SAAB 9-4X i garść oficjalnych informacji

SAAB oficjalnie zaprezentował model 9-4X, projekt mniejszego brata 9-7X, który rozwijany był jeszcze pod skrzydłami General Motors. Kompaktowy SUV zadebiutuje na żywo już podczas Los Angeles Auto Show między 19, a 28 listopada, tymczasem szwedzki producent upublicznił dzisiaj szereg informacji technicznych oraz galerię.

SAAB 9-4XSAAB 9-4X
Rafał Warecki

SAAB oficjalnie zaprezentował model 9-4X, projekt mniejszego brata 9-7X, który rozwijany był jeszcze pod skrzydłami General Motors. Kompaktowy SUV zadebiutuje na żywo już podczas Los Angeles Auto Show między 19, a 28 listopada, tymczasem szwedzki producent upublicznił dzisiaj szereg informacji technicznych oraz galerię.

Nadwozie i wnętrze 9-4X praktycznie nie uległo większym zmianom w stosunku do wersji studyjnej z 2008 roku, zaprezentowanej w Detroit. Wpływy amerykańskiej motoryzacji są bardzo wyraźne, przedni pas samochodu jest niemal kopią nieprodukowanego od dwóch lat modelu 9-7X, platformę podwoziową i część podzespołów transplantowano bezpośrednio z Cadillaca SRX. Produkcja także będzie mieć miejsce w tej samej fabryce, w której składany jest SUV marki Cadillac, w Ramos Arizpe w Meksyku.

SAAB 9-4X
SAAB 9-4X

Zarówno w Europie jak i w Ameryce Północnej klienci będą mieć do wyboru dwie jednostki napędowe w układzie V6 z bezpośrednim wtryskiem. Są to dokładnie te same silniki, które spotkamy w Cadillacu SRX. Nieco słabszy o litrażu 3,0 generuje 265 KM (6900 rpm) mocy i 302 Nm (5200 rpm) momentu obrotowego, mocniejsza odmiana to 2,8 litra z turbosprężarką typu Twin-Scroll i jest w stanie dostarczyć 300 KM (5500 rpm) i 400 Nm (5000 rpm).

Z silnikami współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna, także ta sama co w Cadillacu. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub na obie za pomocą układu SAAB XWD. Różnice w osiągach podawane dla wersji amerykańskiej i europejskiej, mimo tych samych jednostek napędowych, są dosyć duże. Samochód pojawi się w amerykańskich salonach w maju przyszłego roku, w europejskich dopiero w sierpniu.

SAAB 9-4X
SAAB 9-4X

Rynek amerykański:

  • 9-4X 3,0 FWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 7,9 s
  • 9-4X 3,0 AWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 8,4 s
  • 9-4X 2,8 Turbo AWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 7,7 s

Rynek europejski:

  • 9-4X 3,0 FWD: V-max 210 km/h, 0-100 km/h: 9,0 s
  • 9-4X 2,8 Turbo AWD: V-max 230 km/h, 0-100 km/h: 8,3 s

Źródło: ZerCustoms

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥