Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart pokazał pierwsze zdjęcia modelu #2 – następcy kultowego ForTwo. Dwumiejscowy elektryk ma zadebiutować pod koniec przyszłego roku i stać się najtańszym modelem marki, poniżej #1, #3 i nowego #5.
Odkąd Smart wpadł w ręce Chińczyków, tożsamość marki zmieniła się nie do poznania. Znany niegdyś z małych, poręcznych, miejskich aut producent, przestawił się na znacznie większe crossovery wyłącznie na prąd. Teraz Smart, za sprawą współpracy Geely i Mercedesa, wróci do korzeni i pokaże duchowego następcę ForTwo, który zostanie oznaczony #2.
Pierwszy kontakt z Audi Concept C. Kamil Łabanowicz pokazuje przyszłość marki
Samochód ma bazować na nowej platformie Electric Compact Architecture (ECA), z której skorzysta także następca ForFoura. Obecnie trudno powiedzieć, jak będzie wyglądał nowy samochód, bowiem zakamuflowany model na pierwszych ujawnionych zdjęciach wygląda jak poprzednik. Nie ma w tym jednak nic nadzwyczajnego - wielu producentów testując nowe rozwiązania wykorzystuje nadwozia dotychczasowych aut. Tym niemniej producent potwierdził zbliżone proporcje następcy do historycznego miejskiego malucha.
Choć marka nie odsłoniła jeszcze finalnego projektu nadwozia, zapowiada, że #2 dostanie "świeżą tożsamość" autorstwa Mercedesa, przy zachowaniu charakterystycznej formy. Smart potwierdza układ dwuosobowy, dwoje drzwi i napęd na tył, czyli konfigurację znaną z oryginału. Punktem obowiązkowym ma być także znana z poprzednika niewielka średnica zawracania.
Dirk Adelmann, europejski szef Smarta, przyznał, że zaprojektowanie takiego małego auta, by w sprzedaży było tanie, nie jest łatwym zadaniem, dlatego kluczowe było stworzenie skalowalnej platformy, która znajdzie zastosowanie także w innych modelach. Na razie detale techniczne pozostają nieznane, ale pewne jest, że #2 będzie wyłącznie elektryczny. Premiera nowego Smarta zaplanowana jest na II połowę 2026 r.