Seat Leon Cupra (2015) z zastrzykiem mocy
Seat dosypał nieco pieprzu do Ibizy Cupry - jej 1,4-litrowy silnik wymienił na motor o pojemności 1,8 l i tym samym podbił osiągi tego hot hatcha. Okazuje się, że również Leon Cupra dostanie mały zastrzyk mocy.
08.09.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:29
W przypadku Leona zmiany nie są aż tak radykalne. Auto zachowało swój 2-litrowy motor. Przybyło jedynie samej mocy. Topowa wersja Leona osiąga teraz 290 KM. To 10 koni więcej niż w Cuprze 280, która teraz zejdzie ze sceny. Wartość maksymalna momentu obrotowego pozostanie niezmieniona, ale będzie dostępna w większym zakresie prędkości obrotowych: od 1700 do 5800 rpm.
Seat Leon Cupra 290 ma osiągać 100 km/h w 5,8 s w wersji ze skrzynią ręczną. Odmiana z DSG będzie rozwijać tę prędkość w 5,7 s. Oznacza to skrócenie czasu przyspieszenia w stosunku do przedliftowej wersji o 0,1 s. Prędkość maksymalna pozostała niezmieniona i wynosi 250 km/h.
Dla chcących wycisnąć z Cupry więcej, oferowany jest pakiet Sub8, który zawiera między innymi 19-calowe pomarańczowe felgi obute w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz hamulce Brembo.
Lifting Leona Cupry przyniósł także zmianę w układzie wydechowym. Nowy układ według Seata czyni teraz brzmienie tego hot hatcha bardziej rasowym.
Trzeba przyznać, że Seat zaskoczył taką seryjną zmianą swoich hot hatchów. Producenci zazwyczaj starają się rozdzielić pokazywanie nowości na dłuższy okres, by marka takimi mocnymi uderzeniami jak Cupra przypominała o sobie regularnie. Tymczasem Seat dokonał jednego mocnego strzału na Frankfurt, nie rozdzielając tych premier nawet tygodniowym odstępem.
Zaskakujące są też tak drobne zmiany w Leonie. Ten model jest na rynku ledwie od 3 lat. Jednocześnie Seat nie zdecydował się na żadne odważniejsze zmiany. Czy to oznacza, że hiszpańska marka będzie teraz stosować cykl życia modelu dzielony małym i dużym liftingiem? Niewykluczone, ponieważ do końca istnienia obecnej generacji Leona z pewnością zostało jeszcze na tyle dużo czasu, że tak minimalne zmiany jak dodanie 10 KM w Cuprze nie wystarczą by przez ten okres dotrzymać kroku konkurencji.
Tu do gry wchodzi jeszcze kwestia polityki nie tylko Seata, ale całego koncernu VW AG. Leon Cupra musi znać swoje miejsce w szeregu obok Golfa GTI i Golfa R.
Seat Leon Cupra (2015) - galeria zdjęć
Zobacz także