Rajd Hiszpanii 2015 - Andreas Mikkelsen po raz pierwszy!

Tak zwany trzeci kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen został niespodziewanym zwycięzcą Rajdu Katalonii.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Jak do tego doszło? Oczywiście nie w normalnych warunkach. Zacznijmy od końcówki wczorajszego dnia. Norweg tracił tylko 2,9 s do Jariego-Matti Latvali, z kolei ten miał prawie minutę straty do prowadzącego Ogiera. Oczywiście Francuz miał pewne zwycięstwo - wystarczyło dojechać do mety bez przygód. I tego właśnie nie zrobił. Pewnie prowadził do ostatniego odcinka specjalnego i na nim poległ. Zahaczył o barierkę i urwał koło.

Wcześniej Mikkelsen walczył z Latvalą o drugą pozycję. Był bardzo szybki i jechał bezbłędnie. Wygrał na trzech z czterech pierwszych prób i wyprzedził Fina. Na ostatniej z nich Latvala złapał kapcia i choć stracił jedynie 9 sekund, to w obliczu tak zaciętej rywalizacji oznaczało porażkę. Do mety zostały dwa odcinki, na których ten duet podzielił się zwycięstwami. Jak się okazało na mecie, zajmujący drugie miejsce Mikkelsen dowiedział się o pechu kolegi i został zwycięzcą.

Naprawdę nie wiem co powiedzieć. To niesamowite! Nie mogę w to uwierzyć. Oczywiście, nie w ten sposób chciałem wygrać pierwszy rajd. To nierealne. Ostro walczyliśmy. Mieliśmy kłopoty na szutrze, ale mocno cisnęliśmy na asfalcie. Na tym odcinku daliśmy z siebie wszystko. Teraz nasza kolej. Ogier popełnił błąd i wygraliśmy. To jeszcze do mnie nie dotarło. – ze łzami w oczach komentował na mecie zaskoczony tryumfator Rajdu Hiszpanii.

Trzecie miejsce wywalczył konsekwentnie jadący Dani Sordo. Za nim uplasowała się dwójka Citroëna i kolejne załogi Hyundaia. Niestety znów pechowo jechał Robert Kubica. Najpierw zaliczył kontakt z barierką, a na finiszu walczył z awarią skrzyni biegów. Jednak to, co osiągnął i tak zasługuje na ogromny szacunek. Pomimo wielu przygód wywalczył 11. miejsce, a na Power Stage z uszkodzoną przekładnią uzyskał 6. wynik. Jarosław Kołtun, o którym wczoraj wspominaliśmy zajął 17. miejsce w generalce i 6. w WRC2.

Wyniki Rajdu Hiszpanii 2015 - dzień III

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.A.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC3:21:04.8
2.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+3.1 s
3.D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+21.2 s
4. M.Ostberg/J.AnderssonCitroen DS3 WRC+1:06.3 min
5.K.Meeke/P.NagleCitroen DS3 WRC+1:08.2 min
6.H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+1:23.3 min
7.M.Prokop/J.TomanekFord Fiesta WRC+4:14.2 min
8. T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+8:01.9 min
9.P.Tidemand/E.AlexssonSkoda Fabia R5+8:56.8 min
10. J.Kopecky/J.tomanekSkoda Fabia R5+9:07.5 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie