Škoda przejmuje pałeczkę. Czesi odpowiedzialni za silniki spalinowe
23.05.2023 16:14, aktual.: 23.05.2023 17:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Grupa Volkswagen kieruje się w stronę elektromobilności, choć nie zamierza odrzucać jednostek spalinowych. Te będą potrzebne na rynkach całego świata. Za ich rozwój będą odpowiedzialni Czesi.
Wcześniej Škoda zajmowała się chociażby płytą podłogową MQB A0, która wykorzystywana była w modelach na Indie czy południowo-wschodnią Azję. Czesi byli też odpowiedzialni za takie elementy jak np. hamulce bębnowe.
Škoda zajmie się chociażby rodziną silników EA211 TSI, czyli trzy- i czterocylindrowymi motorami o pojemności do 1,6 litra. Są one wykorzystywane zarówno w hybrydach plug-in, jak i niezelektryfikowanych układach napędowych. Wcześniej rozwijano doświadczenie z jednostkami wolnossącymi, teraz przyszedł czas na turbodoładowanie.
Silniki trafią do około 50 modeli z całej grupy VAG, wliczając to chociażby samochody Audi oraz Cupry.