Skróty na torach w Formule 1? 

Główny władca Formuły 1, Bernie Ecclestone, cały czas rozmyśla i debatuje nad zagadnieniem, w jaki sposób można by polepszyć widowisko w Formule 1. Teraz, Pan Ecclestone wymyślił skróty na torach. Czy to w ogóle ma sens?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Główny władca Formuły 1, Bernie Ecclestone, cały czas rozmyśla i debatuje nad zagadnieniem, w jaki sposób można by polepszyć widowisko w Formule 1. Teraz, Pan Ecclestone wymyślił skróty na torach. Czy to w ogóle ma sens?

Bernie Ecclestone twierdzi, że takie rozwiązanie podniosłoby poziom widowiska dla oglądających wyścig przed telewizorami oraz miało swoje plusy również dla kierowców.

W pewnym miejscu na każdym torze miałby się pojawić skrót, który pozwalałby kierowcy ominąć jakiś zakręt i pojechać krótszą drogą. Dzięki temu mielibyśmy do czynienia z częstszymi zmianami pozycji i przetasowaniami w stawce.

Podczas wyścigu, kierowca mógłby skorzystać ze skrótu tylko pięć razy, na przykład w celu bezpiecznego wyprzedzenia jadącego przed nim, cięższego pojazdu. Takie rozwiązanie na pewno przyczyni się do większej ilości wypadków, jednak prawdą jest, że poziom widowiska w Formule 1 spada z każdym rokiem. System KERS zamiast dać kierowcą szansę do wyprzedzania, dał im nowy sposób do obrony.

Ecclestone "narzekał" również na zbyt wysoką skuteczność hamulców, która uniemożliwia wyprzedzanie. Sporo w tym prawdy, ale w tym przypadku nie tak łatwo o rozwiązanie.

Ciekaw jestem czy skróty wejdą w życie. To może i jest głupie, ale rozwiązuje wiele kwestii.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S