Škoda Octavia Combi decepticon wygląda jak z transformersów. Można ją kupić w Polsce

Szukając inspiracji do koncepcji tuningu auta, można wpaść na dość dziwny, kontrowersyjny, niekonwencjonalny pomysł. Efektem takiego przemyślenia jest škoda Marcina, który zrobił z niej decepticona.

Skoda Octavia Decepticon Barricade
Skoda Octavia Decepticon Barricade
Źródło zdjęć: © fot. Maciej Sułek
Marcin Łobodziński

18.02.2021 | aktual.: 16.03.2023 14:34

Auto znalazłem przypadkowo na serwisie Otomoto. W pierwszej chwili pomyślałem, że komuś mocno musiało się nudzić w 2020 r. i za dużo weszło telewizji. Jednak po dokładnym obejrzeniu zdjęć, doceniłem ten koncept, dlatego zadzwoniłem do właściciela, by nieco więcej się dowiedzieć.

Škoda Octavia, którą tu widzicie, została przygotowana w 2016 r. w stylu urban camo, z miejskim kamuflażem na nadwoziu, ale po roku właścicielowi się znudziło. Postanowił więc zrobić z auta decepticona Barricade, który transformował się w policyjnego mustanga i uczestniczył m.in. w pościgu za Bumbelbee. Aby czeskie kombi choć trochę przypominało radiowóz z USA, Marcin zamówił w Stanach orurowanie z Forda Interceptora.

Skoda Octavia Decepticon Barricade
Skoda Octavia Decepticon Barricade© fot. Maciej Sułek

Pomimo różnic w gabarytach pojazdów, udało się dość łatwo dopasować je do nadwozia octavii, co jest jednym z najciekawszych elementów samochodu, zwłaszcza, że uzupełnia je oświetlenie oddające styl amerykańskich radiowozów. Jak się pewnie domyślacie, nie można z takim jeździć legalnie po polskich drogach, dlatego też wszystko jest tak zamocowane, by łatwo je odpiąć wraz z bullbarem i schować do dużego bagażnika.

Drugim, przyciągającym wzrok elementem jest zestaw felg aluminiowych firmy Bola z dużymi napisami Barricade i Deception. Wraz z naklejkami nawiązują do wyglądu tego transformera i znakomicie oddają klimat filmu.

Tuning nie tylko wizualny

Bazą tego decepticona jest Škoda Octavia 4x4 pierwszej generacji, która miała fabryczny prześwit podniesiony względem standardowej wersji, ale w tym przypadku jest obniżony na gwintowanym zawieszeniu. Tylne wahacze mają możliwość regulacji geometrii.

Skoda Octavia Decepticon Barricade
Skoda Octavia Decepticon Barricade© fot. Maciej Sułek

Pod maską pracuje silnik 1.8 Turbo. Po modyfikacjach maksymalna moc wzrosła do 225 KM. Dla lepszego zachowania na drodze właściciel zmienił tylny most ze sprzęgłem Haldex, który pochodzi z Audi TT. Zmienione zostało też przełożenie 5. biegu na dłuższe, a sprzęgło wzmocnione.

Tylny zderzak pochodzi z Audi S4 B7, dzięki czemu dało się zgrabnie zamontować 4 końcówki układu wydechowego. W bagażniku zamontowane są głośniki bardzo rozbudowanego zestawu audio, więc w tym aucie zawsze może być głośno. Aby obniżyć koszty jazdy, silnik pracuje na gazie z instalacją LPG firmy Stag.

Właściciel zapytany o koszty modyfikacji odpowiedział: "dla własnego zdrowia tego nie liczyłem".

Skoda Octavia Decepticon Barricade
Skoda Octavia Decepticon Barricade© fot. Maciej Sułek

Samochód został wystawiony na sprzedaż za 17 000 zł. Jest to jedna z droższych octavii pierwszej generacji oferowanych na Otomoto, a bez wątpienia najciekawsza. Zdaniem Marcina samochód jest w bardzo dobrym stanie pomimo przebiegu 316 tys. km, a niedawno miał regenerowaną głowicę. Jeździł nim głównie do Austrii, więc škoda pokonywała długie dystanse. W razie zainteresowania samym samochodem, bez motywów transformera, właściciel dodaje elementy i zdejmie naklejki, co przywróci mu niemal fabryczny wygląd.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/28]
Źródło artykułu:WP Autokult
tuningŠkodaŠkoda Octavia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)