Rajd Hiszpanii 2015 - wewnętrzna rozgrywka w Volkswagenie i kolejne przygody Kubicy

Dzisiejszy dzień na asfaltowych odcinkach Rajdu Hiszpanii to rozgrywka dwóch matadorów z ekipy Volkswagena. Czy Jari-Matti Latvala miał chęć na kolejne zwycięstwo na asfalcie?

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. [Maciej Niechwiadowicz](https://www.facebook.com/pacz.sie?fref=ts)
Marcin Łobodziński

Podbudowany zwycięstwem na Korsyce Fin Jari-Matti Latvala chciał chyba wygrać również w kultowym Rajdzie Katalonii. Oczywiście Katalonia to już nie jest w pełni asfaltowy rajd, miał większe szanse, a wciąż duża część oesów rozgrywa się na twardej nawierzchni. Jari i Sébastien zdecydowanie dominowali, ale mistrz świata nie pozostawia złudzeń, kto jest królem Katalonii. Wygrał pięć z ośmiu odcinków uzyskując dość pewne prowadzenie z przewagą 54 sekund nad Latvalą. Fin zaczynał dzisiejszy pojedynek z 4-sekundową stratą, choć nadal trzyma ciśnienie i zwyciężył na trzech próbach.

Inna sprawa to Andreas Mikkelsen, który zamyka trójkę Volkswagena i klasyfikacji generalnej. Norweg zaczynał dzień o szóstego miejsca i dziś zniszczył rywali z Hyundaia i Citroëna. Niestety odpadł rewelacyjny Tanak, który na jednym z odcinków urwał koło. Natomiast dzielnie walczy Dani Sordo, tracący obecnie 4,5 s do Mikkelsena.

A jak się wiodło Robertowi Kubicy? No cóż… jak zawsze. Dzień rozpoczęty dobrze od 4., 2., i 2., zaczął kończyć się wtedy, gdy zaczęły się problemy z hamulcami. Na jednej z prób hamulec nie zadziałał tak jak trzeba co zakończyło się delikatnym wypadnięciem z drogi i przebiciem opony. Niestety po raz kolejny oznaczało to ogromną stratę i znów spadek z ciężko wypracowanej 13. pozycji na 16.

Warto w tym miejscu wspomnieć o innej polskiej załodze Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot. Para jadąca Fordem Fiestą R5 zajmują obecnie 19. miejsce w generalce i 8. w klasie. Trzecią polską załogą jest młody Hubert Ptaszek pilotowany przez Kamila Kozdronia jadący Fordem Fiestą R2. Obecnie zajmują 10. miejsce w klasie.

Wyniki Rajdu Hiszpanii 2015 - dzień drugi

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.S. Ogier/J.IgrassiaVW Polo WRC2:34:56.4
2.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+54.0 s
3.A.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC+56.9 s
4. D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+1:01.4 min
5.K.Meeke/P.NagleCitroen DS3 WRC+1:42.2 min
6.M.Ostberg/J.AnderssonCitroen DS3 WRC+1:43.7 min
7.T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+1:56.5 min
8. H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+1:56.5 min
9.M.Prokop/J.TomanekFord Fiesta WRC+4:22.9 min
10. P.Tidemand/E.AlexssonSkoda Fabia R5+7:12.6 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie