Używane Renault Avantime - typowe awarie i problemy

W ciągu kilku ostatnich lat zapanowała moda na zakup aut, które łączą cechy samochodów kilku segmentów. W historii motoryzacji dosyć dawno były już marki, które eksperymentowały w podobny sposób, lecz często bez większych sukcesów. Jednym z rezultatów takich eksperymentów było Renault Avantime, wyjątkowe połączenie vana z coupé.

Renault AvantimeRenault Avantime
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Artur Kuśmierzak

Dzięki wytężonej pracy i dużej determinacji konstruktorów auto było gotowe już rok później, wtedy też zaprezentowano je na targach motoryzacyjnych w Genewie. Samochód pojawił się w salonach w 2001 roku jak owoc współpracy obydwu firmy. Niestety produkcję modelu Avantime we francuskim Romorantin-Lanthenay z powodu bardzo niskiej sprzedaży zakończono już dwa lata po jego premierze. Przez okres produkcji swoich nabywców znalazło 8557 egzemplarzy tego modelu.

Silniki

  • R4 2,0 Turbo (163 KM)
  • V6 3,0 (207 KM)

Diesle:

  • R4 2,2, dCi (150 KM)

Z pośród jednostek napędowych polecamy zarówno 3-litrową V6-kę jak i wariant 2,0 Turbo, które nie powinny sprawiać poważnych problemów podczas eksploatacji. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wszystkie odmiany benzynowe borykają się z częstymi awariami cewek zapłonowych. Odradzamy natomiast zakup jednostki wysokoprężnej, gdzie mogą pojawić się problemy z osprzętem - zacierają się turbosprężarki oraz szwankuje elektronika sterująca.

Niezależnie od wybranego silnika warto pamiętać też o tym, żeby zaraz po zakupie wymienić pasek rozrządu wraz z osprzętem, a taki zabieg z powodu trudnego dostępu będzie wymagał wyjęcia silnika co generuje dodatkowe koszty.

Awaryjność

Równie często spotykaną słabością tego modelu jest korozja, która atakuje głównie nadwozie oraz układ wydechowy. Na polskich drogach bardzo szybko w przekładni kierowniczej pojawiają się luzy. Podobna sytuacja ma miejsce w przednim zawieszeniu, tu częstej wymiany wymagają sworznie wahaczy i tuleje tylnej belki.

Na szczęście do Avantime pasują niektóre elementy zawieszenia z modelu Espace III takie jak wahacze czy amortyzatory co nieco obniża koszty eksploatacji. W niektórych egzemplarza zdarzają się uszkodzenia piast kół. Użytkownicy Renault Avantime zwracają też uwagę na notoryczne problemy z mechanizmem otwierającym dach oraz trzeszczącymi stelażami foteli.

Naszym zdaniem

Najtańsze używane egzemplarze Renault Avantime na polskim rynku znajdziemy już za około 17 000 zł, niestety jest ich naprawdę niewiele i często są w opłakanym stanie. Jeśli już chcemy kupić auto w naprawdę dobrej formie to będziemy musieli poszukać go w Niemczech lub we Francji, a tam będzie ono kosztowało znacznie więcej.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀