Ruszyła produkcja Subaru BRZ i Toyoty GT 86 

Dzisiaj rano odbyła się specjalna ceremonia w fabryce Gunma ulokowanej w japońskim mieście Ota-city. Chodziło o uczczenie wspólnego rozpoczęcia produkcji nowych sportowych coupé z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli Subaru BRZ oraz Toyoty GT 86.

Toyota 86, Subaru BRZToyota 86, Subaru BRZ
Bartosz Pokrzywiński

Dzisiaj rano odbyła się specjalna ceremonia w fabryce Gunma ulokowanej w japońskim mieście Ota-city. Chodziło o uczczenie wspólnego rozpoczęcia produkcji nowych sportowych coupé z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli Subaru BRZ oraz Toyoty GT 86.

Toyota oraz Subaru trafiły na siebie w 2005 roku i wtedy producenci podpisali porozumienie. W 2008 roku udało im się spisać nową umowę, która dotyczyła stworzenia oraz wspólnej produkcji sportowego coupé z tylnym napędem.

Oba auta miały rzucić wyzwanie m.in. Hyundaiom Genesis oraz Veloster, przy jednoczesnej oszczędności budżetu. Pomysł na stworzenie BRZ oraz GT 86 był bardzo prosty. Chciano stworzyć auta, które będą tanie w produkcji, proste konstrukcyjnie i będą dawały kierowcy maksymalną możliwie frajdę z jazdy przy ograniczeniu elektronicznych systemów bezpieczeństwa.

Toyota 86, Subaru BRZ
Toyota 86, Subaru BRZ

Pod maską BRZ oraz GT 86 pracuje ta sama jednostka typu bokser o pojemności 2,0 l, która generuje 200 KM oraz 205 Nm momentu obrotowego. Silnik umieszczony jest z przodu, napęd przekazywany jest na tylną oś, a w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią lub z 6-biegowym automatem z możliwością zmiany przełożeń łopatkami umieszczonymi za kierownicą, auta przyspieszają od 0 do 100 km/h w 7,6-8,2 s (MT/AT). Wpływ na to ma także niska masa, która wynosi 1180 kg.

W przygotowaniu są także mocniejsze wersje, których moc będzie oscylowała w granicy około 250 KM. Subaru BRZ oraz Toyota GT 86 mogą rzucić wyzwanie hot hatchom, wszystko zależy jednak od ich ceny na polskim rynku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Toyota 86, Subaru BRZ
  • Obraz
  • Toyota 86, Subaru BRZ
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam