzbrojone w pakiet Powerkit II, w ramach którego wymieniany jest na sportowy układ wylotowy. Nowy „wydech” z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu jest o około 11 kg lżejszy od seryjnego. Ponadto w pakiecie są sportowe filtry powietrza i zmodyfikowane oprogramowanie silnika. Po montażu Powerkitu II jednostka napędowa Caymana S osiąga moc 360 KM, a jej moment obrotowy wynosi teraz równe 400 Nm.

Obraz

Testowany jest zestaw zwiększający moc motoru o 80 KM, a moment obrotowy o 100 Nm. Modyfikacje są znacznie bardziej zaawansowane, ponieważ obejmują montaż dwóch turbosprężarek, które pracują z ciśnieniem 0,4 bara.

SpeedART nie podał osiągów drogowych swojego małego Porsche.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 360 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 104,77 KM/l (seryjny – 94,59 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna (opcjonalnie: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa)
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 21”
  • Koła tylne: 11,0 x 21”
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1801 mm
  • Rozstaw osi: 2475 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery