Range Rover Sport z nowym dieslem i lepszym wyposażeniem

Moda na zmniejszanie pojemności silników dotarła także do Range Rovera. Brytyjski SUV dotychczas słynął z jednostek o dużej pojemności. Niebawem do stosowanych już trzy i pięciolitrówek dołączy niewielki, czterocylindrowy diesel o pojemności dwóch litrów.

Obraz
Aleksander Ruciński

To jednostka z rodziny Ingenium znanej z innych modeli Land Rovera i Jaguara. Ma dwa litry pojemności, cztery cylindry i generuje 240 KM mocy. Mogłoby się wydawać, że to niewiele jak na Range Rovera, lecz sytuację ratuje spory moment obrotowy wynoszący 500 Nm.

Obraz

Nowy silnik będzie pełnił rolę najsłabszej, bazowej jednostki w gamie Range Rovera Sport. Nazwa "Sport" wydaje się tu niezbyt trafiona, gdyż osiągi nie imponują. Powinny jednak wystarczyć do codziennej jazdy. Sprint do setki trwa nieco ponad 8 sekund. Największą zaletą dwulitrowego diesla jest oczywiście spalanie. Producent twierdzi, że Sport wyposażony w tę jednostkę zadowoli się średnio mniej niż siedmioma litrami oleju napędowego na 100 km.

Zmiany przewidziane na rok 2017 oprócz silnika, obejmują także elementy wyposażenia. Na pokładzie Range Rovera Sport znajdziemy teraz m.in. poprawione systemy bezpieczeństwa takie jak chociażby aktywny tempomat, system zapobiegający kolizjom, czy system Tow Assist wspomagający jazdę z przyczepą. Sterowanie wszelkimi funkcjami odbywa się za pośrednictwem 10-calowego ekranu poprawionych multimediów.

Na deser Brytyjczycy oferują 19 nowych, wyjątkowych lakierów nadwozia dla wersji Autobiography, przygotowanych we współpracy z JLR Special Operations, czyli oddziałem zajmującym się najbardziej wyjątkowymi pojazdami koncernu.

Obraz

Delikatny lifting połączony z wprowadzeniem nowego diesla powinien przyczynić się do zwiększenia i tak sporej popularności Range Rovera Sport. Ceny na razie nie są znane. Z pewnością jednak będzie to najtańsza z wersji brytyjskiego SUV-a.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam