Renault przebiło swoje plany finansowe. W tle sukcesy nowych modeli

Renault wraz ze zbliżającym się końcem pierwszej połowy 2023 roku postanowiło podsumować swoje wyniki finansowe i wprowadzić w nich korektę. Do tej pory bowiem dane wyglądają dla Francuzów naprawdę dobrze.

Renault AustralRenault Austral
Źródło zdjęć: © WP | Mateusz Żuchowicz
Kamil Niewiński

Grupa Renault w ostatnich miesiącach podejmuje naprawdę wiele działań. Sporo dzieje się wokół Dacii, która na europejskim podwórku pod kątem sprzedaży utrzymuje świetną passę. Wiele szumu robi również Alpine, które wprowadziło nowy plan rozwoju, ogłosiło nowy samochód koncepcyjny i pokazało hypercara, którym od 2024 roku będzie ścigać się w WEC.

Nie próżnowało również samo Renault, które ma za sobą premierę modelu Espace i ujawnienie Rafale. Teraz przyszedł czas podsumowań i francuski koncern zdecydowanie ma się z czego cieszyć. Grupa Renault bowiem skorygowała właśnie swoje prognozy finansowe na 2023 rok i obecnie wyglądają one całkiem obiecująco.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skrót z gali Samochód Roku 2025

Pierwotnie marża operacyjna grupy miała wynosić co najmniej 6 proc., zaś wolne przepływy pieniędzy wynikające z działalności operacyjnej w branży motoryzacyjnej (Free Cash Flow; nadwyżki pieniędzy powstające na skutek prowadzonej działalności) miały znajdować się na poziomie równym lub większym niż 2 mld euro.

Przewidywania na pierwszą połowę 2023 roku pokazują jednak, że wyniki mogą być o wiele lepsze. Według Grupy Renault marża operacyjna ma wynieść ponad 7 proc., zaś wolne przepływy pieniędzy będą wynosić aż 1,5 mld euro, z czego aż 600 milionów euro pochodzi z dywidend z Mobilize Financial Services, który obsługuje płatności i finansowanie aut Grupy Renault.

Gama samochodów Dacia Extreme
Gama samochodów Dacia Extreme © Materiały prasowe | Dacia

Wobec tego celem koncernu Renault na 2023 rok jest uzyskanie marży operacyjnej pomiędzy 7 a 8 proc., zaś Free Cash Flow ma znaleźć się na poziomie 2,5 mld euro.

Co sprawiło, że wyniki Grupy Renault wyglądają tak dobrze? Trzeba wspomnieć przede wszystkim o bardzo udanych premierach takich aut, jak Renault Austral czy Dacia Jogger. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na fakt, że obecnie najpopularniejszym autem w Europie jest Dacia Sandero, a wzrostem sprzedaży może również pochwalić się Alpine.

Lepszą formę Renault widać również w już potwierdzonych statystykach. Według danych ACEA pomiędzy styczniem a majem 2023 roku Grupa Renault sprzedała łącznie aż 481 669 egzemplarzy swoich aut. Względem analogicznego okresu w 2022 roku jest to wzrost o aż 31,6 proc. Grupa Renault jest również trzecią siłą na rynku europejskim z udziałem na poziomie 11 proc. (w 2022 roku - 9,8 proc.). W tej statystyce nad nimi jest jedynie koncern Volkswagena oraz Stellantis.

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć