Seat Ibiza nigdzie się nie wybiera. Właśnie dostał nowy cennik i jest odrobinę droższy

Obecna generacja Seata Ibizy jest na rynku już od 8 lat, a w międzyczasie przeszła tylko jeden lifting. Tym niemniej mały hatchback, mimo podwyżki, którą producent zafundował modelowi, wciąż należy do najtańszych aut w swoim segmencie.

Seat IbizaSeat Ibiza
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Seat
Filip Buliński

Seat zdecydował się podnieść ceny swojego najmniejszego i najtańszego modelu, choć korekta jest nieduża. O ile wcześniej Ibiza kosztowała co najmniej 71 tys. zł, tak teraz cennik otwiera kwota 74 tys. zł. Choć wydaje się wysoka, i tak mówimy o jednym z najtańszych aut w kurczącym się segmencie B. Czasy, kiedy za taką kwotę można było dostać kompaktowego SUV-a czy hatchbacka już dawno minęły.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Seat Ibiza – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.0 MPI (80 KM) 5MT – Reference od 74 000 zł
  • 1.0 TSI (95 KM) 5MT – Style od 85 500 zł
  • 1.0 TSI (115 KM) 7DSG – Style od 96 800 zł
  • 1.0 TSI (115 KM) 6MT – FR od 100 100 zł
  • 1.5 TSI (150 KM) 7DSG – Style od 114 400 zł

Ibiza zdecydowanie lepiej wypada, jeśli spojrzymy na finansowanie auta. Przy 30-procentowej wpłacie własnej (22,2 tys. zł) i 4-letniej umowie, miesięczna rata w leasingu wynosi zaledwie 386 zł netto. Taka oferta może skusić szczególnie osoby pragnące samochody "jak dawniej". Pracujący pod maską bazowej wersji Reference wolnossący, 80-konny silnik 1.0 MPI, co prawda nie zapewni emocji przy przyspieszaniu (0-100 km/h w 15,3 s), ale uchodzi za bezproblemową i pozbawioną poważnych wad jednostkę.

Niestety w podstawie nie ma co liczyć na luksusy w kwestii wyposażenia. Dopłaty wymagają m.in. takie rzeczy jak tempomat (865 zł), aluminiowe felgi (2161 zł) czy dzielona tylna kanapa oraz elektrycznie sterowane szyby z tyłu (ostatnie dwie opcje w pakiecie z przednimi światłami przeciwmgielnymi - 2963 zł). Oto, na co można liczyć w poszczególnych wersjach wyposażenia.

Seat Ibiza – ceny dla wersji wyposażenia

  • Referencje – od 74 000 zł – w podstawie dostaje się m.in. manualną klimatyzację, czujniki parkowania, podstawowy zestaw asystentów jazdy, elektrycznie regulowane lusterka boczne, 8-calowy ekran cyfrowych zegarów, 8,25-calowy wyświetlacz multimediów, LED-owe światła do jazdy dziennej i tylne światła LED.
  • Style – od 85 500 zł – w środkowej odmianie znajduje się dodatkowo m.in. tempomat, przednie światła przeciwmgielne, 15-calowe felgi aluminiowe, dzieloną tylną kanapę, dźwignię hamulca ręcznego obszytą eko-skórą i skórzaną kierownicę.
  • FR – od 97 100 zł – topowa odmiana Ibizy zawiera m.in. cztery tryby jazdy, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, czujnik deszczu i zmierzchu, LED-owe reflektory, dodatki nadwozia w sportowej stylizacji, przyciemnione szyby z tyłu, 17-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, utwardzone zawieszenie FR, fotel pasażera z regulacją wysokości, kierownicę obszytą skórą Nappa (z łopatkami dla wersji z DSG), podłokietnik oraz oświetlenie ambientowe.

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej