Skoda Superb Fastback | Czeska limuzyna na sportowo!

Segment dużych, czterodrzwiowych coupe proponowanych zwłaszcza przez niemieckich producentów ciągle powiększa się o nowe modele, dostępne od różnych progów cenowych. Volkswagen Passat CC, Mercedes CLS czy niebawem wchodzący na rynek Audi A7 Sportback to tylko niektórzy bywalcy wspomnianej klasy. Nowy pojazd tej kategorii mogłaby także zaoferować Skoda.

Fot. Pavel HrubyiFot. Pavel Hrubyi
Rafał Warecki

Segment dużych, czterodrzwiowych coupe proponowanych zwłaszcza przez niemieckich producentów ciągle powiększa się o nowe modele, dostępne od różnych progów cenowych. Volkswagen Passat CC, Mercedes CLS czy niebawem wchodzący na rynek Audi A7 Sportback to tylko niektórzy bywalcy wspomnianej klasy. Nowy pojazd tej kategorii mogłaby także zaoferować Skoda.

Czeski projektant Pavel Hrubyi przedstawił swoją wizję modelu Superb w wersji Fastback, która miałaby odmienić dotychczasowy wizerunek marki. Skoda postrzegana dotychczas jako godne zaufania, niedrogie, funkcjonalne i pozbawione emocji auta o dość nużącej i przewidywalnej stylistyce, cały czas stara się pokazać w innym świetle. Prezentowany projekt mógłby z pewnością pomóc w tej metamorfozie.

Odręcznie narysowany kontur szkicu przedstawia pomysł na limuzynę ze sportowym charakterem i niepraktycznie wyprowadzoną linią dachu dającą nadwoziu trochę polotu – czyli coś, czego dotychczas brakowało. Przód samochodu to dobrze znana, ostatnia generacja Skody Superb wyposażona w nowy, nieco bardziej drapieżny zderzak i mocniej pochylone słupki A. Zmiany, tak naprawdę zaczynają się dopiero od słupka B.

Fot. Pavel Hrubyi
Fot. Pavel Hrubyi

Kanciasty i pedantycznie prosty dach, zakończony szerokim słupkiem C, który delikatnie sprowadzając kreskę dachu do poziomu tylnego kufra ratuje sylwetkę nadwozia, odszedł w niepamięć. Został zastąpiony długim łukiem o dużym promieniu, z subtelnym załamaniem w okolicy podstawy ostatniego słupka, schodzącym aż w okolice tylnego pasa, gdzie czeka kolejna rewolucja. Tylna płyta podłogowa, zadarta delikatnie ku górze nadaje linii bocznej nadwozia jeszcze agresywniejszy charakter.

Back-end został przestylizowany nie do poznania, gdyby nie logo Skody, którego zarys umieszczono na pokrywie, ciężko byłoby się domyśleć jakiej marki dotyczy projekt. Tylne reflektory, z przełamaniem powierzchni, drapieżnie nachodzą na przetłoczenie nad miejscem tablicy rejestracyjnej. Całość wygląda naprawdę świetnie i dynamicznie. Dodatek w postaci siedmioramiennych, gwiazdowych obręczy idealnie dopełnia charakter projektu.

Fot. Pavel Hrubyi
Fot. Pavel Hrubyi

Pavel Hrubyi pokazał, że Skoda wcale nie musi być nudna, jeśli Superb w takiej postaci trafiłby do produkcji seryjnej, a proporcje cenowe między konkurencyjnymi modelami zostałyby zachowane, z pewnością nadwozie te cieszyłoby się ogromnym powodzeniem.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik