SAAB 9-4X i garść oficjalnych informacji

SAAB oficjalnie zaprezentował model 9-4X, projekt mniejszego brata 9-7X, który rozwijany był jeszcze pod skrzydłami General Motors. Kompaktowy SUV zadebiutuje na żywo już podczas Los Angeles Auto Show między 19, a 28 listopada, tymczasem szwedzki producent upublicznił dzisiaj szereg informacji technicznych oraz galerię.

SAAB 9-4XSAAB 9-4X
Rafał Warecki

SAAB oficjalnie zaprezentował model 9-4X, projekt mniejszego brata 9-7X, który rozwijany był jeszcze pod skrzydłami General Motors. Kompaktowy SUV zadebiutuje na żywo już podczas Los Angeles Auto Show między 19, a 28 listopada, tymczasem szwedzki producent upublicznił dzisiaj szereg informacji technicznych oraz galerię.

Nadwozie i wnętrze 9-4X praktycznie nie uległo większym zmianom w stosunku do wersji studyjnej z 2008 roku, zaprezentowanej w Detroit. Wpływy amerykańskiej motoryzacji są bardzo wyraźne, przedni pas samochodu jest niemal kopią nieprodukowanego od dwóch lat modelu 9-7X, platformę podwoziową i część podzespołów transplantowano bezpośrednio z Cadillaca SRX. Produkcja także będzie mieć miejsce w tej samej fabryce, w której składany jest SUV marki Cadillac, w Ramos Arizpe w Meksyku.

SAAB 9-4X
SAAB 9-4X

Zarówno w Europie jak i w Ameryce Północnej klienci będą mieć do wyboru dwie jednostki napędowe w układzie V6 z bezpośrednim wtryskiem. Są to dokładnie te same silniki, które spotkamy w Cadillacu SRX. Nieco słabszy o litrażu 3,0 generuje 265 KM (6900 rpm) mocy i 302 Nm (5200 rpm) momentu obrotowego, mocniejsza odmiana to 2,8 litra z turbosprężarką typu Twin-Scroll i jest w stanie dostarczyć 300 KM (5500 rpm) i 400 Nm (5000 rpm).

Z silnikami współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna, także ta sama co w Cadillacu. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub na obie za pomocą układu SAAB XWD. Różnice w osiągach podawane dla wersji amerykańskiej i europejskiej, mimo tych samych jednostek napędowych, są dosyć duże. Samochód pojawi się w amerykańskich salonach w maju przyszłego roku, w europejskich dopiero w sierpniu.

SAAB 9-4X
SAAB 9-4X

Rynek amerykański:

  • 9-4X 3,0 FWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 7,9 s
  • 9-4X 3,0 AWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 8,4 s
  • 9-4X 2,8 Turbo AWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 7,7 s

Rynek europejski:

  • 9-4X 3,0 FWD: V-max 210 km/h, 0-100 km/h: 9,0 s
  • 9-4X 2,8 Turbo AWD: V-max 230 km/h, 0-100 km/h: 8,3 s

Źródło: ZerCustoms

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach