Śladami brata – JE Design Touareg 4.2 TDI Widebody (2010)
Podobnie jak Porsche Cayenne, tak i jego brat bliźniak Volkswagen Touareg z silnikiem ‘Diesla’ trafił do tunera. JE Design zajęło się autem z 4,2-litrowym motorem.
05.09.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:32
Podobnie jak Porsche Cayenne, tak i jego brat bliźniak Volkswagen Touareg z silnikiem ‘Diesla’ trafił do tunera. JE Design zajęło się autem z 4,2-litrowym motorem.
Volkswagen Touareg zadebiutował w 2002 roku i dość szybko zdobył niemałą popularność. Auto dysponowało aż dziesięcioma silnikami (w tym hybrydą), z których najmocniejszy miał aż 450 KM. Druga generacja volkswagenowskiej terenówki pojawiła się w tym roku i na razie najmocniejszą montowaną w niej jednostką jest 4,2-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym wyposażony w turbosprężarkę. Motor legitymuje się mocą 340 KM przy 4000 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 800 Nm przy 1750-2750 obr./min. Tak duża moc i moment obrotowy sprawiają, że Touareg jest bardzo żwawym autem. Ważący 2297 kg samochód pierwsze 100 km/h osiąga po 5,80 s i rozpędza się do 242 km/h.
Fachowcy z JE Design uznali, że 340 KM to za mało i wyciskają z ‘klekota’ aż 410 KM mocy (jakim sposobem to tajemnica firmy) i 930 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To sprawia, że Touareg staje się samochodem wręcz sportowym, o czym świadczą osiągi: sprint do ‘setki’ w 5,40 s i prędkość 269 km/h. Tuning silnika to wydatek 2 999 euro, przy czy w cenie zawarta jest roczna gwarancja na silnik, turbosprężarkę, skrzynię biegów i układ przeniesienia napędu udzielana przez JE Design.
Jeszcze więcej niż przeróbka silnika kosztuje tuning optyczny. Pakiet nadwoziowy o nazwie Widebody obejmujący przedni spojler, atrapę chłodnicy, boczne poszerzenia nadkoli, progi, tylny dolny i górny spojler kosztuje 4 998 euro.
Chcąc kupić komplet kół produkcji JE Design wraz z tulejami dystansowymi trzeba się przygotować na wydatek 5 190 euro.
Do pełni wizualnego szczęścia brakuje końcówek rur wydechowych, które można nabyć za ‘jedyne’ 595 euro. No cóż, ale skoro tak, to do tego wszystkiego wypadałoby dokupić jeszcze program obniżający pneumatyczne zawieszenie o 35 mm w cenie 1 428 euro.
Jeśli właściciel auta dysponuje od razu większą sumą gotówki pracownicy JE Design są gotowi za 19 750 € zainstalować wszystkie ww. elementy oraz polakierować spojlery.
Z pomocą JE Design Volkswagen Touareg podąża śladami wielu egzemplarzy swojego brata – Porsche Cayenne – samochodów, które w wyniku działania tunerów, z aut terenowych często stają się wozami z ledwością pokonującymi przeszkody przypominające wielkością polskie krawężniki.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4134 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 410 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 99,18 KM/l (standardowy - 82,25 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 930 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2297 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,60 kg/KM (standardowy - 6,76 kg/KM)
- Długość: 4796 mm
- Szerokość: 1940 mm
- Wysokość: 1709 mm
- Rozstaw osi: 2893 mm
Osiągi:
- Przypieszenie 0-100 km/h: 5,40 s
- Prędkość maksymalna: 269 km/h
Źródło: autoblog • autowp (foto)