Renault brutalnie szczere. Tesla i Chińczycy już odjechali

Ostatnie miesiące na rynku motoryzacyjnym obfitują w bardzo dynamiczne zmiany. Zdecydowanie jednym z najciekawszych tematów jest wojna cenowa, na którą nie każdy może sobie pozwolić.

Renault EspaceRenault Espace
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Szymon Jasina
Kamil Niewiński

W rok 2023 Tesla weszła obniżkami cen i ten trend amerykański producent utrzymywał przez kolejne miesiące. Wymierne skutki w postaci znacznego zwiększenia sprzedaży skłoniły do przystąpienia do wojny cenowej wielu producentów, w szczególności z Chin, którzy również zaczęli na tym naprawdę wiele zyskiwać – w szczególności w ojczyźnie, ale nawet i na europejskim podwórku.

Koncerny ze Starego Kontynentu były oczywiście świadome przemian i zaczęły naprawdę intensywnie mówić o zagrożeniu ze strony marek z innych regionów świata, w szczególności z Chin. O ile niektórzy producenci rzeczywiście postanowili do wojny cenowej przystąpić, tak inni powątpiewali w słuszność tej strategii w perspektywie długoterminowej. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zamarznięty samochód w Chinach. Zaskakujący widok auta przy temperaturze -21 st. C.

W tej drugiej grupie znajdowało się Renault, które otwarcie krytykowało Teslę za tak mocne obniżki i nie wróżyło Amerykanom świetlanej przyszłości z takim podejściem. W teorii słowa Gillesa Le Borgne’a, dyrektora technicznego, utwierdzają zdanie francuskieo koncernu. Jak jednak podaje Reuters, tym razem powód jest inny. Renault nie mówi, że to zła droga, lecz przyznaje, że marki nie stać na podniesienie rzuconej rękawicy.

– Dobrą strategią jest teraz utrzymanie cen i lepsze regulowanie kosztów stałych – przyznał dodatkowo Le Borgne. Czy jednak Renault mówi głośno o tym, czego nie mówią wprost inne koncerny? Francuzi mają za sobą naprawdę kapitalną pierwszą połowę 2023 r. pod kątem finansowym i przebili swoje pierwotne plany. Jeżeli nie stać ich na walkę z Teslą czy Chińczykami, to kto w Europie może mieć na to pieniądze?

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów