WAŻNE
TERAZ

Macron pisze po polsku. Francja wysyła myśliwce na wschodnią flankę

Romain Grosjean w Lotusie (Renault) - co z Pietrowem?

Wygląda na to, że Romain Grosjean doczekał się wreszcie oficjalnego powrotu do Formuły 1, i to nie w roli kierowcy testowego. Francuz urodzony w Genewie będzie w przyszłym sezonie bronił barw zespołu Lotus, czyli obecnego teamu Renault.

Romain Grosjean (fot. dziennik.pl)Romain Grosjean (fot. dziennik.pl)
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Romain Grosjean doczekał się wreszcie oficjalnego powrotu do Formuły 1, i to nie w roli kierowcy testowego. Francuz urodzony w Genewie będzie w przyszłym sezonie bronił barw zespołu Lotus, czyli obecnego teamu Renault.

Niecałe 2 tygodnie po tym, jak zespół Renault potwierdził angaż Kimiego Raikkonena na miejsce Roberta Kubicy, okazało się, że team z Enstone nie przedłużył także kontraktu z Witalijem Pietrowem. Rosyjski kierowca, który w latach 2010-2011 jeździł u boku Roberta Kubicy, Nicka Heidfelda, a później Bruno Senny, najprawdopodobniej znajdzie sobie miejsce w innej stajni.

Grosjean jest zaskoczony tym, że dostał posadę u boku tak wielkiego mistrza jak Kimi Raikkonen. Obaj kierowcy spotkali się wcześniej w sezonie 2009, kiedy Grosjean startował w Renault w miejsce Nelsinho Piqueta. Partnerem zespołowym Romaina był wówczas Fernando Alonso.

W tym roku Francuz był kierowcą testowym Renault, jednak pojawiał się jednocześnie na zawodach serii GP2. Jak widać, opłaciło się ciężej popracować. Grosjean wygrał 5 z 18 rozegranych w GP2 wyścigów i zapewnił sobie tytuł mistrzowski w serii, która uważana jest za oficjalny przedsionek Formuły 1.

Co dalej z Witalijem Pietrowem? Jeszcze kilka dni temu Rosjanin mówił, że w razie nieprzedłużenia kontraktu z Renault ma kilka rozwiązań. Problem w tym, że większość ekip ma już potwierdzone składy na przyszły rok. Krążą plotki, że Pietrow może zaangażować się w rozwój teamu Marussia, czyli byłego Virgin Racing. Nie wiadomo jednak, ile w tym prawdy.

Poniżej kompilacja najciekawszych wyprzedzań Grosjeana w GP2 w 2011 roku.

Źródło: Formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy