Range Rover i Range Rover Sport Hybrid - diesel pod napięciem

Land Rover opublikował informacje dotyczące nowego Range Rovera oraz Range Rovera Sport w wersji z napędem hybrydowym. Ile spalają ekologiczne, majestatyczne SUV-y?

2013 Range Rover Hybrid
2013 Range Rover Hybrid
Bartosz Pokrzywiński

23.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:38

Land Rover opublikował informacje dotyczące nowego Range Rovera oraz Range Rovera Sport w wersji z napędem hybrydowym. Ile spalają ekologiczne, majestatyczne SUV-y?

Dla brytyjskiego producenta samochodów terenowych, teraz to już głównie SUV-ów, będą to pierwsze auta z napędem hybrydowym w historii. Land Rover korzysta ze wsparcia finansowego nowego właściciela i nieustannie się rozwija.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że Land Rover zdecydował się na zamontowanie silnika elektrycznego w jednym układzie z dieslem, a nie jednostką benzynową. Zważywszy na specyfikę Range Rovera oraz Range Rovera Sport, jest to rozwiązanie, które powinno jeszcze bardziej zmniejszyć apetyt na paliwo.

2013 Range Rover Hybrid
2013 Range Rover Hybrid

Mowa o trzylitrowym silniku SDV6, który współpracując z jednostką elektryczną generującą 50 KM i 170 Nm momentu obrotowego, rozwija łączną moc układu na poziomie 340 KM i nawet 700 Nm, dostępną w przedziale od 1500 do 3000 obr./min. Dzięki temu Range Rover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, przy czym wersja Sport jest szybsza o 0,2 s. Prędkość maksymalna aut wynosi odpowiednio 218 oraz 225 km/h.

Cały hybrydowy osprzęt łącznie z bateriami waży mniej niż 120 kg. W efekcie masa hybrydowego Range Rovera wynosi 2394 kg, a Range Rovera Sport 2372 kg. Oba auta mają spalać średnio dokładnie 6,4 l oleju napędowego na 100 km oraz emitować 169 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2014 roku.

  • 2013 Range Rover Hybrid
  • Slider item
  • 2013 Range Rover Hybrid
  • Slider item
[1/4] 2013 Range Rover Hybrid

Źródło: WCF

Komentarze (0)