Singer Porsche 911 Targa - niesamowity debiut otwartego nadwozia

Dzięki swoim niesamowitym modyfikacjom klasycznych Porsche 911 Singer bardzo szybko stał się ikoną wśród firm specjalizujących się w tym modelu. Kalifornijska manufaktura pod czystymi, niemal niezmienionymi kształtami chowa zaawansowane rozwiązania, tworząc jedne z najbardziej wysmakowanych maszyn na świecie. Teraz Singer po raz pierwszy wziął na warsztat Targę.

Widoczne na zdjęciach auto to nie tylko pierwsza Targa odrestaurowana przez Singera. To także jeden z pierwszych egzemplarzy z 4-litrowym bokserem. Silnik ten rozwija tu blisko 400 KM i 427 Nm.
Widoczne na zdjęciach auto to nie tylko pierwsza Targa odrestaurowana przez Singera. To także jeden z pierwszych egzemplarzy z 4-litrowym bokserem. Silnik ten rozwija tu blisko 400 KM i 427 Nm.
Źródło zdjęć: © fot. Drew Phillips | Singer
Mariusz Zmysłowski

25.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:54

Bazę dla tego silnika stanowiła klasyczna 3,6-litrowa płaska jednostka. Jak ustalił w rozmowie z założycielem firmy, Robem Dickinsonem dziennikarz autoblog.com Seyth Miersma, za modyfikacje motoru odpowiadał Ed Pink. W grę nie wchodziło przeniesienie silnika z innego egzemplarza. Serce musiało pozostać oryginalne. Dzięki temu numery na jednostce zgadzają się z tymi na nadwoziu.
Bazę dla tego silnika stanowiła klasyczna 3,6-litrowa płaska jednostka. Jak ustalił w rozmowie z założycielem firmy, Robem Dickinsonem dziennikarz autoblog.com Seyth Miersma, za modyfikacje motoru odpowiadał Ed Pink. W grę nie wchodziło przeniesienie silnika z innego egzemplarza. Serce musiało pozostać oryginalne. Dzięki temu numery na jednostce zgadzają się z tymi na nadwoziu.© fot. Drew Phillips | Singer
Jak w przypadku wszystkich samochodów Singera, tak i tutaj większość paneli nadwozia wykonano z lekkiego kompozytu węglowego. Dzięki temu klasyczna karoseria waży mniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Warto dodać, że niezwykłe 911 nie rodzą się wyłącznie z pracy Singera. Za nadwozie i lakierowanie odpowiada na stałe współpracująca z tym zakładem manufaktura Aria.
Jak w przypadku wszystkich samochodów Singera, tak i tutaj większość paneli nadwozia wykonano z lekkiego kompozytu węglowego. Dzięki temu klasyczna karoseria waży mniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Warto dodać, że niezwykłe 911 nie rodzą się wyłącznie z pracy Singera. Za nadwozie i lakierowanie odpowiada na stałe współpracująca z tym zakładem manufaktura Aria.© fot. Drew Phillips | Singer
Singery słyną ze znakomitych właściwości jezdnych, gwarantowanych nie tylko przez lekkość i sztywność nadwozia, ale także przez nowoczesne komponenty zaszyte pod spodem. Targa otrzymała sportowe zawieszenie Öhlinsa, które czyni ją prawdziwym pożeraczem krętych dróg.
Singery słyną ze znakomitych właściwości jezdnych, gwarantowanych nie tylko przez lekkość i sztywność nadwozia, ale także przez nowoczesne komponenty zaszyte pod spodem. Targa otrzymała sportowe zawieszenie Öhlinsa, które czyni ją prawdziwym pożeraczem krętych dróg.© fot. Drew Phillips | Singer
Lista podzespołów młodszych niż samo bazowe 964 nie jest krótka. Znajduje się na niej także 6-biegowa przekładnia z modelu 993.
Lista podzespołów młodszych niż samo bazowe 964 nie jest krótka. Znajduje się na niej także 6-biegowa przekładnia z modelu 993.© fot. Drew Phillips | Singer
Zbudowany przez blisko 40-osobowy zespół samochód zadebiutuje dzisiaj na Goodwood Festival of Speed. Obok niego wystąpi zamknięty Singer 911 należący do brytyjskiego klienta. Za jego sterami zasiądzie sam Chris Harris.
Zbudowany przez blisko 40-osobowy zespół samochód zadebiutuje dzisiaj na Goodwood Festival of Speed. Obok niego wystąpi zamknięty Singer 911 należący do brytyjskiego klienta. Za jego sterami zasiądzie sam Chris Harris.© fot. Drew Phillips | Singer
Druga Targa w historii Singera jest jeszcze w produkcji. Jej publiczny debiut nastąpi w sierpniu w Pebble Beach.
Druga Targa w historii Singera jest jeszcze w produkcji. Jej publiczny debiut nastąpi w sierpniu w Pebble Beach.© fot. Drew Phillips | Singer
Przeczytaj nasz test Porsche 911 Targa 4S
Przeczytaj nasz test Porsche 911 Targa 4S© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Kompletny wywiad z Robem Dickinsonem możecie przeczytać na autoblog.com.
Kompletny wywiad z Robem Dickinsonem możecie przeczytać na autoblog.com.© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Obraz
© fot. Drew Phillips | Singer
Kompletny wywiad z Robem Dickinsonem możecie przeczytać na autoblog.com.
Kompletny wywiad z Robem Dickinsonem możecie przeczytać na autoblog.com.© fot. Drew Phillips | Singer
Źródło artykułu:WP Autokult
tuninggaleria zdjęćPorsche
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)