Seat Ibiza nigdzie się nie wybiera. Właśnie dostał nowy cennik i jest odrobinę droższy

Obecna generacja Seata Ibizy jest na rynku już od 8 lat, a w międzyczasie przeszła tylko jeden lifting. Tym niemniej mały hatchback, mimo podwyżki, którą producent zafundował modelowi, wciąż należy do najtańszych aut w swoim segmencie.

Seat IbizaSeat Ibiza
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Seat
Filip Buliński

Seat zdecydował się podnieść ceny swojego najmniejszego i najtańszego modelu, choć korekta jest nieduża. O ile wcześniej Ibiza kosztowała co najmniej 71 tys. zł, tak teraz cennik otwiera kwota 74 tys. zł. Choć wydaje się wysoka, i tak mówimy o jednym z najtańszych aut w kurczącym się segmencie B. Czasy, kiedy za taką kwotę można było dostać kompaktowego SUV-a czy hatchbacka już dawno minęły.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Seat Ibiza – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.0 MPI (80 KM) 5MT – Reference od 74 000 zł
  • 1.0 TSI (95 KM) 5MT – Style od 85 500 zł
  • 1.0 TSI (115 KM) 7DSG – Style od 96 800 zł
  • 1.0 TSI (115 KM) 6MT – FR od 100 100 zł
  • 1.5 TSI (150 KM) 7DSG – Style od 114 400 zł

Ibiza zdecydowanie lepiej wypada, jeśli spojrzymy na finansowanie auta. Przy 30-procentowej wpłacie własnej (22,2 tys. zł) i 4-letniej umowie, miesięczna rata w leasingu wynosi zaledwie 386 zł netto. Taka oferta może skusić szczególnie osoby pragnące samochody "jak dawniej". Pracujący pod maską bazowej wersji Reference wolnossący, 80-konny silnik 1.0 MPI, co prawda nie zapewni emocji przy przyspieszaniu (0-100 km/h w 15,3 s), ale uchodzi za bezproblemową i pozbawioną poważnych wad jednostkę.

Niestety w podstawie nie ma co liczyć na luksusy w kwestii wyposażenia. Dopłaty wymagają m.in. takie rzeczy jak tempomat (865 zł), aluminiowe felgi (2161 zł) czy dzielona tylna kanapa oraz elektrycznie sterowane szyby z tyłu (ostatnie dwie opcje w pakiecie z przednimi światłami przeciwmgielnymi - 2963 zł). Oto, na co można liczyć w poszczególnych wersjach wyposażenia.

Seat Ibiza – ceny dla wersji wyposażenia

  • Referencje – od 74 000 zł – w podstawie dostaje się m.in. manualną klimatyzację, czujniki parkowania, podstawowy zestaw asystentów jazdy, elektrycznie regulowane lusterka boczne, 8-calowy ekran cyfrowych zegarów, 8,25-calowy wyświetlacz multimediów, LED-owe światła do jazdy dziennej i tylne światła LED.
  • Style – od 85 500 zł – w środkowej odmianie znajduje się dodatkowo m.in. tempomat, przednie światła przeciwmgielne, 15-calowe felgi aluminiowe, dzieloną tylną kanapę, dźwignię hamulca ręcznego obszytą eko-skórą i skórzaną kierownicę.
  • FR – od 97 100 zł – topowa odmiana Ibizy zawiera m.in. cztery tryby jazdy, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, czujnik deszczu i zmierzchu, LED-owe reflektory, dodatki nadwozia w sportowej stylizacji, przyciemnione szyby z tyłu, 17-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, utwardzone zawieszenie FR, fotel pasażera z regulacją wysokości, kierownicę obszytą skórą Nappa (z łopatkami dla wersji z DSG), podłokietnik oraz oświetlenie ambientowe.
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟