Revozport California RZF (2013)

Po zestawie spojlerów do Ferrari F12berlinetty tuningowa firma Revozport zaprezentowała podobny kit przeznaczony do mniejszej Californii. Silnik pozostał niestety seryjny.

Revozport California RZF (2013)
Olgierd Lachowski
SKOMENTUJ

Za Ferrari Californię brało się już wielu tunerów – w tym słynny Novitec. Revozport co prawda nie przeprowadza modyfikacji mechanicznych, ale te wizualne są co najmniej tak samo rozbudowane jak w przypadku Noviteca. Fakt, że tuner z Niemiec nie montuje zbyt wielu spojlerów na przerabianych przez siebie samochodach, więc nietrudno przebić go pod względem ilości dodatków do nadwozia.

Obraz

Nie zawsze jednak ilość idzie w parze z jakością, i nie chodzi tutaj o jakość wykonania części, tylko o design. Ferrari to pod względem tuningu optycznego bardzo delikatne wozy, w których łatwo coś zepsuć. Na szczęście Revozport zachowało umiar.

W pakiecie RZF znajdują się przedni splitter, dyfuzor z tyłu i lotka na pokrywie bagażnika. Tak jak w przypadku większej F12berlinetty, tak i w Californii montowane przez Revozport elementy zrobione są z kompozytów. Części mogą być pomalowane błyszczącym lub matowym lakierem.

Obraz

Prócz dyfuzora, który jest kopią oryginału – tyle, że wykonaną z włókien węglowych – wszystkie detale są zaprojektowane według pomysłu stylistów przedsiębiorstwa tuningowego. Według zapewnień Revozport listwa przymocowana do pokrywy bagażnika zwiększa docisk tylnej osi do jezdni w trakcie szybkiej jazdy.

Jak wspomniałem wcześniej, pod maską Ferrari Californii znajduje się seryjna jednostka napędowa. V-ósemka o objętości skokowej 4,3 l ma bezpośredni wtrysk paliwa i może pochwalić się mocą 490 KM przy 7750 obr./min. Egzemplarze sprzed rocznika 2012 miały 460 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 505 Nm i jest dostępny przy 5000 obr./min.

Obraz

California jest pierwszym drogowym seryjnym Ferrari wyposażonym w dwusprzęgłową przekładnię. Zautomatyzowana skrzynia biegów ma siedem przełożeń i przenosi napęd na tylne koła.

Roadster-coupé z Włoch przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,80 s i osiąga prędkość 312 km/h.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: gtspiriti

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta