SAAB 9‑4X i garść oficjalnych informacji
SAAB oficjalnie zaprezentował model 9-4X, projekt mniejszego brata 9-7X, który rozwijany był jeszcze pod skrzydłami General Motors. Kompaktowy SUV zadebiutuje na żywo już podczas Los Angeles Auto Show między 19, a 28 listopada, tymczasem szwedzki producent upublicznił dzisiaj szereg informacji technicznych oraz galerię.
18.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:51
SAAB oficjalnie zaprezentował model 9-4X, projekt mniejszego brata 9-7X, który rozwijany był jeszcze pod skrzydłami General Motors. Kompaktowy SUV zadebiutuje na żywo już podczas Los Angeles Auto Show między 19, a 28 listopada, tymczasem szwedzki producent upublicznił dzisiaj szereg informacji technicznych oraz galerię.
Nadwozie i wnętrze 9-4X praktycznie nie uległo większym zmianom w stosunku do wersji studyjnej z 2008 roku, zaprezentowanej w Detroit. Wpływy amerykańskiej motoryzacji są bardzo wyraźne, przedni pas samochodu jest niemal kopią nieprodukowanego od dwóch lat modelu 9-7X, platformę podwoziową i część podzespołów transplantowano bezpośrednio z Cadillaca SRX. Produkcja także będzie mieć miejsce w tej samej fabryce, w której składany jest SUV marki Cadillac, w Ramos Arizpe w Meksyku.
Zarówno w Europie jak i w Ameryce Północnej klienci będą mieć do wyboru dwie jednostki napędowe w układzie V6 z bezpośrednim wtryskiem. Są to dokładnie te same silniki, które spotkamy w Cadillacu SRX. Nieco słabszy o litrażu 3,0 generuje 265 KM (6900 rpm) mocy i 302 Nm (5200 rpm) momentu obrotowego, mocniejsza odmiana to 2,8 litra z turbosprężarką typu Twin-Scroll i jest w stanie dostarczyć 300 KM (5500 rpm) i 400 Nm (5000 rpm).
Z silnikami współpracuje sześciobiegowa przekładnia automatyczna, także ta sama co w Cadillacu. Napęd przekazywany jest na przednią oś lub na obie za pomocą układu SAAB XWD. Różnice w osiągach podawane dla wersji amerykańskiej i europejskiej, mimo tych samych jednostek napędowych, są dosyć duże. Samochód pojawi się w amerykańskich salonach w maju przyszłego roku, w europejskich dopiero w sierpniu.
Rynek amerykański:
- 9-4X 3,0 FWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 7,9 s
- 9-4X 3,0 AWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 8,4 s
- 9-4X 2,8 Turbo AWD: V-max 209 km/h, 0-96 km/h: 7,7 s
Rynek europejski:
- 9-4X 3,0 FWD: V-max 210 km/h, 0-100 km/h: 9,0 s
- 9-4X 2,8 Turbo AWD: V-max 230 km/h, 0-100 km/h: 8,3 s
Źródło: ZerCustoms