Skoda Superb i nowy silnik
Skoda Superb właśnie doczekała się nowego silnika. Od teraz klienci decydujący się na zakup eleganckiej limuzyny czeskiej firmy, mogą wybrać nową, zmodyfikowaną jednostkę diesla o pojemności 2-litrów. Zastąpi ona starszą wersję 2,0 TDI, która cechowała się taką samą mocą. Świeża jednostka została jednak opracowana w oparciu o najnowszą wersję technologii Common Rail.
18.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:06
Skoda Superb właśnie doczekała się nowego silnika. Od teraz klienci decydujący się na zakup eleganckiej limuzyny czeskiej firmy, mogą wybrać nową, zmodyfikowaną jednostkę diesla o pojemności 2-litrów. Zastąpi ona starszą wersję 2,0 TDI, która cechowała się taką samą mocą. Świeża jednostka została jednak opracowana w oparciu o najnowszą wersję technologii Common Rail.
Jak już wspominaliśmy moc jest taka sama, a więc 140KM. Mimo to dużym plusem jest m.in. zmniejszenie zapotrzebowania na olej napędowy, a także mniejsza emisja dwutlenku węgla. Nowy silnik ma przejeżdżać 100 kilometrów zużywając 5,4-litra oleju napędowego, a przy tym emisja dwutlenku węgla na kilometr wyniesie 143g (12g mniej w stosunku do starej jednostki).
Co ciekawe owe zmiany nie wpłynęły na cenę Superba. Pomimo zastosowania nowszej technologicznie jednostki cena (w tym przypadku mowa o samochodach oferowanych w Wielkiej Brytanii) wciąż wynosi 18205 funtów. Na Wyspach pojazd z odświeżoną jednostką dostępny jest już od dziś i można go kupić z 6-biegową, manualną skrzynią lub z automatyczną wersją o podwójnym sprzęgle DSG.
Ciekaw jestem kiedy ta jednostka trafi do polskiej gamy Superbów i czy również zmiana technologiczna nie odbije się na cenie samochodu.
Źródło: carscoop