Samochody marek Kia i Hyundai mają się bardziej różnić

Peter Schreyer uważa, że modele Kii i Hyundaia powinny różnić się nie tylko wyglądem, ale także pozycjonowaniem na rynku.

Peter Schreyer
Peter Schreyer
Wojciech Kaczałek

09.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:21

Peter Schreyer jest prezydentem Kia Motors, a także szefem designu marek Kia i Hyundai. Doświadczony stylista i menedżer uważa, że firmy powinny pójść w różnych kierunkach.

Schreyer wskazuje, że bardzo dużo modeli się dubluje. Przytacza tutaj przykład segmentu kompaktowego, w którym koreańscy producenci oferują modele Kia Forte, Kia cee'd, Hyundai i30 oraz Hyundai Elantra. Podobnie ma się sprawa np. z Kią Sorento i Hyundaiem Santa Fe.

Poza wyglądem karoserii i wnętrza bliźniacze samochody niewiele się różnią, bazują na tych samych podzespołach i mają zbliżone wymiary. Schreyer uważa, że lepszym wyjściem byłoby większe zróżnicowanie, żeby auta poszczególnych marek służyły innym celom. Jedno mogłoby być bardziej przestronne, drugie mniejsze, lecz smuklejsze.

Szef designu firm z Korei Południowej zapowiedział też, że Hyundaia czeka "gwałtowna ewolucja". Marka pójdzie w kierunku wyznaczonym przez HND-9, koncept zapowiadający nową generację modelu Genesis Coupé.

Źródło: Autmotive News

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)